Microsoft
- Lada-Jussi
itellä on automaattisesti päivittyvä F-secure ja kummasti saa koneen tukkoon, Adawarella olen nyt tarkastellu ja aina jotain roskaa löytyy. käyttiksenä win XP

F-Securella on jokin kumma tapa kyllä toimiessaan hiastaa konetta aika runsaasti... Ainakin omien kokemuksien mukaan... Ja aika epäluotettavalta tuntuu ku joku f-securen osa kaatuilee lähes jatkuvasti.. Mutta muilta osin tuo on kyllä toiminu eli virukset sun muut on poissa pysyny...
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- Mosse-Aksu
Voi olla, että tänä päivänä ei löydy edes know howta tekemään dosiin viiruksia. Mitkä sitten virusten tekijöiden motiivit ovatkin, niin on selvää, että tekijälleen varmaankin antaa paremman tyydytyksen mahdollisimman kattava tautilevitys. Silloinhan kannattaa iskeä yleisimpiin järjestelmiin. Ja jos tarkoitus on tehdä haittaa Microsoftille, niin uusimmat ja "lippulaivojen" haittaaminen on varmasti houkuttelevinta.
Virusten, matojen ja mitä niitä onkaan lisäksi laitteisiimme yritetään piilottaa vakoojaohjelmia. Niillä taas on kaupallista merkitystä. Kun vakoojaohjelman lähettäjä saa viestin, että sen sivulla on käyty, alkaa tulla roskapostia ja pop upeja.
Palomuuria tarvitaan estämään ulkopuolisen koneelle tunkeutuminen. Hakkereita ei varsinaisesti kiinnosta kotikoneet siksi, että niistä löytyisi heille mitään kiinnostavaa. Mutta yrittäessään tunkeutua yritysten sivuille, tarvitaan salasanojen selvittämiseen suurta laskentatehoa. Ja laskentatehoa saadaan siten, että on mahdollisimman paljon koneita käytettävissä. Tähän tarkoitukseen käytetään juuri suojaamattomia kotikoneita.
Tällä hetkellä pahantekijöiden suosikkeja ovat varmaankin Windows XP, Outlook Express ja Internet Explorer. Vaimolla on juuri tuo yhdistelmä ja suojana F-Secure ja palomuurina on erillinen laite. Kun maailmalla havaitaan uusi virus, päivyttävät nopeimmatkin virustentorjuntaohjelmat viiveellä. Nopeimmatkin taitavat päästä joihinkin kymmeniin minuutteihin. Tämä tuntuu olevan riittävä aika viruksen levittämiseen. Jatkuvasti noita pääsee vaimonkin koneelle. Yksi arka paikka on netistä tehtävät päivytykset, joiden ajaksi virustorjunta pitää sulkea. Työkaveri sai pahan saastuttajan juuri vaihtaessaan torjuntaohjelmaa.
Kuten usein olen maininnut, minä kuulun harvaan Macintosh käyttäjien joukkoon. Ensimmäinen Mac tuli hankittua jo -91. Silloin sillä oli vielä huima etumatka PC:hen. Käytin tuota aina vuoteen 2001 asti ilman ongelmia. Vaikka laite oli täysin toimintavarma vieläkin, tuli kuitenkin tarve uusia kalusta mm. nettiin pääsyn, kuvien käsittelyn ja musiikin takia. Koska minulla oli jo lukemattomat määrät Macilla tehtyä materiaalia, päädyin uuteen Maciin. Siinä kun on johtoajatus ollut, että vanhoillakin ohjelmilla tehtyjen dokumenttien on toimittava.
Ja muutenkin MacOs on varma ja ennen kaikkea helppo käyttis. Haittana on kova hinta, ja se, että kaikkia etenkin oheislaitteiden ohjelmia ei saa suomenkielisenä. Kolmas haitta on kommunikointi Windowsin kanssa. Uudemmat MacOs X versiot ovat tässä mielessä parempia. Ymmärrän kyllä, että vaikka käyttis onkin helppo, se voi kuitenkin olla outo niille, jotka ovat tottuneet käyttämään Windowsia.
