Samaran kannentiiviste

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
paulipate

Samaran kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja paulipate »

Se sitten teki teko v terveeseen perseeseen. Oli alkanut vuotaan öljyä syliterin kannen etupäästä,ei kovin paljoa mutta sen verran.Että jakopään remmi oli jo vähän öljyssä.Onko kellään tietoa mistä saa kunnollisen tiivisteen.Onko alkuperäinen paras vai pitäkö turvautua tarvikeliikkeen,vai moottori koneistamoon tiivisteeseen.Kansi on suora ei löytynyt kieroutta.Koneistamon mies tarkisti että suora on,vai pitäsikö sittenkin varmuuden vuoksi koneistaa.Näytti se itkevän isälläkin euro samarassa vm 98 takapäästä,sen verran että piti kosteana,onko tämä sorttinen vika ominaisuus vai mikä per, se on. :?:
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

itse sanoisin, että se on ennemmin "harvinaisuus" kuin "ominaisuus". :wink: Tiivisteen alkuperällä tuskin on tuon taivaallista merkitystä. Tuskin kukaan valmistaja ainakaan tahallaan mitään susikappaleita pitää tuotannossa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

yleensä noissa vuotaa toi venttiilikopan tiiviste
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

..joo,kyllä se venttiilikopan tiiviste hikoilee.Lisäksi oljynpaineanturi saattaa alkaa jopa vuotamaan,ja silti se toimii.Onneksi se on niin ylhäällä,että ei heti sylkäise öljyjä ulos,kuten joisakin nissaneissa.
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Nokka-akselin stefa

Viesti Kirjoittaja foma »

Nekin menee aina välillä. Venttiilkopan asennuksessa kannattaa laittaa möhnää molempiin päätyihin (kaareva osuus+ 2cm). Muutenkin korjauskirjan ohjeet aika hyvät.
Kansiasennuksen yhteydessä kannattaa molemmat stefat kyllä vaihtaa, vaikkei vuotaiskaan.
paulipate

Samaran kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja paulipate »

Lada-Jussi kirjoitti:yleensä noissa vuotaa toi venttiilikopan tiiviste
Kyllä se oli kannen tiiviste, ei vuotanut ventiilikopasta ja nokka akselista oli kulunu 2 nokkaa.Mutta ei maahan tuojalla ainoatakaan nokkaakselia maassa.Hinta oli 62€ vain,pitää alkaa akselin metsästykseen. Nokkoakseli on mennyt sen takia että, kun vaihdoin kesällä 2002 kannen tiivisteen. Niin siihen oli jo kerran se vaihdettu,ja pantu hermetiitti liimaa kummallekin puolen kannentiivistettä.Eli liima oli tukkinut oljy reikiä kannessa,sillä se akseli on saanut kuluma alun.Kansi menee huomenna koneistukseen ventiiliä myöten. Tehdään nyt se kunnolla kun on alettu.Hintaa oli hionta kansi ventiilit ventiilien säätö varren kumit ja kannentiiviste 250€. Ei paha se tietenkin riippuu mistä roikkuu,kun saisi sen nokka akselin ja mielummin uuden.Mutta eiköhän tämä tästä kun ei hoppuile.Tai niin kuin ruottalainen sanoo että, lähemä sisälle niin mie katton paljon se tekee ulos. :lol:
Vastaa Viestiin