1200 jakopään ajoitus?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

1200 jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

juu elikkäs 1200 nappisilmän kone on kyseessä ja nyt on käyny sen verta nolo, paha moka että hävettää... :P eli koneesta on kansi purettuna vaaan ajotusmerkit jäi nyt sitten merkkaamatta :oops: mikäs siis neuvoksi, millä tuon jakopään saa kohilleen sitten vai saako enää millään :S

ps. en löytänyt ainakaan pikaisella haulla ko. aiheesta tehtyä topiccia, jos on jo olemassa niin pahoittelut
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Avatar
pressa
Viestit: 10420
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1200 jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kuva
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

Re: 1200 jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

ahaaa... eli kun ketjupyörät on tuossa asennossa nii ajotuksen pitäis olla kohdallaan, onko näin?
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Avatar
jta
Viestit: 4422
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 1200 jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja jta »

Kyllä. Kun merkit klo. 12:sta on ajotukset kohdallaan. Sitten vielä tarkastaa/laittaa virranjakaja oikeaan asentoon eli sytytys nelos sylinterille niin lähtee vielä käyntiinkin.
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

Re: 1200 jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

joo no se selvisi sitten, kiitos paljon :) mikäs ruuvi tuo muuten on mikä on tuossa kuvassa merkattu nro. 6?
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Avatar
jta
Viestit: 4422
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 1200 jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja jta »

Estääpi ketjun pois hyppäämisen hammasrattaalta. Ja jos sulla ei ole jakokoppa auki niin tuo hammasrattaan merkkihän ei näy niin laita siinä hihnapyörässä oleva merkki sen kopassa olevan pitkän viivan mukaan.
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

Re: 1200 jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

aa aivann..

on mulla koppa auki siinä, näkkee merkit aivan hyvin kyllä :)
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Avatar
tapi0
Viestit: 25
Liittynyt: 24.9.2013 21:18
Paikkakunta: Vahto

Re: 1200 jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Tuota...eikös tuossa voi olla nokka-akseli 180 astetta väärin?
Kun kampiakselissa menee kaksi kertaa merkit kohdalleen niin nokka-akselissa on samassa ajassa vain kerran merkit kohdallaan.

Tuonhan pystyy kokeilemaan sillä, että onko ykkösen venttiilit vapaana, eli onko niissä välys.
Jos ei ole ja nelosen venttiileissä on, niin silloin on 180 astetta pielessä nokka-akseli.
Projektit:
-82 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Fiat Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1995
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 1200 jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Ei mene 180 astetta väärin juuri sen takia kun nokan ja kampiakselin ketjupyörissä on merkit.
Sytkän ajoitushan voi mennä kun yleensä on jo venakoppa paikallaan eikä nää nokan asentoa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Vastaa Viestiin