Linuxin saa myös Maciin. En ole sitä koskaan kokeillut, mutta olen muiden kommenteista ymmärtänyt, että se on hankala käyttää ja vaatii käyttäjältään parempaa perehtymistä järjestelmään.
Olen ajatellut, että olisi kova yhdistelmä, kun vanhaan MacOs 9:in päivittää MacOs X:n, niin silloin koneessa pyörivät vanhat ja uudet ohjelmat. MacOs X:lle saa imuroitua Windows XP for Mac, jolloin siinä toimivat monet windowsohjelmat ilman käännösohjelmaa. Työpöytäkin näyttää silloin Windowsilta. Ja sitten vielä Linux. Siinä olisi lähes täydellinen kotitietokone.
Tällä hetkellä ei muuten tunneta ainuttakaan Mac -virusta.
Virusten, matojen ja mitä niitä onkaan lisäksi laitteisiimme yritetään piilottaa vakoojaohjelmia. Niillä taas on kaupallista merkitystä. Kun vakoojaohjelman lähettäjä saa viestin, että sen sivulla on käyty, alkaa tulla roskapostia ja pop upeja.
Palomuuria tarvitaan estämään ulkopuolisen koneelle tunkeutuminen. Hakkereita ei varsinaisesti kiinnosta kotikoneet siksi, että niistä löytyisi heille mitään kiinnostavaa. Mutta yrittäessään tunkeutua yritysten sivuille, tarvitaan salasanojen selvittämiseen suurta laskentatehoa. Ja laskentatehoa saadaan siten, että on mahdollisimman paljon koneita käytettävissä. Tähän tarkoitukseen käytetään juuri suojaamattomia kotikoneita.
Tällä hetkellä pahantekijöiden suosikkeja ovat varmaankin Windows XP, Outlook Express ja Internet Explorer. Vaimolla on juuri tuo yhdistelmä ja suojana F-Secure ja palomuurina on erillinen laite. Kun maailmalla havaitaan uusi virus, päivyttävät nopeimmatkin virustentorjuntaohjelmat viiveellä. Nopeimmatkin taitavat päästä joihinkin kymmeniin minuutteihin. Tämä tuntuu olevan riittävä aika viruksen levittämiseen. Jatkuvasti noita pääsee vaimonkin koneelle. Yksi arka paikka on netistä tehtävät päivytykset, joiden ajaksi virustorjunta pitää sulkea. Työkaveri sai pahan saastuttajan juuri vaihtaessaan torjuntaohjelmaa.
Kuten usein olen maininnut, minä kuulun harvaan Macintosh käyttäjien joukkoon. Ensimmäinen Mac tuli hankittua jo -91. Silloin sillä oli vielä huima etumatka PC:hen. Käytin tuota aina vuoteen 2001 asti ilman ongelmia. Vaikka laite oli täysin toimintavarma vieläkin, tuli kuitenkin tarve uusia kalusta mm. nettiin pääsyn, kuvien käsittelyn ja musiikin takia. Koska minulla oli jo lukemattomat määrät Macilla tehtyä materiaalia, päädyin uuteen Maciin. Siinä kun on johtoajatus ollut, että vanhoillakin ohjelmilla tehtyjen dokumenttien on toimittava.
Ja muutenkin MacOs on varma ja ennen kaikkea helppo käyttis. Haittana on kova hinta, ja se, että kaikkia etenkin oheislaitteiden ohjelmia ei saa suomenkielisenä. Kolmas haitta on kommunikointi Windowsin kanssa. Uudemmat MacOs X versiot ovat tässä mielessä parempia. Ymmärrän kyllä, että vaikka käyttis onkin helppo, se voi kuitenkin olla outo niille, jotka ovat tottuneet käyttämään Windowsia.
