Arvauksia samaran vikaan?? 1500i vm 2000

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Kosmonautti

Arvauksia samaran vikaan?? 1500i vm 2000

Viesti Kirjoittaja Kosmonautti »

Eli kuten toisessa paikassa jo myynnissä olva joka myös signeerauksesta löytyy..

Ongelma on se että yhtäkkiä ajossa syttyi CE valo ja meno alkoi hyytymään..kun nollasin vikamuistin,vika paheni,,..Kävin paikallisella korjaamolla Bosch testerissä joka löysi kyllä ruiskun muttei saanut siihen yhteyttä..)oli mp 7.0)

Tämän jälkeen olen vaihtanut ilmamassa mittarin,bensansuodattimen sekä lämpötila anturin,kyyti parani mutta ei vieläkään ota "täysiä"..eli villejä arvauksia..missä vika?

Pitäisikö vaihtaa lambda anturi?

Kuunnellan neuvoja ellei joku tosissaan halua samaraa itselleen..
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Riippuu vähän kai paljon tolla on ajettu. Anturin ikä on kai vähintään jotain 100tuhatta kilsaa. Lambdan kunto selviää ainakin tavallisessa pakokaasutestissä. Sen pysty tarkistamaan "kotikonstein" irtonaisenakin kyllä jollain jännitemittauksella mutta mä en muista miten se meni.

Tuolla myyntipalstalla näkyi olevankin enemmän tietoja. Välttämättä tää ei liity mitenkään asiaan mutta itselle "haisi pahalle" toi 60 tkm. huolto "merkkiliikkeessä tms." Täällä nimittäin jo yksi kaveri kyseli vähän samanlaista ja viaksi paljastui, että jakohihna oli pykälän tms. pielessä. (tässäkin tapauksessa kyseessä oli joku ns. "kova lada-asentaja"). Eli onko jakohihna vaihdettu tässä huollossa ja jako varmasti paikallaan? I
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Saako tuon ikäsestä samarasta sitä vikakoodia ulos? Siis jotenkin että, virrat pois, testeriliittimestä nastat 1 ja 2 yhteen, virrat päälle ja lasketaan niitä CE-valon vilkkumisia. Tuo koodi kertois aika paljon, tai sitte ei auta yhtään :-)
Voiko tuo jakohihna noin vaan hypätä yhtä pykälää, siis jos on huollon jälkeen jonkun aikaa toiminut ihan ok?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

,_,/ukka kirjoitti: Voiko tuo jakohihna noin vaan hypätä yhtä pykälää, siis jos on huollon jälkeen jonkun aikaa toiminut ihan ok?

,_,/ukka
Ei sehän se tietysti itsestään hyppele, mutta en huomannut, että olisi kerrottu huollon jälkeen toimineen ok? Oireet on just tollaset jos jako on pykälän pielessä, ja "tehoja puuttuu" vaikka kone lähtee käyntiin ja käy ja kulkee jotenkin "kohtuullisesti". Tämä on tietysti pelkkä arvaus.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

samarai kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti: Voiko tuo jakohihna noin vaan hypätä yhtä pykälää, siis jos on huollon jälkeen jonkun aikaa toiminut ihan ok?

,_,/ukka
Ei sehän se tietysti itsestään hyppele, mutta en huomannut, että olisi kerrottu huollon jälkeen toimineen ok? Oireet on just tollaset jos jako on pykälän pielessä, ja "tehoja puuttuu" vaikka kone lähtee käyntiin ja käy ja kulkee jotenkin "kohtuullisesti". Tämä on tietysti pelkkä arvaus.
Juu, luin nyt vasta tuon myynti-ilmoituksen. Kannattanee siis tarkistaa tuo ajoituskin samalla kun sielä konehuoneessa möyrii :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Jakohihnan kanssa ei tosiaankaan kannata ottaa turhia riskejä.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Kosmonautti

Viesti Kirjoittaja Kosmonautti »

Hihnan kanssa ei ollut mitään ongelmia,olin vielä itse vieressä tollistelemassa kun sitä vaihdettiin..tänään vika sitten selvisi...ainakin yksi niistä...pirullinen ilmavuoto imusarjan tiivisteessä 3 ja 4 pytyn välissä...orginaali testeri näytti että kaasuläpän anturi viallinen,mutta kuitenkin se toimi niinkuin pitääkin...

No,pistin larssenin maata kiertävälle ladalle joten se siitä...

Varaosia voidaan tuoda "toveri" hintaan jos joku tarviaa ja kaikenlisäksi lienee melkein alkuperäisiä...
Vastaa Viestiin