Mittaristossa vikaa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Mittaristossa vikaa

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Heti alkuun että kyseessä on 07:n mittaristo ja vika ilmenee seuraavanlaisesti: Kun auto lämpenee sisältä, kiekkamittari, öljynpaineen valo ei pala ja lämpömittari tippuvat nollaan, ensin rundimittari saatta heilahdella +- 1500 kierrosta todellisesta, mutta tämän olen todennut vain kerran.Yleensä riittää alta 15 km ajo ja jos auto on ollut hetken parkissa muutaman kilometrin jälkeen. Bensa- ja jännitemittarit toimivat normaalisti koko ajan. Tänä aamuna oli autossa myös sisätilanlämmitin käytössä ja kyseiset ongelmat oli heti havaittavissa.

Ensin epäilin kosketushäikkää mittaristossa, mutta kun selvä kaava vian ilmenemiseen on havaittavissa, syykin oletettavasti on jossain muualla.

Voisiko olla niin yksinkertainen vika, että mittariston etuvastus on sökö? Kollegalla oli autossa samantyyppinen vika vaikuttaen lämpö- ja bensamittariin ja syypääksi löydettiin viallinen etuvastus.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

No mun sähköopeilla ei vastukset itsestään korjaannu. Eli on joko ehjä tai rikki, mutta ei pätki.
Minä veikkaisin kuitenkin että siellä on jossakin väärässä paikassa kosteutta, kylmässä autossa se on jäässä ja kun se sulaa alkaa johtamaan sähköä ja tulee ongelmia.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Mulla aiheutti kerran 2107:ssa mittariston takana oleva ryhmäkosketin virran karkailua piiristä toiseen. Syyllinen oli koskettimen sisällä oleva pieni irrallinen kuparisiru, joka siirtyi välillä töyssyissä ja kurveissa toiseen paikkaan. Virrat karkasivat kiekkamittariin mm vilkuttaessa ja käsijarrua käyttäessä. Tämä lienee ääri harvinainen vika tai peräti ainutlaatuinen. Ei ole todennäköinen sinulla, koska lämmöllä ei ole tässä tapauksessa vaikutusta.

Toisen kerran on karkailua aiheuttanut sulakerasia. Siellä oli sisällä kunnioitettava määrä kuolleita hyönteisiä ja pölyä.

Huurustuuko mittariston lasit sisältä päin. Jos näin on, niin silloin siellä on varmuudella kosteutta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin