0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Mittarissa 330 552 km, katsastettu ainoana huomautuksena haalistuneet vilkun polttimot (= väärä väri, vaihdettava tammikuun alkuun mennessä). Tyhjäkäyntimoottorin vaihto ei mennyt ihan putkeen, kun tarvikemoottorin mukana tulleet pultit olivat vääränlaiset, onnistuin hukkaamaan toisen alkuperäisen pultin ja tilalle sovittamani tallin perältä löytynyt katkesi kiristettäessä - no pysyy yhdelläkin pultilla kiinni. Tyhjäkäynti jää nytkin starttauksen jälkeen vähän alhaiseksi ja moottori saattaa sammua, mutta hetken ajon jälkeen toimii ihan hyvin. Liekö tarvikemoottorissa jotain sanomista taikka sitten pitäisi kuitenkin olla kahdella pultilla kiinni. Jakohihnasarjat näyttävät kalliimman puoleisilta, n. 150 euroa. Hihnalla on tullut suositeltu ikä täyteen muutama kuukausi sitten, kilometrien puolesta voisi vielä parikymmentätuhatta ajaa. Menee siis hihna hankintaan ja vaihtoon kyllä, kunhan tästä kerkeän.
Ajettavuus on kyllä erinomainen, eiköhän tätä nyt työmatka-ajossa sitten pidetä. Myymällä tuskin omilleen pääsee. Kauko-ohjainavaimen mikrokytkimet ovat rikki, ilmeisesti tämäkin tyypillinen vika. Jollain www-sivulla muyytiin korjaussarjoja, mutta olivat silloin katsoessani loppu varastosta. Uusi avain maksaisi toista sataa euroa.
Ajettavuus on kyllä erinomainen, eiköhän tätä nyt työmatka-ajossa sitten pidetä. Myymällä tuskin omilleen pääsee. Kauko-ohjainavaimen mikrokytkimet ovat rikki, ilmeisesti tämäkin tyypillinen vika. Jollain www-sivulla muyytiin korjaussarjoja, mutta olivat silloin katsoessani loppu varastosta. Uusi avain maksaisi toista sataa euroa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Tilasin postikuluineen 40 eurolla korjaussarjan avaimeen. Eilen katkesi laturin hihna, vinoon vetävä kiristin suurin syypää eli jakopään osien lisäksi täytyy sitten tuokin hihna kiristimineen ostaa... Kuluja tulee.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Voittaja on ollut kovassa käytössä ja työkaverilla lainassakin pari viikkoa, kun Opelista jäätyi huohotinletku seurauksena kunnon moottorivaurio, Peugeot palveli sen aikaa, että sai hankittua Mersun Opelin tilalle. Itse tuli käytyä tällä vähän ojan puolellakin, eivät kyllä pärjää Hakkapeliitoille nuo alla olevat Goodyearit, vaan sivuttaispito häviää todella yllättäen peilijäällä. Eipä tästä kuitenkaan vaurioita tullut autoon.
Tyhjäkäynti tässä edelleen kiusoittelee. Vaihdoin tarvikemallin tyhjäkäyntimoottorin tilalle tuplahintaisen alkuperäisosan, mutta ongelma jatkuu silläkin. Epäilin sitten kaasuläpän asentotunnistinta, mitä merkkikorjaajakin sanoi mahdolliseksi syypääksi. Testerini kuitenkin näyttää kaasuläpän signaalin olevan ok ja arvot ovat loogisia kaasupolkimen asentoonkin nähden. Mutta löytyihän testerillä yksi ongelma: jäähdytysnesteen lämpötila-anturi näyttää vähän mitä sattuu, jos testeriä on uskomista. Täytyypä vaihtaa uuteen ja katsoa, josko vika vihdoin korjaantuisi. Sehän tässä outoa on, että testeri näytti aivan liian alhaista lämpötilaa (44 astetta) mittariston näyttäessä 90 astetta, luulisin tällaisessa tapauksessa moottorin käyvän liian rikkaalla ja tyhjäkäynnin olevan korkealla liian matalan sijaan, mutta tiedäpä näistä... Tuntuu olevan tyyppivikana tyhjäkäyntiongelmat, mitä Peugeot-foorumilta luin, ja syitä on mitä moninaisempia tyhjäkäyntimoottorin lisäksi, voi olla johtosarjassa vikaa, ECUn juotoksissa, laturissa, jopa startissa! (mutta silloin tyhjäkäyntiongelmia olisi vain juuri starttauksen jälkeen), järjestelmä on herkkä liian alhaiselle jännitteelle eli huonolla akullakin tyhjäkäynti voi olla hukassa, ilmavuodotkin ovat tavallisia...
