Ajoin mettäreissulla samaran 2002vm kiveen ja öljypohjaan tuli pieni reikä lähelle proppua, kannattaako öljypohja vaihtaa vai voiko sen korjata? kokeilin laittaa plastic paddingia ens hätään siihen reiän päälle mutta eihän se tartu reiän päälle.
Vinkkejä?
Samaran öljypohja rikki
Re: Samaran öljypohja rikki
Jos se peltiä on niin ammattitaitonen hitsari sen pystyy korjaan. Irrottaanhan sen joutuu joka tapauksessa niin toisaalta samalla vaivalla vaihtaa kokonaan uudenkin. Saattaa tulla jopa halvemmaksikin jos ei ite pysty tuota irrotusta tekeen vaan joutuu pajalle viemään.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Samaran öljypohja rikki
Öljypohjan voi yrittää korjata hitsaamalla autossa paikallaan olessa. Eli auto ylös ja öljyt pois moottorista. Sitten jollain rasvanpoistoaineella pestä niin kauan ettei reikään enää tule öljyä, tämän jälkeen hiutsaus migillä. Hitsauksen aikana toisen kannattaa puhaltaa paineilmapillillä jäähdytysilmaan sisäpuolle hitsauksen kohtaan ettei sisällä oleva öljy syty palamaan. Paras kuitenkin olisi tehdä hitsaus öljypohja irrotettuna jolloin sen pääsee molemin puolin pesemään kunnolla rasvattomaksi.
Kakkosvaihtoehto mikäli hitsaaminen ei kiinnosta on plasticpadingin kemiallinen metalli tai istten joku koriliima tyyppinen liimamassa joka tarttuu peltiin kuin tauti. Öljy pois moottorista ja rasvanpoistajalla pesu. Teräsharjalla tai hiekkapaperilla vähintään viisi senttiä reiän ympäriltä puhtaaksi. Leikataan pellinpala joka on noin viisi sentiä reiästä joka suuntaan. Muotoillaan pelti mahdollisimman hyvin öljypohjan muotoa vastaavaksi. Karhennetaan hiomapaperilla pelti ja siihen laitetaan plasticpadinkiä tai koriliimaa noin puolen sentin kerros. Nyt painetaan paikkapala öljypohjaan niin että ainetta pursuaa joka reunalta kunnolla. Pyyhitään ylimääräiset pois ja kostutetulla sormella siititään ettei jää pykälää pellin reunoille. Annetaan kuivua (ilman öljyjä) vähintään yön yli, sitten voikin jo öljyt laittaa ja todeta että pitää
Kakkosvaihtoehto mikäli hitsaaminen ei kiinnosta on plasticpadingin kemiallinen metalli tai istten joku koriliima tyyppinen liimamassa joka tarttuu peltiin kuin tauti. Öljy pois moottorista ja rasvanpoistajalla pesu. Teräsharjalla tai hiekkapaperilla vähintään viisi senttiä reiän ympäriltä puhtaaksi. Leikataan pellinpala joka on noin viisi sentiä reiästä joka suuntaan. Muotoillaan pelti mahdollisimman hyvin öljypohjan muotoa vastaavaksi. Karhennetaan hiomapaperilla pelti ja siihen laitetaan plasticpadinkiä tai koriliimaa noin puolen sentin kerros. Nyt painetaan paikkapala öljypohjaan niin että ainetta pursuaa joka reunalta kunnolla. Pyyhitään ylimääräiset pois ja kostutetulla sormella siititään ettei jää pykälää pellin reunoille. Annetaan kuivua (ilman öljyjä) vähintään yön yli, sitten voikin jo öljyt laittaa ja todeta että pitää
Re: Samaran öljypohja rikki
Jos reikä on pieni, niin senhän saattaa saada migillä täppäiltyä umpeen ilman peltiäkin. Kannattaa ottaa se öljypohja irti ja takoa revennyt pelti takaisin vanhaan muotoonsa (oletan ettei peltiä ole vahingon yhteydessä mihinkään hävinnyt). Hitsattavaa jää todennäköisesti hyvin vähän, eikä hitsaustyö ole iso eikä vaativa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Samaran öljypohja rikki
siinä on ihan pieni reikä josta hyvin vähän tulee öljyä, ehkäpä se menee korjaajalla hitsaamalla, noh tekkee remontti mies mitä lystää pääasia että ei vuoda öljyä 