Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Lattarauta

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Kyllä niitä vanhoja romuja vielä halukkaille riittää. :)
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Minun Opelissa ei ole mitään huijausta,kelpasihan Opel venäläisillekkin toisen maailmansodan jälkeen Moskovan poikana :lol:
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Olen tuntenut jo parisen vuotta itseni huijatuksi Trafi-mafian toimesta nykyisen ajoneuvo/käyttövoimaveron osalta. Vanhoissa pakettiautoissahan ajoneuvovero nostettiin moninkertaiseksi, koska niillä ei ole valmistajan ilmoittamaa CO2-arvoa. Ja jos tuota valmistajan ilmoittamaa arvoa ei ole, niin vero menee kokonaispainon perusteella ja se tuntuu puolestaan niin kovalta että verotettaisiin vain "varmuuden vuoksi" viimeisen päälle - tuskin se CO2 arvo on monessakaan vanhemmassa autossa missään suhteessa maksettaviin summiin? Eikö tuota CO2-arvoa siis voi muuten mittauttaa kuin valmistajan toimesta? Voiko myöskään enää olla varma, että valmistaja on ilmoittanut tuon arvon uudemmissa autoissa oikein, vai pelkästään omaa markkinointiaan ajatellen?

e.
VW:n tapauksessahan ei ole kyse ensimmäisestä feikistä. Kuplan kohdalla "puhdistuksen" hoiti Aatu vain niin siististi himaan, ettei siihen ollut muilla mitään urputtamista. :D

Jokohan youtubesta löytyisi pätkää, missä Aatu kuulee tästä VW-skandaalista?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jaska HKI kirjoitti:Minun Opelissa ei ole mitään huijausta,kelpasihan Opel venäläisillekkin toisen maailmansodan jälkeen Moskovan poikana :lol:

Tässä voi Jaska vielä käydä niinkin, että kun nämä kekkerit on ohi ja laskut maksettu, niin Volkkaristakin on tullut Opel. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

[quote="toktornivako"][quote="rotsi4"]
Se nokihan poltetaan sieltä loukusta auton omaa polttoainetta käyttäen lisärikastuksella määrävälein, se tosin on johtanut suurempiin kulutuslukemiin kuin kilpailioilla ( VW )

Kaikissa egr-järjestelmien kaaviossa mitä minä olen nähnyt ja autoissa joita olen katsonut niin egr ottaa kierrätettävän pakokaasun ennen hiukkassuotimia. Euro 6 diesel-vehkeitä on aika vähän ilman urekattia (SCR)
On kai noissa jotain suotimia ja jäähdyttimiä, mutta aika huonosti.

Caterpillar ottaa kierrätettävät hiukkassuotimen jälkeen tuon opinnäytetyön mukaan. Uusi asia minulle.

https://www.theseus.fi/bitstream/handle ... sequence=1
toktornivako

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

rotsi4 kirjoitti:Euro 6 diesel-vehkeitä on aika vähän ilman urekattia (SCR)
? Kysehän olikin Euro5 laitteista,( myös nämä FAG konsernin huijaukset) ja ei se kaikki pakokaasu sen EGR:än läpi kulje.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

toktornivako

samarai kirjoitti: Tässä voi Jaska vielä käydä niinkin, että kun nämä kekkerit on ohi ja laskut maksettu, niin Volkkaristakin on tullut Opel. :wink:
Kohta Ilmeisesti Suomessakin on yli 26000 "uutta" Opelia.

mush
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mush »

Eihän tuo nyt uusi asia ole, CO2-päästötesteissäkin vetävät kotiinpäin minkä uskaltavat, taitaa aika harva uudehko auto mennä käytännössä sillä kulutuksella, jolla päästöjen mukaan pitäisi.

