VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja START »

silikoonejahan saa myös esim http://www.rallyracefin.fi/ saa mitä vaan ja toimitus 1-3päivää yleensä
toki ebay saattaa olla edullisempi ja euroopasta aika nope toimituskin yleensä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Joo, löysin nettikaupan josta sain juuri oikeanlaiset silikonimutkat edullisesti. Coolerin asennus onnistunee erittäin hyvin. Eli välijäähdyttäjän asennus on tällähetkellä puolimoosis. En oo paljoa keriinny tekemään.

Lisämittarien asennukset on valmiit, kierroslukumittari pitäisi vaan saada kalibroitua jotenkin oikein.

Ja diodi on nyt laturin herätejohdon päässä, nyt lataa ja sammuu niinku pitää.

Mitä oon pakoputkea suunnitellu, niin en tiedä miten sen saisi järkevästi menemään ohjausvarren ja akselipalkin välistä.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Mara »

Käyt juttelemassa mukavia jollain korjaamolla tai konttorilla. Dieselpakokaasumittareissa on kierroslukutunnistimet. :wink:

Ahtaat on paikat alkukäyrällä, mutta jos ei muu auta, niin kieppaa etukautta palkin alta. Niin jouduin itekin tekemään, ehkä toivottavasti toistaiseksi..
Tai jos pelkäät maavaran puolesta, niin ei muuta kuin tulipeltiä laikalla palasiksi.
2102 16V ex.
2103 -75
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jamo kirjoitti:
Lisämittarien asennukset on valmiit, kierroslukumittari pitäisi vaan saada kalibroitua jotenkin oikein.
eihän oo autogaugen kiekkamittari?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

jaketech racinteam kirjoitti:
eihän oo autogaugen kiekkamittari?[/quote]


Ei oo ku Bilteman. Ei mitään autokaukia :lol:
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jamo kirjoitti:
jaketech racinteam kirjoitti:
eihän oo autogaugen kiekkamittari?

Ei oo ku Bilteman. Ei mitään autokaukia :lol:[/quote]

mulla on augeuge ja eikä millään saa toimimaa. yhen kerran takkuuseenki vaihettu. ostin passatin kiekkamittarillisen mittariston ja laittoin sen tranportteriin. nyt on 2 kiekkamittaria joista toinen näyttää mitä sattuu :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Nyt alakaa olemaan aika valmista, jos ei pakoputkea lasketa niin enää puuttuu alavesiletku, paisuntasäiliön kaks letkua ja tuulettimen sähköistys. Ja tietysti jäähdytys nesteet.

Jos ajaettelee katsastusta niin menisköhän näillä leikkauksilla läpi?
Rääkkätelineen kiinnitysrauta poistettu, molemmin puolin pystypeltejä leikelty ja jäähdytysreikien välipala poistettu. Välijäähdytin ja putket paikallaan.
Kuva[/urlKuva

Syylärin kiinnitin alapuolelta yksinkertaisesti. taivutin kannattimet suoraan, laitoin 5mm pultit kannakketitten reistä läpi, porasin syylärin alapeltiin reiät ja sehän pysyy siinä kun sen laskee paikoilleen niin että pultit tulee reijistä läpi. Mietin aluksi jotaki monimutkaisempaa, mutta tuohan ajaa asiansa.
KuvaKuva


Välijäähdytin on kiinni yläpuolelta kahdella kulmaraudan pätkällä jotka on läpiruuveilla kiinni keulapalkissa. Syyläri on ylhäältä kiinni noilla latasta taivutetuilla raudoilla. Ahtoputket on pakoputkea. Ylävesiletku on jonku Saabin seki löyty Biltemasta, liiat vaan piti leikata pois ja hyvä tuli.
KuvaKuvaKuva


Tuon mallinen välijäähdytin on tavallaan sopivuudeltaan niinku tehty Ladaan, että voin kyllä suositella sitä muillekkin. Tietysti siinä hankaluuksia tulis ladan oman syylärin ja moottorin kans ku tilaa on vähemmän.
Tuos tulee turbonpuolelta kaks 16mm letkua sen takia ku toinen on normaali lämmityslaitteelta paluu ja toinen, koska volkkari tietäjä kertoi että kannen takapäästä tulevaa nesteen virtausta ei saisi stopata, muuten nelosen pääty voi ylikuumeta. Ja koska Ladassa on lämmityslaitteen raana, ja kesäkäyttöä ajatellen se olis silloin kiinni (neste ei virtaisi kannen takapäästä pois) niin mullon t-haara molemmis päis tuota toista letkua ja vielä pienoispalloventtiili toises. Että nyt ku lämmityslaitteen raanan sulkee niin saan nesteen kiertämään kannen takapäästä suoraan vesipumpulle ja takaisin kiertoon.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Kuva


