Kilpuri projekti

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
kepu78

Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja kepu78 »

Morjes,olisi tarkoitus aloittaa tai hankkia kohtuuhintainen kilpuriprojekti mutta mutta...aihio askarruttaa eli samara vai kanttilada,kumpaan löytyy paremmin osia,laatikkoa mäntiä perävälitys,lukko yms.
vastauksista ja neuvvoista kiitos jo eukäteen,ja tarkoitus olis ajaa sprinttiä ja rallia.
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Mansemotors.fi, molempiin löytyy hyvin osia laidasta laitaan täältä foorumin kautta ja tuolta mansesta
Lada 21044 1700i -96
Avatar
ö..speed?
Viestit: 163
Liittynyt: 20.2.2008 21:12
Paikkakunta: Lahti

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja ö..speed? »

Jos oman mielipiteeni saan esittää niin kanttilamppuun ennemmin rupeisin tekeen.
Ihan jo senkin takia että on takaveto :)
2101 -77 "Jeltsin"
2102 -85 "Stranger"
2105 -94 "PrinCCCPrenssa"

Ex.2102 -74 "LA-DArra"
Kuva
# JJCccp customs # Ö..speed? racing # HC garage # Jooseppi group #
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

mihin käytöön tulis?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
kepu78

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja kepu78 »

ensisijaisesti sprintti,mutta rallejakin vois ajella,nyt kyllä etuveto ralliauto on mut tää tulis lisäks...
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Ehottomasti takaveto!!
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

etuvetosen kannalla mä oon. tänä päivän on jo nii paljon etuvetosia ja ne menee ensimmäisinä autoina(äffäcuppi eriasia), sitte ite tuut takavetosella perässä ni eipä passaa ajolinjat kohilee. joudut takavetosella ajaa etupyörät spoorissa ja takapyörät pöperöllä. no eteneekö takaveto tälläsessä tilanteessa? no ei. tä on hoksattu jo aika monessa talvirallissa.
etuvetonen on mun mielestä helpompi ajaa ja nopeempi. ite oon takavetosella ajanut 13 vuotta kilpaa ja seuraava auto on etuvetonen.
samaraahan saa esim äffäryhmään 6 vaihteisena suorakykentälaatikolla, eikö se ole luokiteltu?
tulis hyvä starletin tappaja :twisted:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
J-Tech
Viestit: 100
Liittynyt: 18.5.2006 16:55
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja J-Tech »

Ei taida saranasta ihan pelkällä 6 vaihteisella askilla tulla kilpailukykyistä,miksiköhän niitä ei kisoissa näy?olisiko melko huono aihio osien saatavuuden kannalta.Jos nyt ylipäätään pitää ladasta rakentaa autoa johonkin luokkaan edukkaasti niin takavedosta se kannataa askarrella,sellasen saattaa saada valmistumaankin joskus.
Loud&Fast
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Kyllä etuvetoseen saa paremminkin kilpaosaa kuin takavetoseen! Eli tosiaan jos haluaa vähänkin menestystä eikä vaan sladissa ajella niin etuveto.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja pressa »

jaketech racinteam kirjoitti:etuvetosen kannalla mä oon. tänä päivän on jo nii paljon etuvetosia ja ne menee ensimmäisinä autoina(äffäcuppi eriasia), sitte ite tuut takavetosella perässä ni eipä passaa ajolinjat kohilee. joudut takavetosella ajaa etupyörät spoorissa ja takapyörät pöperöllä. no eteneekö takaveto tälläsessä tilanteessa?
Kyllä etuveto on tätäpäivää, ja tuossa nuo perustelutkin hyvin tulivat. (Toki sama asia toisinpäin kun kerhon itsenäisyyspäivän ajoissa kokeillut etuvedolla rataa ajaa, se ei taas takavetoisilla tehtyihin spooreihin sopinut mitenkään.)
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Itse tekisin takavetoisen historiciin tai etuvetoisen 1400-Trophyyn. Historiciin löytyy useampikin luokka. Trophy-autolla pääse pienellä numerolla hyvälle tielle, kun meinaa tuo 200-numerolla ajo olla aikamoista off-roadia. 1600-äffäläisenä joutuu kyllä aika kovaan porukkaan.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
J-Tech
Viestit: 100
Liittynyt: 18.5.2006 16:55
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja J-Tech »

Entäpä jos ostaisi jonkun pienellä laitolla valmiiksi pelin,niitä kun tuntuisi olevan vetotavasta riippumatta melko runsaasti tarjolla.Voisi sitten askarrella siitä oman budjetin ja käsialan mukaisen pelin mihin luokkaan haluaa.Sprintti hommissa on se huono puoli että niitä ei enää oikein ole kuin asfaltilla.
Loud&Fast
tomppa_2105

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja tomppa_2105 »

Takavetoisista

Miten muuten historic kelpoisia välityksiä on saatavilla takavetoon?
Nelivaihteiseen 2- ja b-ryhmän välityksiä en ole ainakaan nähnyt ja 4,77 peränvälityskin taitaa olla harvinainen. Venäläisten tekemät vaihteistotkin taitaa olla välityksiltään enempi modernia kehitystyötä.
Perissä tarjolla on näkynyt vain 5,12 ja 4,44.

Tasauspyörästön lukkoja löytyy ja Mansemotorssilla on ainakin ollut tarjolla jonkin näköistä viritys mäntää venttiilikoloilla ja muutakin moottorin osaa.

Historiikkiin takavetoinen a-ryhmäläinen olisi aika edullinen tehdä, jos siis vaan sopivia välityksiä löytyy. 2- ja b-ryhmäläisenkin pitäisi vielä rakentaa ihan kohtalaisen edullisesti, jos vertaa vaikka escorttiin, tai 240 sarjan volvoon. Vakio luokat on sitten tietysti vielä halvempia.
Jahka historiikissä sallitaan autot -85 vuodesta teenpäin, niin on mahdollista b-ryhmäläinen varustaa alumiiniluukuilla ja 5-vaihteisella suorakytkentälaatikolla (joita saa uustuotantona).
F-ryhmässä ei noilla välitys asioilla ole niin nuukaa ja voi käyttää vaikka 5-vaihteista laatikkoa. F-ryhmässä vaan nuo starletit ja gt-corollat on aika raakoja vastuksia, jos kilpaa meinaa ajaa.
tomppa_2105

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja tomppa_2105 »

Löysin mielenkiintoisen f-ryhmän Lada projektin, jossa on hyväksikäytetty Seat 124 luokitusta nappisilmän koriin. F-ryhmässä voi siis periaatteessa käyttää 2 litran Fiatin Twincam konetta.
http://www.lada.co.uk/forum/viewtopic.php?f=13&t=12022

En ole tutustunut Fiatin koneisiin, tai niiden saatavuuteen, mutta tuli mieleeni idea hyväksikäyttää Fiatin 124 1400 specialin luokitusta ja korvata nappisilmässä 1600 Ladan ohc kone 1400/1600 Fiat Twincamilla. Kenties lisäisi Ladan kilpailukykyä alle 1600cc luokassa.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kilpuri projekti

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

ku etsit moottori aihioita ni lue ensin äffäryhmän säänöt mitä ne sallii muuttaa. esim iskunpituus ei saa kasvaa luokitellusta mutta lyhentää saa. sylinterikannen saa korvata toisen moottorin kannella kuha täytää sääntöjen määritelmän.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Vastaa Viestiin