Ja taisi jäädä kirjoittamatta, että jakohihnan ja vesipumpun vaihto oli todella mielenkiintoinen projekti tähän. Itseltä meni kolme päivää siinä, mutta tulipahan sekin remontti tehtyä. Ei kyllä vain tätä enää kannata myydä, sen verran on tullut remonttia tehtyä, ettei saisi enää myymällä omiaan pois, kun vastaavia autoja näyttää saavan jo halvemmalla, mitä olen pelkkiin osiin käyttänyt.
Tyhjäkäynti tässä edelleen kiusoittelee. Vaihdoin tarvikemallin tyhjäkäyntimoottorin tilalle tuplahintaisen alkuperäisosan, mutta ongelma jatkuu silläkin. Epäilin sitten kaasuläpän asentotunnistinta, mitä merkkikorjaajakin sanoi mahdolliseksi syypääksi. Testerini kuitenkin näyttää kaasuläpän signaalin olevan ok ja arvot ovat loogisia kaasupolkimen asentoonkin nähden. Mutta löytyihän testerillä yksi ongelma: jäähdytysnesteen lämpötila-anturi näyttää vähän mitä sattuu, jos testeriä on uskomista. Täytyypä vaihtaa uuteen ja katsoa, josko vika vihdoin korjaantuisi. Sehän tässä outoa on, että testeri näytti aivan liian alhaista lämpötilaa (44 astetta) mittariston näyttäessä 90 astetta, luulisin tällaisessa tapauksessa moottorin käyvän liian rikkaalla ja tyhjäkäynnin olevan korkealla liian matalan sijaan, mutta tiedäpä näistä... Tuntuu olevan tyyppivikana tyhjäkäyntiongelmat, mitä Peugeot-foorumilta luin, ja syitä on mitä moninaisempia tyhjäkäyntimoottorin lisäksi, voi olla johtosarjassa vikaa, ECUn juotoksissa, laturissa, jopa startissa! (mutta silloin tyhjäkäyntiongelmia olisi vain juuri starttauksen jälkeen), järjestelmä on herkkä liian alhaiselle jännitteelle eli huonolla akullakin tyhjäkäynti voi olla hukassa, ilmavuodotkin ovat tavallisia...
Ja taisi jäädä kirjoittamatta, että jakohihnan ja vesipumpun vaihto oli todella mielenkiintoinen projekti tähän. Itseltä meni kolme päivää siinä, mutta tulipahan sekin remontti tehtyä. Ei kyllä vain tätä enää kannata myydä, sen verran on tullut remonttia tehtyä, ettei saisi enää myymällä omiaan pois, kun vastaavia autoja näyttää saavan jo halvemmalla, mitä olen pelkkiin osiin käyttänyt.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Ladoissa on samantyyppisiä oireita että tietokone antaa vääriä vikaarviota tuo lämpötila tunnistin antaa joskus 3pytyn sytytys häiriötä jne.. Varmaan jos vika ei satavarma niin tietokone antaa jotain oletus arvoja...
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Eipä paljoa lämpötilatunnistimen vaihdosta ollut iloa muuta kuin että nyt testeri näyttää lämmöt oikein. Tyhjäkäynti on edelleen kylmällä koneella hukassa ja lämpimänäkin saattaa sammua. Pääädyin siihen, että merkkikorjaamon autosähköasiantuntija vilkaisee ensi viikolla, löytääkö jotain, mitä en ole itse keksinyt.
Ongelmat voivat liittyä siihen, että auton on pressutallissa seissyt poissa liikenteestä vuoden verran. Ihmeellisiä sähköongelmia ollut nimittäin pariin otteeseen: viimeksi nopeusmittari putosiyhtäkkiä nollaan ja samalla syttyi airbagin varoitusvalo. Vika korjaantui hetken ajon jälkeen itsestään. Samoin aiemmin tuli ilmoitus vähissä olevasta öljystä ja lähes samalla hetkellä ABS-häiriö. Korjaantuivat myös itsekseen. Kyllä tämä muuten luotettavasti toimii, ettei tien päälle ole jättänyt, mutta varsinkin kaupunkiajossa kylmällä moottorilla eteneminen on mielenkiintoista, kun saa pitää kaasupolkimella konetta käynnissä. Täytyisi säätää kaasuläppää tai kiristää kaasuvaijeria, niin saisi varmaankin nostettua kierroksia sen verran, että väliaikaisesti tämä sammumisongelma hukkuisi.