Nyt on kaikki paitsi pakoputki. Jotakin hämärää on jäähdytykses tai jossain. Lämmöt nousee nopeaan ja mittari menee yli 100-asteen ennenkö tuuletin lähtee pyörimään, eikä se alle sadan laske silläkään. Ylävesiletkukin on niin kuuma ettei voi pitää kädellä kiinni. Pitää varmaan kirjoittaa ffp-foorumille enemmän tästä.

Silti koeajoa tein, ja kyllä aika äkääsesti ampuu vaikka pumppu on vakio asetuksilla ja ahtoja vähä vajaa baari.

Ja siinä kierroslukumittarin kalibroinnissa kävi niin että pyöräytin säätöruuvin vissiin ääriasentoon eikä se vieläkään näyttäny tarpeeksi vähää ja väännin vielä, niin se koko säätömutteri irtos sieltä mittarin sisältä, että enää ei säädetäkkään yhtään. :)
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

en muista saako tässä moottorissa kahella eri tavalla laittettua laturinremmiä. ainakin bensamoottoreissa saa ja väärällä tavalla vesipumppu pyörii väärään suuntaan.
ookko koittanut ilmata?korkeimalta kohtaa letkua ravolleen tai jms.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

jaketech racinteam kirjoitti:en muista saako tässä moottorissa kahella eri tavalla laittettua laturinremmiä. ainakin bensamoottoreissa saa ja väärällä tavalla vesipumppu pyörii väärään suuntaan.
ookko koittanut ilmata?korkeimalta kohtaa letkua ravolleen tai jms.

Ei kai saa väärin laitettua ku en keksi miten sen saisi toisella lailla laitettua kun nyt.

Kyllä ilmat on kaikki pois ylimmän letkun liitos oli auki ja sitte ku alako nestettä valua niin laitoin kiinni.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja START »

onkos sulla tuuletin sellasella normi termostaattikytkimellä?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

START kirjoitti:onkos sulla tuuletin sellasella normi termostaattikytkimellä?

Joo on, tuola ylempänä kuvas se näkyykin. Epähuomiossa ostin 95-asteisen vaikka oli alunperin tarkoitus ostaa se kylmempi 92-asteinen.

Onkohan noita termokytkimiä autotarvikeliikkeis saatavana vielä erilaisempiakin?


Jäähdytys tietysti tehostuisi pirusti jos hommais tuon 92 asteisen ja asentais sen vielä ylävesiletkuun. Mutta täytyy siinä jotain muutakin olla ku pelkkä tuuletus, kerran lämmöt nousee niin nopeasti vaikka n.7 litraa on nestetilavuus ja aika iso syyläri.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

onko sulla sitte kiilaremmi? ainakkin nuo moniuraremmit saa väärin päin.
onko syylärin yläreunasta ilmanpoistoletku paisunta säiliöön ku näyttäs sulla olevan tulpattu umpeen. onko paisuntasäiliö tarpeeksi korkealla.
kuumeneeko syyläri myös yhtä kuumaksi ku kone, jos ei ni sitte siellä on ilmalukko tai nesteenkierrossa joku väärin tai joku osa ei toimi oikeen.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

1. Kiilahihna on.
2. Kyllä letku menee paisuntasäiliölle syylärin yläkulmasta, kuvissa se ei vaan ollu vielä paikallaan.
3. Paisuntasäiliö on niin korkealla ettei ylemmäs saa, nytkin tulee pönnäämään nokkapelliä.
4. Syylärikin kuumenee alavesiletkua myöten.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

sitte kysymysnäyttääkö mittari oikeen tai sinnepäinkään? voi olla että volkkarin anturi ja ladan mittarissa ei ohmit passaa yhteen.
hae vaikka infrapuna mittari lainaa jostain ja seuraa sillä lämpöjä tai sitte kinkunpaisto mittarilla.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Vastaa Viestiin