Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
14 000km ajettu,mittari näyttää 106tkm.Hyvin pelaa.....
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Sehän hienoa että Sekottaja pelaa hyvin. minunkin 111 on pelannut hyvin ellei loistavasti.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
.....asiaat tulppu kirjoitti:Sehän hienoa että Sekottaja pelaa hyvin. minunkin 111 on pelannut hyvin ellei loistavasti.

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Skoda Favorit on ollut myös Tekniikan maailman vertailutesteissä vuosina 1989 ja 1994. Mitä lie muutoksia välillä tapahtunut, kun hävisi selvästi Samaralle 1989, mutta yhtä selvästi voitti koko hintaluokkansa testin 1994. Joka tapauksessa hyvästä vuosimallista on tässä kyse, niin kuuluuhan sen toimiakin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Mallisarjan viimeinen ennen Feliciaa.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Mun Favoritiin on tullut hieman yli 10 tkm mittariin ajoa eli kokonaislukema nyt hieman yli 75 tkm ja pelaa kuin unelma myös.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Tässä on puolestaan mallisarjan viimeinen Favorit (2000 OHV type 923 v. 1938-41) ennen kommunisteja.Jaska HKI kirjoitti:Mallisarjan viimeinen ennen Feliciaa.


"powerful engine with a capacity of 2091cm³ and 40,5 kW, which could reach 110 km/h"
Skodalla menikin sitten sosialismin kyydissä 50 vuotta ennen kuin päästiin lähellekään samaa tasoa tuotannossa.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Nypin Hakkapelitta kympeistä loput nastat pois,kulutuspinta edessä 6mm ja takana 7mm.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Katselin juuri, että tuossa Favorit 1994 olisi pulttijako 4x100, muuttunut -93 mallista ja -92 ja vanhemmissa olisi sama kuin Ladassa. Tässäkin varmaan näkyy sen VW:n mukaantulo Skodaan.
Skoda Favorit/Forman <-92 - 4*98mm
Skoda Favorit/Forman 93-> 4*100mm
Skoda Favorit/Forman <-92 - 4*98mm
Skoda Favorit/Forman 93-> 4*100mm
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Missähän vaiheessa ovat tehneet vastaavan muutoksen Seatiin? Seat oli VW:n omistukseen asti vielä Fiat -sukuinen alustaltaan, ja pulttijako myös Fiatin 4x98. Jostain syystä herännyt kiinnostus yhteen hieman vanhempaan Skoda -malliin, nimittäin 440 Spartakiin. Varmaan siksi kun sellaisen raato lojunut yhden läheisen autiotilan pihalla. Uudempi Octavia samalla alustalla ei ole niin kiinnostava, vaan ne spartakin keulan "viikset" pitäisi olla. Mutta haaveeksi taitaa jäädä kun raatojenkin hinnat on jo useampia tonneja, vanhat itäautot on jo kalliimpia mitä samanikäiset länsiraadot. En muista oliko jo 440:ssä kaukaisesti (lohkoltaan) samansukuinen kone, mitä jaskan skodassa, vai tuliko se vasta 1000mb:hen. Koneet on ulkoisesti melko saman oloisia, ja mm. laturi samassa kohdassa. Virranjakajat eri kohdissa.


Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Enpä itse tuota Spartakia olisi Octaviasta osannut erottaakaan. Tuo Spartak ja Octavia oli varmaan parasta sosialistisen Skodan tuotannossa?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Isä-Pavelin 1959 Octavia kaatui kaksi viikkoa vanhalla kortilla ja Pavel vannotti, että ihan kohta ei tarvitse tulla pyytämään autoa ajettavaksi, Toiset kaksi viikkoa ja Pavelin -62 Consulilla taas mentiin.
Ensimmäinen oma auto oli -62 Octavia.
Ensimmäinen oma auto oli -62 Octavia.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Tuo vanha Octavia oli kyllä aika yleinen kulkupeli, niitä muistan monellakin tutuilla olleen. Ei olisi kyllä aikoinaan uskonut, että Skoda Octavia joskus vielä nousee Suomen rekisteröintitilaston ykköseksi tulevaisuudessa.
Vieläköhän Octaviassa on olemassa se luukku jalkatilassa, mistä voi tarkastaa vaihteistoöljyt?
Vieläköhän Octaviassa on olemassa se luukku jalkatilassa, mistä voi tarkastaa vaihteistoöljyt?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Tuo Pavelin Skoda jämähdytti joskus kaksi vaihdetta yhtä aikaa päälle. Tuosta luukusta piti sitten erotella siirtäjän vivut kohdalleen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Saatanpa väittää että Spartakissa olisi hieman erilainen alusta, sillä muistini mukaan Sparatakissa olisi vielä etujousena lehtijousi poikittain kun -59 Octaviasta alaken on kierrejouset edessä. Lisäksi kojelaudassa on sisällä eroa...juippi11 kirjoitti:Jostain syystä herännyt kiinnostus yhteen hieman vanhempaan Skoda -malliin, nimittäin 440 Spartakiin. Varmaan siksi kun sellaisen raato lojunut yhden läheisen autiotilan pihalla. Uudempi Octavia samalla alustalla ei ole niin kiinnostava, vaan ne spartakin keulan "viikset" pitäisi olla. Mutta haaveeksi taitaa jäädä kun raatojenkin hinnat on jo useampia tonneja, vanhat itäautot on jo kalliimpia mitä samanikäiset länsiraadot. En muista oliko jo 440:ssä kaukaisesti (lohkoltaan) samansukuinen kone, mitä jaskan skodassa, vai tuliko se vasta 1000mb:hen. Koneet on ulkoisesti melko saman oloisia, ja mm. laturi samassa kohdassa. Virranjakajat eri kohdissa.
Älä usko höpönhöpöjä kalliista itäautoista, sillä olen huomannut että pyynnit ovat kovia, mutta eipä niistä kukaan niitä pyyntejä maksa. Ajokuntoisia saa jo tonnillakin, joskus allekin mutta projekteista ei muutamaa satasta enempää kyllä tarvitse maksaa. Olisin tuollaisen Spartakin tehtävissä olevan raadon pari uotta sitten saanut ilmaiseksi vai olisikohan symbolinen kymppi pitänyt maksaa, joten unohda nettiautot ja muut torit joissa nyljetään.
440:sen ja 1000MB:n koneessa ei juurikaan ole samaa muuta kuin että on putkikone ja neljä pyttyä.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -