Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Viime perjantaina moottori kävi huonosti ja sammahteli tyhjäkäynnillä.Vika ei ollut bensapumpussa eikä sen virtapiireissä koska sen voi kytkeä suoraan omalta sulakkeelta.Kotiparkkipaikalla kaksi kertaa painoin kaasun pohjaan ja sen jälkeen on toiminut taas hyvin.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Skodan tietä "kommunismista kapitalismiin" -video v.1996

loppusanoista - "Rumasta ankanpoikasesta hanheksi, joka munii kultaisia munia VW:lle"
nyt lähes 20v. myöhemmin voidaan todeta, että tuo ennustus meni aika nappiin..
Vuosia 1995/1996 voidaan varmaan pitää viimeisenä vaiheena "kapitalismiin", jolloin tulivat uudet mallit - Felicia ja Octavia.
Jaskan 1994 Favoritia voidaan puolestaan jo pitää vahvasti orastavana kapitalistin valmistamaksi Skodaksi.
Samettierokin Slovakiaan oli tullut voimaan 1.1. 1993 ja VW:n omistusosuus kasvanut 70%:iin.
Omat kaasari Favorittini olivat vielä kommunistin "lopun alkuna" valmistamia (88/89), eli niitä voidaan pitää lähes viimeisinä kommunistin tekemiksi Skodiksi.
VW:n omistuksen kehitys Skoda-Autossa:
"Škoda automobilová a.s., Škoda Auto, and the Škoda marque: 100% ownership.[4] initially in 1991 a co-operation agreement and 30% ownership;[19] 60.3% and 70% ownership on 1994 and 1995 respectively, 100% ownership since 2000"
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

loppusanoista - "Rumasta ankanpoikasesta hanheksi, joka munii kultaisia munia VW:lle"
nyt lähes 20v. myöhemmin voidaan todeta, että tuo ennustus meni aika nappiin..
Vuosia 1995/1996 voidaan varmaan pitää viimeisenä vaiheena "kapitalismiin", jolloin tulivat uudet mallit - Felicia ja Octavia.
Jaskan 1994 Favoritia voidaan puolestaan jo pitää vahvasti orastavana kapitalistin valmistamaksi Skodaksi.

Omat kaasari Favorittini olivat vielä kommunistin "lopun alkuna" valmistamia (88/89), eli niitä voidaan pitää lähes viimeisinä kommunistin tekemiksi Skodiksi.
VW:n omistuksen kehitys Skoda-Autossa:
"Škoda automobilová a.s., Škoda Auto, and the Škoda marque: 100% ownership.[4] initially in 1991 a co-operation agreement and 30% ownership;[19] 60.3% and 70% ownership on 1994 and 1995 respectively, 100% ownership since 2000"
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Skoda oli lähes ainut joka pystyi pistämään kampoihin laatu-hintasuhteessa korealaisia vastaan.Loppukommennti oli hyvä "Ugly Dugling to Golden Egg" 

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Lähetin työnantajalle 391km edestä kiometrikorvauksia.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Skoda Favoritin historiaa tutkiessa esille tulee mielestäni mielenkiintoinen seikka. Sen juuret voi ajatella lähteneen jo "P760"-projektista. Sehän oli Tsekkoslovakian ja DDR:n yhteishanke, johon osallistuivat Skoda, Trabant ja Wartburg ja tarkoitus kehittää kullekin etuvetoinen 4-tahtiauto tehtaiden resurssien yhteistyönä. Projekti alkoi v.1970, mutta v. 1973 DDR:n SED:n Politbyroo kuitenkin valtuutti Trabantin ja Wartburgin kehittämään omaa automallia, jossa Skoda olisi ainoastaan moottorin ja joidenkin pisteosien toimittaja. Tästäkään ei kuitenkaan tullut lopuksi mitään ja yhteisprojekti haudattiin kokonaan lopulta v.1979
Tuohon P760-projektiin osallistunut Skodan pääsuunnittelija Petr Hrdlicka puolestaan jatkoi Skodalla asian kehittelyä Skoda-781 projektilla ja siitä lopulta syntyikin varsinainen tuotantoauto -Skoda Favorit. Tuota P760- projektin myötä syntynyttä Skoda 760-prototyyppiä voitaisiin varmaan pitää näin myös ensimmäisenä Skoda Favorit-esiasteen prototyyppinä?
Vuonna 1990 Petr Hrdlickalle tuli erimielisyyksiä Skodan kanssa ja hän erosi virastaan suunnittelijana, ilmeisesti liittyy tuohon kun VW oli tulossa mukaan? Kaikkiaan Favorit-"perheestä" valmistui 783167 kpl Favoritia; 219254 kpl Formania; 70900 kpl Skoda Pickupia ja 200 kpl MTX Roadsteria. Eli yhteensä reipas miljoona, valmistusmäärä olisi ollut varmaan huomattavasti suurempi, jos eivät uudet "länsituulet" olisi alkaneet puhaltaa Skodalla jo heti 90-luvun alussa?