Linuxin saa myös Maciin. En ole sitä koskaan kokeillut, mutta olen muiden kommenteista ymmärtänyt, että se on hankala käyttää ja vaatii käyttäjältään parempaa perehtymistä järjestelmään.
Olen ajatellut, että olisi kova yhdistelmä, kun vanhaan MacOs 9:in päivittää MacOs X:n, niin silloin koneessa pyörivät vanhat ja uudet ohjelmat. MacOs X:lle saa imuroitua Windows XP for Mac, jolloin siinä toimivat monet windowsohjelmat ilman käännösohjelmaa. Työpöytäkin näyttää silloin Windowsilta. Ja sitten vielä Linux. Siinä olisi lähes täydellinen kotitietokone.
Tällä hetkellä ei muuten tunneta ainuttakaan Mac -virusta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Konehuoneesta löytyy WinMe, Firefox ja F-secure. Ad-AWare vielä päälle. Viruksista ei ole ollut haittaa, mutta aina niitä silloin tällöin löytyy koneesta. Vaihdoin taannoin ADSL-yhteyden Sonerasta DNA:han ja senjälkeen hyökkäysten määrä väheni huimasti. Senverran olen Redmontin poikia vastaan että vaikka koneessa Office 2000 onkin en käytä sitä kuin muualta tulleiden tiedostojen avaamiseen. Itse kirjoitan WordPerfect 7:llä. Aivan riittävä ohjelma, sain sillä gradunikin aikoinaan kirjoitettua ja suurempiin kirjallisiin tuotoksiin ei ole aikomusta ryhtyä.
ABC -Absolutely Boring Compromise
No nyt siinä läppärissä onkin jo Win95 ja huonosti toimii, vaikkakin nettiselailu on nopeampaa kuin ennen.
Paremmassa koneessa onkin sitten ZoneAlarmi palomuurina ja Antivir viirustorjujana. Kummatkaan ei varmaan ole mitään parhaita, mutta varmaan helpoimpia käyttää. Antivir herjaa lähes päivittäin viiruksista joita tuntuu tulevan roskapostin mukana.
Selaimena Opera 7.5 ja musiikin kuunteluun WinAmp ja 1by1 softat. Ikkunamanagerina on Aston Shell Explorerin sijaan. Mikrosoftin tuotteista käytössä on lähinnä toimisto-ohjelmat ja tietenkin käyttöjärjestelmä XP ja sen apuohjelmat.
Paremmassa koneessa onkin sitten ZoneAlarmi palomuurina ja Antivir viirustorjujana. Kummatkaan ei varmaan ole mitään parhaita, mutta varmaan helpoimpia käyttää. Antivir herjaa lähes päivittäin viiruksista joita tuntuu tulevan roskapostin mukana.
Selaimena Opera 7.5 ja musiikin kuunteluun WinAmp ja 1by1 softat. Ikkunamanagerina on Aston Shell Explorerin sijaan. Mikrosoftin tuotteista käytössä on lähinnä toimisto-ohjelmat ja tietenkin käyttöjärjestelmä XP ja sen apuohjelmat.
Mä en pidä saksalaisia autoja *unan jatkeina.R-J kirjoitti:Tarttis Pili eiku siis Bill(y) pojan varmaan hankkia iiiso Bemari tai jotain...nivailija kirjoitti:Kevennys ja vitsi tähän väliin:
Bill Gatesin vaimo hääyön jälkeen...
-Nyt tiedän mistä Microsoft on saanut nimensä...
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Enpähän varsinaisesti minäkään, mutta semmoistahan nuo "isot pojat", aina joskus, kylillä puhelee.nivailija kirjoitti:Mä en pidä saksalaisia autoja *unan jatkeina.R-J kirjoitti:Tarttis Pili eiku siis Bill(y) pojan varmaan hankkia iiiso Bemari tai jotain...nivailija kirjoitti:Kevennys ja vitsi tähän väliin:
Bill Gatesin vaimo hääyön jälkeen...