Mm. TM-testasi tätä jo jokunen vuosi sitten:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/tm-t ... a-totuutta

Huomionarvoinen kohta tähän nykyiseen kohuun liittyen:
Huolestuttavaa oli myös se, että muiden pakokaasupäästöjen osalta TM:n mittauksessa neljä viidestä dieselautosta ylitti typen oksidien (NOx) päästöille asetetut raja-arvot.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Se on joku suomessa ilmestyvä tekniikan maailma niin pieni lehti ettei sen tekemä tutkimus vielä aiheuttanut kohua, nyt kun suurempi teki mittauksia niin "räjähti".
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

toktornivako kirjoitti:
rotsi4 kirjoitti:Euro 6 diesel-vehkeitä on aika vähän ilman urekattia (SCR)
? Kysehän olikin Euro5 laitteista,( myös nämä FAG konsernin huijaukset) ja ei se kaikki pakokaasu sen EGR:än läpi kulje.
..olisikin veikeä polttomoottori josta ei tule pakokaasua ollenkaan. Ainakin minusta 85% kierrätysaste pakokaasusta on aika iso, kun miettii että ilmaa kulkee kuutiotolkulla koneen läpi suhteessa polttoainelitraan. Imusarjat kerää todistetusti moskaa pienemmästäkin.

Mutta kuinkahan monta on euro5 moottoria joissa kierrätettävää pakokaasua otetaan hiukkausloukun jälkeen ihan oikeasti suomen teillä kulkee?
Caterpillarin koneita oli lähinnä Sisussa ennen siirtymistä mese-leiriin? ja työkoneet ei ole euronormissa mukana.

Puhuin euro 6 diesel-koneista tässä yhteydessä koska niissä on melkein poikkeuksetta ureakatti eli SCR ja sitten hiukkasloukku erikseen. Eikä tällöin pakokaasun takaisinkierrätykselle ole koneessa tarvetta isoissa määrin eikä varmaan pienissäkään. Perusteeni koska SCR tekee typen oksideista selvää kuitenkin ja hiukkausloukku hiukkasista riippumatta siitä onko happiylijäämää tai pakokaasua sotkettu imuilmaan.
toktornivako

rotsi4 kirjoitti:

..olisikin veikeä polttomoottori josta ei tule pakokaasua ollenkaan. Ainakin minusta 85% kierrätysaste pakokaasusta on aika iso, kun miettii että ilmaa kulkee kuutiotolkulla koneen läpi. Imusarjat kerää todistetusti moskaa pienemmästäkin.

Mutta kuinkahan monta on euro5 moottoria joissa kierrätettävä pakokaasua otetaan hiukkausloukun jälkeen ihan oikeasti suomen teillä kulkee?
Se on ehkä joku teoreettinen arvo tuo 85%? Jo se EGR:än putkisto ja itse venttiilin koko on sitä luokkaa että hyvä jos 25% kaikista pakokaasuista kulkee sen läpi :lol: näi siis henkilö ja pakettiautoissa,(näihin raskaan puolen laitteisiin on kiinnostus 0%) onko jossain henkilöautossa tuollainen mainostamasi järjestelmä jossa EGR olis hiukkassuodattimen jälkeen?

samarai
Lada kerhon jäsen

Hyvä tuo TM:n juttu. Miksi tällaiseen CO2 huijaukseen ei sitten haluta puuttua? Vaan päinvastoin hyväksytään vain valmistajan ilmoittamat CO2 päästöt. Ja maksumiehiksi laitetaan vanhemman kaluston omistajat joiden todellisia päästöjä ei taas haluta edes mitata eikä tietää. Eikö tuo onnistuisi jossain muuallakin järjestettäväksi testiksi jossa myös vanhemman kaluston CO2 pitoisuuksia voitaisiin mittauttaa ja saataisiin varmaan todenmukaisempia tuloksiakin?

toktornivako kirjoitti:
samarai kirjoitti: Tässä voi Jaska vielä käydä niinkin, että kun nämä kekkerit on ohi ja laskut maksettu, niin Volkkaristakin on tullut Opel. :wink:
Kohta Ilmeisesti Suomessakin on yli 26000 "uutta" Opelia.
Vanhan vitsinhän mukaan kaikista autoista tulee lopulta Opeleita. Itse tarkoitin lähinnä VW:n tulevaisuutta, Opelista tuli sodan jälkeen Mosse, tuleeko VW:stä nyt Opel?

