remmiahtaminen 1200s

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
basbartuu

remmiahtaminen 1200s

Viesti Kirjoittaja basbartuu »

Sterba kaikille. Mieleeni putkahti ajatus 1200pannun piristäminen remmiahtimella,onko paha? miten toteuttaa ja mitä kannattaa ottaa huomioon? Kuvaa tulee luonnollisesti myöhemmin jahka pääsen aloittamaan rojektin. Pohjana toimii peruskantti mallia 2105 ja 1200pannulla, auto vuosimallia 90 ja olen auton toinen omistaja. kyseessä siis hyväkuntoinen yksilö joka kannattaa pilata :D
Avatar
pressa
Viestit: 10420
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: remmiahtaminen 1200s

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ehdottomasti kyllä ruuviahtimelle. Huomiota kannattaa kiinnittää imusarjaan ja sitten siihen että saat sen ahtimen kunnolla kiinni!! Pelkkä ruuvikompura painaa melkein 15kg ja sitten kun hihnan pitää pyörittää sitä yli 10000 kierrosta niin ei saa liikkua yhtään...
basbartuu

Re: remmiahtaminen 1200s

Viesti Kirjoittaja basbartuu »

Kaikki vinkit ja ideat kannattaa nyt tuoda julki koska auto on koko ajan liikenteessä ja tulee olemaan. kun nyt kerta aloitetaan tällainen projekti niin tehdään se sitten siihen malliin ettei tarvi tallissa pelti pystyssä seisottaa. Kysynkin nyt arvon kansalta seuraavaa:

Mikä remmiahdin? (täytyy olla passeli tonnikaksataselle pannulle)
jakaja?oma vai jonkun muun?
kaasuttimen toimenpiteet? paineistussarja?painekotelon tarvis?
mihin kohtaan ahdin tulisi sijoittaa? kiinnityksen tulee kuitenkin olla jämäkkä mutta yksinkertainen.

Siinäpä muutama kysymys ja lisää tulee jahka tässä pääsee eteenpäin.
Avatar
pressa
Viestit: 10420
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: remmiahtaminen 1200s

Viesti Kirjoittaja pressa »

basbartuu kirjoitti:auto on koko ajan liikenteessä ja tulee olemaan. kun nyt kerta aloitetaan tällainen projekti niin tehdään se sitten siihen malliin ettei tarvi tallissa pelti pystyssä seisottaa...
Tuhoon tuomittu ajatus, Ladaan ei saa samanlaisia bolt on kittejä mitä jenkkeihin.
Pienin ruuviahdin mitä löytyy jostain (ovat yleensä tarkoitettu vähintään puolen ämpärin kokoisille (5L) moottoreille). sitten teet jotenkin sellaisen imusarjan joka kestää ruuvin painon ja vännön remmiltä ja siihen päälle sovituslaipan millä saat kaasuttimen päällimäiseksi. Eli kaasutin on ruuvin imupuolella eli ei tarvita mitään painekoteloa.
Kuva
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: remmiahtaminen 1200s

Viesti Kirjoittaja START »

hommaat sellasen 110 ahdinpakettiin kuuluvan remmin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
basbartuu

Re: remmiahtaminen 1200s

Viesti Kirjoittaja basbartuu »

svoe vidu. näinköhän tuo on että joutuu luopumaan ideasta? ei nyt mikään paha olis toteuttaa mutta jos tosipuheessa tehonnousu on joku 10rosenttia niin ei sillä kuuhun nousta.
basbartuu

Re: remmiahtaminen 1200s

Viesti Kirjoittaja basbartuu »

millanen se satakympin paketti on?
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: remmiahtaminen 1200s

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

pressa kirjoitti:
basbartuu kirjoitti:auto on koko ajan liikenteessä ja tulee olemaan. kun nyt kerta aloitetaan tällainen projekti niin tehdään se sitten siihen malliin ettei tarvi tallissa pelti pystyssä seisottaa...
Tuhoon tuomittu ajatus, Ladaan ei saa samanlaisia bolt on kittejä mitä jenkkeihin.
Totta toinen puoli! Mutta kyllä Ladaan kuin Ladaan on saatavana "remmi ahtdinta" valmiilla asennus sarjalla, kiinnitys raudoilla varustettuna,tosin kaasari koneeseen saa putket ynm, hilppeet rakennella itte, olen näitä ATS- ahtimia vuosien varrella tuonut ja pari asentanukkin, mutta että koko ajan ajossa olevaan kulkineeseen aloittaa jotain tämän kaltaista projektia niin,,,
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

basbartuu

Re: remmiahtaminen 1200s

Viesti Kirjoittaja basbartuu »

sillä ei ole väliä vaikka itse putket pitää askarrella. toverin kanssa tuli tuossa iltasella mieleen että hommataan muutama pannu varalle jos tuntuu että ei meinaa tämä kombinaatio toimia. ei heitetä kuiten hyvää ideaa samantien romukoppaan :D jos sulla toktorni on tietoa setistä ja eritoten hintapolitiikasta vaikka käytetystä setistä niin pistä ihmeessä yyveetä
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: remmiahtaminen 1200s

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Kyllä sen "YV,n" jo silloin lähetin missä oli tiedot josta moisia voit tutkia? Ei se toimivasta moottorista kiinni ole jos tämä " kombinaatio " ei toimi.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

basbartuu

Re: remmiahtaminen 1200s

Viesti Kirjoittaja basbartuu »

dodi. varmuus saatu että myös takapotkuladaan on saatavana remmisettiä :D kiitos toktornille faktatiedosta,itsellä kun tuo venäjä ei taitu missään muodossa. Kunhan tässä kuukauden parin päästä taas duunihommat alkaa niin sitten alkaa tulemaan kuvaa ja kertomusta vähä paremmin että miten edetään ja tuleeko takapakkia urakalla. Elämme siis jännittäviä aikoja... täytyneepä ihan huomenissa laittaa jo jotakin kuvaa että mistä lähdetään liikkeelle.
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: remmiahtaminen 1200s

Viesti Kirjoittaja micco »

Kahdesta remmiahdetusta ladasta löytyy infoa tältäkin foorumilta. Molemmat olivat Eaton M45-ahtimella.
Toinen oli tuo mun laite:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... kompressor
Ja toinen oli tuo mykistävän hieno opinnäytetyö:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... kompressor
500whp.net
Vastaa Viestiin