Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Minullahan oli tuollainen samanlainen tapaus, mutta siinä vaan 299 999 ---> 0. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Termostaatti ja tiiviste 14€,suoraan varakirin hyllystä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vaihdoin termarin.Suurin hankaluus kun se ei tahtonut pysyä kuopassaan,Vasemmalla kädellä kun koppaa piti paikoillaan ja oikealla sai yhden pultin kiinni niin muutkin sai laitettua.Lämmöt nousi normaalille tasolle.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Auto on erittäin herkkä siitä että kaasua ei saa painaa käynnistettäessä.Lauantaina kiireessä erehdyin tekemään sen.Aluksi luulin että siihen tuli vika mutta pari tuntia seisottuaan kun akkuakaan ei viittinyt veivata tyhjäksi lähti taas hyvin käyntiin.Nettiautossa oli 110tkm ajttu 1995 Skoda myynnissä 900€:lla.Halavalla siis sain.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ruiskumoottoria ei saa häiritä käynnistettäessä painamalla kaasua.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Lattarauta kirjoitti:Eli jos painaa kaasua, tapahtuu mitä?
Kaasuläpän toimintaa säädetaan nk.kaasupolkimella,joka on auton korirakenteisiin nivelletty vipu jonka päässä on pedaali.Liikkeen rajoittimena on Skodassa säädettävä vaste
joka säädetään koskettamaan poljinta silloin kun ilmaläppä on auki asennossa.Ilma läpän akselilla on kaasuläpän asentotunnistin joka antaa tietoa ruiskuyksikolle.Moottorin lämpötilasta että se oli puolilämmin koska silla oli jo ajettu.Lämpömittariin en katsonut.
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Eikös se suihkumoottori itse tiedä milloin tarvii sakeamman seoksen käynnistykseen, turha siihen tapahtumaan on ihmisen mennä osallistumaan? Ostakaa warre niin saatte itse vetää reippaasti ryypyn päälle...
warre 353w sedan,
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja samarai »

Oman Samarankin ohjekirjassa on maininta, että kaasupoljinta ei saa painaa käynnistättessä (alleviivattuna) -antaa väärää infoa boksille.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Mulla VW transporterissa ohjeissa vissiin luki että poljinta ei saa painaa..Mutta paremmin lähti käyntiin kun polkimen painoi noin puoleen väliin. Transettia taas ei sanut käyntiin jos ei painanut kylmänä Kaasupoljinta pohjaan..
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Nyt muutamana päivänä ei ole lähtenyt ensi yrittämällä käyntiin.Tänään tarkistin antureiden liitoksia...ei tulosta,.....maadoituksia....ei tulosta,laitoin suihkusuuttimen puhdistusainetta tankkiin.....ei tulosta,rapsuttelin virrajakajan hiiltä,pyörijän kontaktia ja tulpanjohdoille meneviä nastoja ja lähti käyntiin.Olen ajanut sen jälkeen 80km.Vähän arvelutti kun ylihuommenna pitäisi tehdä 300km:n lenkki.
Ostin keskiputken,tiivisteen ja pari kannatinta 80€.Töissä kun on monttu pitää laittaa paikoilleen.
----6000km ajettu.roks,roks,roks,roks,roks.Jos Warburgin ääni oli kuin popkornikattila niin Skodan ääni on kuin keittäisi kananmunia :lol:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Käytiin Turun linnassa.Matkaa kertyi 280km ja hyvin pelasi.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vaihdoin keskiputken.Katalysaattorin puoleisemmassa päässä joutui rikkomaan pultit.Katsoin katalysaattorin kennoa taskulampulla,näytti ehjältä.Asennuksen jälkeen kokeilin ajamalla.....tyhjäkäynnillä putken pää osui hieman takapuskurin muoviin,johon tein pienen loven.Etuspoilerin alahuuli oli irtoamassa,kiinnitin sen porakärkiruuveilla.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Viime päivinä alkanut moottori kakomaan ja sammuilemaan tyhjäkäynnillä liikennevaloissa,-puolilämpimänä ja kylmänä.Eilen se jäi S-marketin pihaan mutta lähti käyntiin,100m etrin päähän ABC:n pihaan ja lähti käyntiin ja illalla erääseen risteykseen lähti vaivoin käyntiin ja pääsin kotiin.Tänä aamuna kun piti lähteä uimaan ei käynnistynyt ollenkaan vaan mentiin julkisilla.

Päivällä aloin tutkia taas autoa.Otin takapenkin pois ja suojamaton.Sieltä löytyy luukku jonka alla on bensapumppu.Kun irroitin tulo- ja menoletkun niin havaitsin että menossa ei ollut painetta ollenkaan.Tulppasin molemmat pajupuutapilla.Avasin purkin kannenkin jonka alla tankissa pumppu sijaitsee mutta en keksinyt muuta kuin laittaa se paikoilleen.Mittasin moottorin pumpun resistanssin 0,8 ohmia joten päättelin pumpun toimivaksi.Mittasin yleismittarilla sytysvirran ollessa päällä pumpulle tulevan jännitteen 8,4V,mikä on aivan liian vähän.Köyhänä patenttina otin yksinapaisella johdolla virtaa akun + navalta 15 A sulakkeen takaa.Uitin sen konepelin raosta apukuskin jalkatilaan jossa katkaisin sen ja kuorin.Loppupää menee penkin alle pumpun johtoon,jonka kuorin siten että sain teipattua siihen johdon.Virrat päällä johdot liitettynä bensapumpusta kuuluu hiljaista hurinaa.Auto lähti välittömästi käyntiin ja pelaa hyvin.

Täytyisi etsiä ruiskun rele ja miettiä minne se 4 volttia häviää.Bensamittari alkoi näyttää tyhjää vaikka se on täynnä mutta se on pienempi paha.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Bensamittari on seonnut.Yleensä käynnistyksen jälkeen näyttää lukeman,joka minuutissa laskee niin alas,että varovalo syttyy.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Onko nuo pensapumppu ja mittari millään tavalla toisistaan riippuvaisia. Häviääkö ne 4 volttia sinne mittariinkin.. Vikako tankin anturissa vai ehkä vain mittarissa.mielenkiintoista.
Vastaa Viestiin