Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Siinä Protossa olikin vain Suur hiukkasia....
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Pitänee siinäkin seokset ja muu olla kohillaan tai jotain ikäviä päästöjä tulee.Jouska kirjoitti:Moi,
Jaa, tuon pakoputkesta ei taida kovin kummoisia päästöjä tulla kun siinä on nestekaasu moottori.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Suur hiukkaset on vähemmän vaarallisia.t tulppu kirjoitti:Siinä Protossa olikin vain Suur hiukkasia....
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Kyllä kai kun ei niistä niitä hiukkasia tullut mitattavaksi asti.samarai kirjoitti:Siinä on kuitenkin kerrottu selvästi, että vanhoihin autoihin verrattuna pääastöt voivat olla jopa tuhatkertaiset.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Niin että se vanha kunnon bensakone taitaa olla loppupeleissä kuitenkin niitä päästöttömimpiä polttomoottoreita? Ilmankos ne jenkit eikä varmaan venäläisetkään suosi noita dieseleitä henkilöautoissaan. Kyllä se niin taitaa olla, että dieselit kuuluu raskaampaan käyttöön niinkuin ennenkin oli. Tämä oli varmaan pelkkä mielikuvissa luotu kupla näiden dieseli ha:jen saastettomuus, mikä nyt karmaisevalla tavalla tuli päivän valoon. Oppirahathan on aina kuitenkin maksettava. Ei muuta kuin kunnon sakot ja korvaukset vain näille dieselhuijareille maksuun.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Sanomattakin selvää jos sitä käytetään vertailuna nykyaikaisiin vehkeisiin näissä mittauksissa. Nestekaasun puhtaudellekin on varmaan omat vaatimukset ja varmaan sekin tsekataan jollain kromatografilla ennen kuin voidaan ottaa käyttöön.Lattarauta kirjoitti:Pitänee siinäkin seokset ja muu olla kohillaan tai jotain ikäviä päästöjä tulee.Jouska kirjoitti:Moi,
Jaa, tuon pakoputkesta ei taida kovin kummoisia päästöjä tulla kun siinä on nestekaasu moottori.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Meksikokin tulee vaatimaan ilmeisesti 7 miljardia USD korvauksia huijari-Volkkarilta 32 000:sta petoksella myydystä autosta.
http://www.autonews.ru/automarket_news/news/1813374/
Olikos se Suomessa myytyjen osuus kaikkiaan n. puolet enemmän? Suomi-poika tulee tuskin vaatimaan centtiäkään, päinvastoin poltetaan vaan omia lisää savuna ilmaan Saksan ja Ranskan pankkeihin Kreikka kolmosessa.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Siitä TM:n 3v. sitten tekemästä testistä vielä tässä ja koko juttu PDF tiedostona:
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-tes ... -arvoissa/
http://www.autonews.ru/automarket_news/news/1813374/
Olikos se Suomessa myytyjen osuus kaikkiaan n. puolet enemmän? Suomi-poika tulee tuskin vaatimaan centtiäkään, päinvastoin poltetaan vaan omia lisää savuna ilmaan Saksan ja Ranskan pankkeihin Kreikka kolmosessa.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Siitä TM:n 3v. sitten tekemästä testistä vielä tässä ja koko juttu PDF tiedostona:
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-tes ... -arvoissa/
No nyt sitten jääty kiinni ja tiedetään muutkin, ilmeisesti sitten VW ei tiennyt, että huijareita on jo kärynnyt jenkeissä, "eihän ne noxit näy testeissä". Siellä tuntuu käry käyvän ovelimmillekin huijareille, talonmies Alpo Nyrösen anabolipiikkikin löydettiin Losin kisojen testeissä 1984. Oli vielä Pekka Peltokallion vakuutus, ettei se näy enää testeissä..Olisi melko uskaliasta epäillä, että mikään vakavasti otettava autonvalmistaja uskaltaisi suorastaan huijata CO2-lukemien suhteen. Teknisesti se olisi kyllä mahdollista esimerkiksi siten, että moottorinohjausjärjestelmä tunnistaisi tilanteen, jossa auto on alustadynamometrillä päästömittauksessa. Tapauksia tiedetään vuosien takaa USA:sta.
