Kokeile pistää radiota isomalle.. omassa ja isäpapan ladassa on sama ominaisuus ja eikä sittä taho päästä eroon.... En oo ainakaan vielä keksiny konstia
Eipä ole radiota kun yritän pitää nappikseni mahdollisimman alkuperäisenä lukuun ottamatta ostamiani 15 tuuman revolution vanteita.Mutta siihen jyrinään täytyy huomenna polkasta jarrua vähän kovemmin jospa se häviää pois ??????
Jarrun jyrinä voi johtua niin uskomattomalta kuin kuullostaakin jarrusylinteristä tai paremminkin sanottuna sen jumiutumisesta. Eli toinen mäntä on jumissa jolloin pääsylinterin liikuttama nestemäärä aiheuttaa jäljellä olevan männän liikkeen kasvamisen ja se ikäänkuin nappaa kiinni äkimmin. Todennäköisesti vielä siten että ns. itsetehostavan eli kulkusuunnassa keulan puoleinen mäntä liikkuu peränpuoleisen ollessa jumissa.
Kannattaa tarkistaa tämä juttu sillä itselläni täysin vastaava probleema jokunen aika sitten ja syyksi paljastui jumittunut mäntä. Nyt huolet pitäsi kohdaltani olla pois vähäksi aikaa sillä uusin kaikki jarruosat niin eteen kuin taakse.
mulla ilmeni tommosta kesällä ja vähän syksylläkin. yleensä kosteella ilmalla ja joskus muulonkin... ongelma häipyi aina joskin aikaa kun tasasessa vauhdissa käytti käkkäriä päällä vähän aikaa laahaamassa. jossain vaiheessa täristys paheni lähes sietämättömäksi ja meinasin jo ruveta jotain asialle tekemään... no se vika kerkes hävitä itekseen ja ei ole kummitellut sen jälkeen...
ei niissä takajarruissa mitään vikaa pitäs olla kun katsastuksen jarrutestissä eroprosentti oli tasan 0.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Se on edelleen ihan normaalia eikä tarvitse mitään toimenpiteitä. Jos ääni häiritsee irroita rumpu ja puhdista se kosteudesta ja "jarrumönjästä" kunnolla. Hio jarrupalojen pinnat hiekkapaperilla ja ääniä katoaa joksikin aikaa.
jarrurumpujen pärinää on käsitelty pravdassa ja syy on jarrurummussa oleva kosteus joka kiehuu jarrukengän ja rummun välissä
parannus asiaan on kun tekee jarrukenkiin kulutuspintaan kaksi vinottaista viiltoa kulmahiomakoneella eli pinta on kolmessa osassa jolloin möhnä ja kosteus poistuu välistä helpommin ja jarrut ovat äänettömät
pressa kirjoitti:jarrurumpujen pärinää on käsitelty pravdassa ja syy on jarrurummussa oleva kosteus joka kiehuu jarrukengän ja rummun välissä
parannus asiaan on kun tekee jarrukenkiin kulutuspintaan kaksi vinottaista viiltoa kulmahiomakoneella eli pinta on kolmessa osassa jolloin möhnä ja kosteus poistuu välistä helpommin ja jarrut ovat äänettömät
kesän odotuksia t. mika
Tuota kikkaa on mietitty, mutta onko sitä kukaan testannut? Jos on niin kuluuko kengät paljon nopeammin tuon vuoksi? Onko kulutuspintoja lohkeillut?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
kulumisen nopetumisen voi laskea siten että mittaat kengän pinta-alan ja senjälkeen urien poistaman pinta-alan joka on noin 0,9 cm2 eli pinnasta on pois vai noin kynnen kokoinen alue eli ei vaikuta oikeastaan yhtään kestoon
pinnan irtoamiseen taas en voi sanoa muuta kun sen että jos kengät vaihdetaan huoltoohjeen mukaisesti oliko jotain 2-3mm niin irtoamista ei tapahdu
tosin poikeus vahvistaa tietysti säännön itselläni on irronnut joskus leikkaamatonkin pinta ( sattui muuten 70km nopeudesta talvella oli aika mukava kokemus kun yht äkkiä toinen pyörä on jumissa)