Sisulla eteenpäin!
Sisulla eteenpäin!
Tuo manuaalinen vilkku olisi hauska nähdä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Sisulla eteenpäin!
Hercules- moottoreita noissa käytettiin. Noihin aikoihin niitä alettiin valmistaa lisenssillä Suomessa. Noin 5-litraisia bensakuutosia. Sopivassa myötämäessä tuonaikaiset bussit saavuttivat helposti 80 km/t nopeuden.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Sisulla eteenpäin!
Ei tuon kuvan perusteella autossa mitään vilkkua ole, vaan ihan selvät suuntaviitat.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Sisulla eteenpäin!
Moottoripyörissä ne olivat sananmukaiseti manuaaliset ennen vilkkujen tuloa, lieneekö joissain vieläkin?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Sisulla eteenpäin!
Veljekset Salmela voisi kelpuutta ko. kotteron kalustoonsa 

Re: Sisulla eteenpäin!
Silloin kun tuokin Sisu oli käytössä, oli bussien takaosa tarkoitettu tupakoiville. Oli muuten savusta sinisenä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Sisulla eteenpäin!
Elokuvassa Kulkuri ja joutsen näkyy hyvin millaista oli bussilla matkustaminen ennen:
Siellä takaosastossa oli edessä olevan penkin selkänojassa tuhkakupit. Tässä -39 Sisu.

Siellä takaosastossa oli edessä olevan penkin selkänojassa tuhkakupit. Tässä -39 Sisu.

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Sisulla eteenpäin!
Itse muistan mummolan ajoilta Keski-Suomesta vielä joskus 70-luvun vaihteista, että busseissa oli takaosassa kahdella lasiseinän pätkällä eristetty tupakointiosasto. Kooltaan taisi olla pari penkkiriviä+takapenkki.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Sisulla eteenpäin!
Iloiset mummot puhui sikaosastosta, tuosta tupakkakopista, jotkut siellä tuppasi narauttelemaan väkijuomapullon korkkiakin, mukamas piilossa.
warre 353w sedan,