Niin tulee pyyntö tulla merkkiliikkeeseen, että autoa säädetään hitaammaksi ja tehottomammaksi - kieltäytyminen johtaa takuun menetykseen, eikä saa leimaa myöhemmin. Kuinkahan moni sanoo, että "jätän tämän tähän ja antakaa rahat takaisin". Sillä tämän asemesta olisin jonkun toisen konsernin oikein toimivan dieselmoottoriauton ostaa. Viimeiseen asti pyritään asiakkaita siivestämään, no tietysti kyse on firman pystyssä pysymisestäkin.

Jos olisi itsellä tuollainen, niin merkkiliikkeeseen mennessä ruuvaisin VW:n logon irti eturitilästä ja tilalle sitä koristamaan tulisi itse tehty Trabantin keulamerkki..
Lattarauta

rotsi4 kirjoitti: Se nokihan poltetaan sieltä loukusta auton omaa polttoainetta käyttäen lisärikastuksella määrävälein, se tosin on johtanut suurempiin kulutuslukemiin kuin kilpailioilla ( VW )

Kaikissa egr-järjestelmien kaaviossa mitä minä olen nähnyt ja autoissa joita olen katsonut niin egr ottaa kierrätettävän pakokaasun ennen hiukkassuotimia. Euro 6 diesel-vehkeitä on aika vähän ilman urekattia (SCR)

Caterpillar ottaa kierrätettävät hiukkassuotimen jälkeen tuon opinnäytetyön mukaan. Uusi asia minulle.

https://www.theseus.fi/bitstream/handle ... sequence=1
En lukenut tuota opinnäytettä, mutta kuulostaa järkevälle. Miksi tukia paikkoja karstalla.

Lattarauta

samarai kirjoitti:Hyvä tuo TM:n juttu. Miksi tällaiseen CO2 huijaukseen ei sitten haluta puuttua? Vaan päinvastoin hyväksytään vain valmistajan ilmoittamat CO2 päästöt. Ja maksumiehiksi laitetaan vanhemman kaluston omistajat joiden todellisia päästöjä ei taas haluta edes mitata eikä tietää. Eikö tuo onnistuisi jossain muuallakin järjestettäväksi testiksi jossa myös vanhemman kaluston CO2 pitoisuuksia voitaisiin mittauttaa ja saataisiin varmaan todenmukaisempia tuloksiakin?

Vanhan vitsinhän mukaan kaikista autoista tulee lopulta Opeleita. Itse tarkoitin lähinnä VW:n tulevaisuutta, Opelista tuli sodan jälkeen Mosse, tuleeko VW:stä nyt Opel?

Niin tulee pyyntö tulla merkkiliikkeeseen, että autoa säädetään hitaammaksi ja tehottomammaksi - kieltäytyminen johtaa takuun menetykseen, eikä saa leimaa myöhemmin. Kuinkahan moni sanoo, että "jätän tämän tähän ja antakaa rahat takaisin". Sillä tämän asemesta olisin jonkun toisen konsernin oikein toimivan dieselmoottoriauton ostaa. Viimeiseen asti pyritään asiakkaita siivestämään, no tietysti kyse on firman pystyssä pysymisestäkin.

Jos olisi itsellä tuollainen, niin merkkiliikkeeseen mennessä ruuvaisin VW:n logon irti eturitilästä ja tilalle sitä koristamaan tulisi itse tehty Trabantin keulamerkki..
Mikä takuu, mikä leima?

samarai
Lada kerhon jäsen

="Lattarauta"

Mikä takuu, mikä leima?
Takuu romutuspalkkiosta ja virallisen vastaanottopisteen leima.
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ameriikassa parivuotta sitten Hyndai ja Kiia sai näpilleen Huijjaus yrityksestä.. Ilmeisesti Ladan tuomattomuus on tästä syystä vielä Jäissä,,, Kuuntelevat miten muille käy.. Ladassakin Kuitenkin Bossin systeemit...
Vastaa Viestiin