VAZ-21013 - 1986 - "Tsar Bomba" - Ikuisuusrojekti

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

Jarkko_I kirjoitti:
Tommisatta91 kirjoitti:Mäntien päässä ei näy mitään kummallisempaa minusta:
Kuva
Ykkös ja kakkospytyssä näköjää vähä venttiili hiponu mäntää ainaki näin äkkiseltää katottuna
Jossakin nuista männistä, en muista nyt enää missä pytyssä, oli jo ennestään olemassa tommonen pieni sievä "kuunsirppi", haitanneeko moinen jälki mitään jos ei muualla näy mitään jälkiä sen kummemmin? (venttiileissä yms..)
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

nonniin nyt ollaan vähän tuolla teknisten kysymysten puolella kyselty tyhmiä ja saatu vallan mainioita neuvoja ja tietoa, päätin että tässä vois oikeastaan kun nyt kerran on purettuna tuo paketti niin laittaa sen nivan nokan paikalleen, tuolla hyllyssä kun lojuu jouten :) Päivitystä, kuvia ja josjakun saa vielä peräti käyntiin ja tälläkertaa toimimaan kunnolla niin miksei vaikka pienimuotosta "audiovisuaalista" viihdettä voin laitella sitten :D
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

Puristukset mitattu joka pytyltä ja kaikissa oli aikalailla samat puristukset elikkä kutakuinki ehjänä on paikat selvinny.. Eilen sain ilta/yömyöhäällä paketin takasi kasaan ja otin savut pihalle... Kuulosti käynti tosi paljon tasasemmalta, hyvä tyhjäkäynti. Tosin jotain hämminkiä vielä tuntuis olevan kun vähän aikaa kun kävi niin ei enää kestänyt kaasuun koskea, alkoi tukehtumaan.. Melko voimakkaat imuäänet päästääpi että oliskohan kaasarin suuttimissa jotain (liian laihaa soppaa antaa...?) tai imuvuoto jossain tms..? en alkanut ko. vikaa sen enempää eilen vielä tutkailemaan kun oli kello sen verta paljon että piti laittaa p**sesilmä kallelleen..

(en vielä ole ehtiny juutuubiin laittaa videota mutta fb tilin omistavat voi käyä kattomassa täältä vähän videopätkää missä hyvin esiintyy myös tuo edellämainittu häiriö)
https://www.facebook.com/#!/VeikonHerra ... tif_t=like
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

No nythän tämä alkaa vaikuttaa hyvältä ku kone on sentään ehjänä kasassa 8)
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

Pitkästä aikaa tännekki jotain vois kirjotella.. Elikkäs aika vähälle on loppujenlopuksi jääny ladailut ja ladan laitto kun on ollu työharjottelua toisella paikkakunnalla kuukauen päivät mutta jotain on sentään saatu aikaseksi autohan on nyt kunnossa tekniikan puolesta, käynnistyy ja pysyy käynnissä hyvin ja liikkuu omin voimin! :) konttorille ajo on pikku laittoa vaille vain enää;

-Kaikki sähköhärmäkkeet toimii tööttiä lukuunottamatta (tööttikin toimi kyllä aiemmin, mistä lie sitten mielensä pahottanut kun lakkasi toimimasta sitten :shock: pitää selvitellä)

-Putki on osittain kiinni, osa kiinnikkeitä puuttuupi vielä.

-Jarruja on säädelty, vaativat vielä testaamista että joko on säädöt kohillaan ja käsijarruvaijeri pitää kiriä vielä. -------

-Ilmanputsarin kotelo puuttuupi vielä

-Pidempi ryyppyvaijeri pitää kehitellä kans

-Akku on vielä vailla kiinnikettä, tällä hetkellä pikku liinalla nykästy kiinni että pystyy koeajolla käymään

-Ei puhalla lämmintä eli olisko nyt sitte hanassa/kennossa jotaki tukoksia tms..

Siinäpä nuo mitä tässä aamun ensitokkurassa tuli mieleen

Edit: Tuulilasissa jokunen kivenisku että saattaa olla tuulilasin vaihto edessä, katotaan sitten mitä konttorilla sanotaan :P :D
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Yksi mahdollisuus on, että lämmityslaitteen kennossa on ilmaa. Tämän ehkä tiesitkin, mutta kertauksen vuoksi: Järjestelmää täyttäessä lämmityslaitteen hana on täysin auki. Toinen kennoon menevistä letkuista pidetään irti niin kauan, kunnes sieltä alkaa tulla nestettä. Jotkut pitävät auto etupäätä vielä varmuuden vuoksi hiukan ylempänä, jotta ilma varmasti virtaa kennosta pois. Kumpi letkuista on parempi pitää irti, sitä en juuri nyt muista. Tsemppiä viimeiseen rutistuksen.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

Itseasiassa en tiennyt :D Eli toinen kennolle menvistä letkuista (pumpulta tuleva letku/kanteen menevä letku) irti--->kaadetaan nestettä syyläriin--->kun letkusta alkaa tulla nestettä, letku kiinni ja täytetään loput nesteet menee jotakuinkin noin..?
Ja kiitokset tsempistä! :)
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Juuri näin. :D
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

no nyt puhaltaa kyllä lämmintä mutta tuota tööttiä en saanu toimimaan; johdot on kiinni ja sulakkeet on ehjiä vaan kun ääntä ei lähe. Olen myös tarkistanu ratin takana olevan kuparisen lipareen joka nojaa siihen ratin pyöreään kupariosaan ja se on ookoo että mikähä riivattu tuota nyt vaivaa..? käytetty myös toista, varmasti ehjää tööttiä paikallaan ja sama tulos joten ei ole tööttikään rikki
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Mulla Samarassa oli töötissä vähän epävarma ääni vaikka vaihdoin uuden releen ja maajohdonkin. Sitten kun aloin kuorimaan virtajohdon muovikuorta, paljastui sieltä vihreää jauhoa. Eli ilmanpaine oli työntänyt vuosien mittaan suolavettä sinne johdon sisään.

Töötti tuli sillä kuntoon ja reagoi heti painallukseen. Kuinka ollakaan, katsastusmies kokeili heti seuraavalla kerralla tööttiä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

http://www.autoprospect.ru/vaz/2101-zhi ... s/7-32.jpg

Tuossapa kytkentäkaaviota niin pääsee vian hakuun.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

juu seki tuli kuntoon, vika oli kuin oliki siellä ratin takana olevassa lipareessa, ei saanu kosketusta rattiin.. sitä kun taittoi vähän enemmän ulospäin niin alkoi toimia :D
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

Eilen illalla värkkäilin uuen, pidemmän ryyppyvaijerin. Ei jää enää ryyppy päälle :) (toisin kuin omistajallansa tahtoo aika ajoin jäädä :mrgreen: )
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Avatar
Tommisatta91
Viestit: 156
Liittynyt: 30.12.2014 4:57

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Viesti Kirjoittaja Tommisatta91 »

Tänään lähti freetechnicsiltä tulemaan weberiin käypänen ilmanputsari että kun sen saa laitettua niin jäljelle jää laitettavaa putken kiinnitys, pari pikkupaikkaa hitsata ja akun kiinnitys ja sitte sais ajella leimalle (eli vikalistan hakuun näin niinkun kansankielellä :D )
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"

käykää toki kurkkaamassa: https://www.facebook.com/VeikonHerrasmi ... =bookmarks
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Viesti Kirjoittaja jta »

Jaa niitäkö olisi saanut valmiinakin. :shock: No onpahan ollu tekemistä kun muokkasin Ladan oman putsarikotelon käymään weberiin.
Vastaa Viestiin