Skoda 760
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_760
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Favorit
http://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Hrdli ... %C3%A9r%29
http://de.wikipedia.org/wiki/RGW-Auto
http://auto.idnes.cz/auto_ojetiny.aspx? ... jetiny_fdv
http://fi.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Favorit
Tuohon P760-projektiin osallistunut Skodan pääsuunnittelija Petr Hrdlicka puolestaan jatkoi Skodalla asian kehittelyä Skoda-781 projektilla ja siitä lopulta syntyikin varsinainen tuotantoauto -Skoda Favorit. Tuota P760- projektin myötä syntynyttä Skoda 760-prototyyppiä voitaisiin varmaan pitää näin myös ensimmäisenä Skoda Favorit-esiasteen prototyyppinä?
Vuonna 1990 Petr Hrdlickalle tuli erimielisyyksiä Skodan kanssa ja hän erosi virastaan suunnittelijana, ilmeisesti liittyy tuohon kun VW oli tulossa mukaan? Kaikkiaan Favorit-"perheestä" valmistui 783167 kpl Favoritia; 219254 kpl Formania; 70900 kpl Skoda Pickupia ja 200 kpl MTX Roadsteria. Eli yhteensä reipas miljoona, valmistusmäärä olisi ollut varmaan huomattavasti suurempi, jos eivät uudet "länsituulet" olisi alkaneet puhaltaa Skodalla jo heti 90-luvun alussa?

Skoda 760
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_760
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Favorit
http://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Hrdli ... %C3%A9r%29
http://de.wikipedia.org/wiki/RGW-Auto
http://auto.idnes.cz/auto_ojetiny.aspx? ... jetiny_fdv
http://fi.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Favorit
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Kuva kuin minun Skodasta,ainoastaan rekisterin tunnus on 2 numeroa pienempi.http://www.nettiauto.com/skoda/favorit/6957134
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Katoitko mihin vaihtaa... mihin Merkkiin...
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Ei tarvetta vaihtaa,kun on vain vähän yli 100TKM ajettu
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
En suinkaan tarkoittanut että sinun pitäisi Hyvä peli vaihtaa mihinkään.. Vaan mihin myyjä olisi valmis vaihtamaan tuossa myyntiilmoituksessa.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Näköjään Samaraan tai 111:een.....itäautoharrastaja?
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Jep. Ilmeisesti.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Tuttu Skodassa on huurtuminen,sama kuin Samarassa.Poistoilma kun "kiertää" takaovien venttiilien kautta.Teinhän minä lisätuulettimia Samaraan ja 112:een mutta parin kuun päästä on jo kevät.Oikeastaan pitäisi vaihtaa ölyt ja suodatin kun edellisestä vaihdosta en tiedä.Öljynkulutus on aika reipasta mutta luultavasti normaalia kun 50 vuotta vanhasta moottoriarkkitehtuurista.Yhdet kehutkin olen saanut,että onpa kaunis auto.Kampiakseli on jo karkaistu joten se kestää katkeamatta toisin kuin takatuuppareissa.Paras auto jonka tähän hintaan olen ostanut.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Vaihda vain suodatin Kun kerran vähän lipittää öljyä. turhaan öljyä vaihtamaan. Suodatin vain uusiin. että varmistuu öljyn kierto oikeaa reittiä.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Tuotakin voisi harkita.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Possauttaako käynistäessä yhtään Sinistä savua.. venttiilin varrenkumit kovettuneet.luultavasti... Käytätkö Synteettisiä öljyjä.