Syyttävällä sormella on turha osoittaa myöskään autonvalmistajia, sillä hehän vain noudattavat yhteisesti hyväksyttyä normia. Eri asia olisi, jos autonvalmistaja jäisi kiinni suoranaisesta sääntöjen rikkomisesta, eli eräänlaisesta dopingista päästömittauksessa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Uudessa TM:sä oli pienimuotoinen juttu tästä Noxwagenista, tämä huijaushan on ollut yhtä tietoinen valinta kuin Samarantsin Transiitti? Ilmeisesti jo 2007 on Bosch ilmoittanut että kyseinen ohjelma olis laiton
ja talon sisältä olisi johdolle kerrottu asiasta 2011
Mutta eniten ihmettelen tämän ohjelman tekiöitä kädettömyydestä, ei olis ollut kummoinenkaan homma tehdä siitä katoava esim, jonkin km rajan jälkeen se olisi tuhoutunut ikään kuin Mission: Impossible elokuvissa ne tehtävä viestit
Jos ja kun sitä testiä olisi tehty myöhemmin ja siitä tullut hylky niin olis vaan tietämättömänä todettu että, oih nyt on joku virus iskenyt näihin autoihin ja vaativat takaisin kutsun jossa ne "päivitetään" uudelleen 




Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Hirveästi on asiasta ollut puhetta ja porua. Minua kun tuo asia ei kosketa, olen vain otsikoiden varassa, enkä ole paneutunut tosiasioihin enkä huhuihin. Voisiko joku kertoa, mitä asia käytännössä merkitsee niille, joilla tuollainen ajoneuvo on.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Siihen osaa vastata parhaiten sellainen jolla kyseinen Noxwagen on, mutta ajohan käy niinkuin ennenkin eikä se suoraltakädeltä auton käyttöön vaikuta mitenkään, jotkuthan tosin ovat ja huolestuneita kyseisten kulkineiden jälleenmyynti arvon romahtamisesta, ja itse jos moisen virityksen omistaisin niin en mahdollista valmistajan "korjaavaa päivitystä" siihen huolisi, koska kyseinen toimenpide todennäköisesti heikentäisi kulkineen suorituskykyä entisestään.Pavlovits kirjoitti: . Voisiko joku kertoa, mitä asia käytännössä merkitsee niille, joilla tuollainen ajoneuvo on.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ollut liikkeellä myös sellaista juttua, että auton palauttaminen määräysten mukaiseksi lisäisi sen polttoaineen kulutusta. Silloinhan todennäköisesti ko. auton ilmoitetut CO2-arvotkaan ei pidä enää paikkaansa? (jos ne nyt ylipäätänsä pitävät muutenkaan paikkaansa)Ja tuon ko. arvon perusteellahan määräytyy autovero/ajoneuvovero/romutuspalkkio. Jos näin on, silloinhan tässäkin tapahtuu "kotkaus".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
No tuskin se polttoaineen kulutusta lisää jos se ajoneuvo asetetaan niihin ilmoitettuihin arvoihin, mielummin se alenee samoin kuin teho? Ja mitenkä se tähän "romutuspalkkioon" liittyy? Sen palkkionhan on saanut on se romutettava auto ollut sitten minkälainen tahansa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Niin ei se romutuspalkkio juuri tähän tapaukseen kuulu, mutta herää kysymys kuinka moni uusi auto oikeasti täyttää tuon romutuspalkkioon vaaditun CO2 rajan? Otin vain esille, koska siihen liittyy myös tuo tietty CO2 arvon vaatimus. Oliko se nyt 120g/km tai jotain sinnepäin.
Ja onhan tämä katastrofaalisen suuri häpeä koko VW:lle, josta syyttä joutuvat kärsimään kaikki niiden huijaamatta tehtyjen omistajatkin.
Ja onhan tämä katastrofaalisen suuri häpeä koko VW:lle, josta syyttä joutuvat kärsimään kaikki niiden huijaamatta tehtyjen omistajatkin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Viimeksi Suomessa eniten kohua aiheutti se karmea etanolibensan tulo.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.