-Nyt tiedän mistä Microsoft on saanut nimensä...
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- Mosse-Aksu
Mun iMac teki tiltin. Siitä meni ilmeiseti kovalevy. On annettu ymmärtää, että tuollaista television näköistä iMacia ei ole tarkoitettu kotona korjattavaksi.
Mutta Lada-mieskö muka pelkäisi haasteita, onhan sitä Ladaakin pitänyt lähestyä monta kertaa työkalujen kanssa. Ei muuta kuin meisselit käteen ja kone nenälleen.
Ja ei se lopulta niin vaikeaa ollutkaan. Ruuveja kyllä joutui irroittamaan kupillisen. Taidanpa laittaa samalla toisen muistikammankin, kun nyt kerran auki on. 

- veli alexei
- Moderaattori
Ai ei omppo-konekkaan ole kuolematon.Mosse-Aksu kirjoitti:Mun iMac teki tiltin. Siitä meni ilmeiseti kovalevy. On annettu ymmärtää, että tuollaista television näköistä iMacia ei ole tarkoitettu kotona korjattavaksi.Mutta Lada-mieskö muka pelkäisi haasteita, onhan sitä Ladaakin pitänyt lähestyä monta kertaa työkalujen kanssa. Ei muuta kuin meisselit käteen ja kone nenälleen.
Ja ei se lopulta niin vaikeaa ollutkaan. Ruuveja kyllä joutui irroittamaan kupillisen. Taidanpa laittaa samalla toisen muistikammankin, kun nyt kerran auki on.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Mosse-Aksu
Ei ole, heti kun pääsin kehumasta. Ehdin jo asentaa uuden kovalevyn, mutta kun ei lähtynyt pelittämään, niin vasta sitten huomasin pienen ulkomaankielisen tekstin laatikon kyljessä: die ATA/133 Karte von Maxtor ist nicht Mac-kompatibel. Ja ostin tämän Omppu-jälleenmyyjältä.veli alexei kirjoitti:Ai ei omppo-konekkaan ole kuolematon.Mosse-Aksu kirjoitti:Mun iMac teki tiltin. Siitä meni ilmeiseti kovalevy. On annettu ymmärtää, että tuollaista television näköistä iMacia ei ole tarkoitettu kotona korjattavaksi.Mutta Lada-mieskö muka pelkäisi haasteita, onhan sitä Ladaakin pitänyt lähestyä monta kertaa työkalujen kanssa. Ei muuta kuin meisselit käteen ja kone nenälleen.
Viimeiset kopiot tiedostoista olen tehnyt helmikuussa, kun ei koskaan ole mitään sattunut. Ennen poltin rompulle säännöllisesti joka toinen kuukausi. Olin ajatellut, että olisin tehnyt talven aikana pienen koosteen Tuuliharjasta ja Keravalta ja Unkarin itäautoista. Kele, ne olivat vain siellä kovalevyllä. No Tuuliharjasta ja Keravalta minulla ei kyllä ole mitään sellaista, mitä ei muilla olisi jo ollut näytillä. Onneksi Bella Italia ja Idänihmeet on rompulla.
Se Mac-edustaja yrittää kyllä vielä kokeilla, onko mitään pelastettavissa. Jos ei onnistu, niin muut tiedostot vain aiheuttavat ylimääräistä työtä, mutta ne kuvat on menetetty ikuisesti.
- Mosse-Aksu
Kävihän se kovalevy kuitenkin omppukoneeseen, se vain piti ensin alustaa.
Vanhan levyn tiedostot on nyt sitten menetetty lopullisesti.
Opia ikä kaikki.
Nyt on sitten MacOs X:n asennettu. Ja Bregadelle, hyvin pelaa ainakin AppleWorks sekä ysissä että kympissä, eli oikein arvelit.

Nyt on sitten MacOs X:n asennettu. Ja Bregadelle, hyvin pelaa ainakin AppleWorks sekä ysissä että kympissä, eli oikein arvelit.