Kun on tarpeeksi tullut leikittyä tällä, niin voisi myydäkin, jos ostaja löytyy. Jos vaikka tulisi se ihka uusi Lada vielä hankittua sopivassa vaiheessa, mutta nykyisellä automäärällä jää haaveeksi, pitäisi tosiaan saada kahtuulliseen hintaan myytyä näitä ylimääräisiä pois.
Ongelmat voivat liittyä siihen, että auton on pressutallissa seissyt poissa liikenteestä vuoden verran. Ihmeellisiä sähköongelmia ollut nimittäin pariin otteeseen: viimeksi nopeusmittari putosiyhtäkkiä nollaan ja samalla syttyi airbagin varoitusvalo. Vika korjaantui hetken ajon jälkeen itsestään. Samoin aiemmin tuli ilmoitus vähissä olevasta öljystä ja lähes samalla hetkellä ABS-häiriö. Korjaantuivat myös itsekseen. Kyllä tämä muuten luotettavasti toimii, ettei tien päälle ole jättänyt, mutta varsinkin kaupunkiajossa kylmällä moottorilla eteneminen on mielenkiintoista, kun saa pitää kaasupolkimella konetta käynnissä. Täytyisi säätää kaasuläppää tai kiristää kaasuvaijeria, niin saisi varmaankin nostettua kierroksia sen verran, että väliaikaisesti tämä sammumisongelma hukkuisi.
Kun on tarpeeksi tullut leikittyä tällä, niin voisi myydäkin, jos ostaja löytyy. Jos vaikka tulisi se ihka uusi Lada vielä hankittua sopivassa vaiheessa, mutta nykyisellä automäärällä jää haaveeksi, pitäisi tosiaan saada kahtuulliseen hintaan myytyä näitä ylimääräisiä pois.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Merkkihuollossa 50 euron edestä ihmetelty. Tehdas ei enää anna suoraa tukea näin vanhoille malleille, mutta vikakoodit tulevat kahdesta ruiskutussuuttimesta, moottorinohjaimen prosessoriviasta ja nakutustunnistimesta. Nakutustunnistimen vika jatkuva, muut jossain vaiheessa esiintyneet. Oikein syytä ei löydy sille, miksi tyhjäkäynti ei toimi oikein, lämpimpällä moottorilla yleensä ok, mutta saattaa kuitenkin ennalta-arvaamatta sammua, kylmällä koneella ei pysy ilman kaasua käynnissä. Pitäisi vielä kuulemma ihmetellä lisää ja päästä testaamaan kylmä kone, jotta voisi diagnosoida lisää. Pitää harkita, polttaako tähän enää rahaa lisää... Auto kuitenkin ihan käyttökunnossa, vain epämukava ajella kylmänä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Moi,
Lohdutuksena kerron, ettei 407 ole yhtään nolla kutosta parempi. Pikkuviat ovat siinä myös riesana kuuleman mukaan.
Lohdutuksena kerron, ettei 407 ole yhtään nolla kutosta parempi. Pikkuviat ovat siinä myös riesana kuuleman mukaan.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Reilut 5000 km tuli tällä ajeltua yhteensä, yksi tyyppivika iski lisää eli toinen takajarrukilpi petti ja käsijarrun lelut pyörivät nyt siellä irrallaan pitäen mielenkiintoista ääntä. Lisäksi ei tyhjäkäyntiongelma korjaannu eikä ole tähän laillisen kokoisia kesärenkaita, niin lahjoitin kaverille pois. Saa hyviä varaosia Citikkaan tästä, kun täysin sama moottori siinä ja vaihdoin Pösöön hiljattain sen jakohihnankin kiristimineen sekä vesipumpun. Oli yksi parhaista autoista ajaa, mitä olen omistanut, mutta tyhjäkäyntivika söi liikaa hermoja, samoin suuret rahamäärät, mitä ilmaiseen autoon omistusaikanani paloi. Ladat tulevat varaosineen kyllä paljon halvemmaksi kuin Peugeot.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
No joo, on tullut huomattua että Ladat todellakin tulee halvemmaksi pitää mitä Peugeot. Vaikka puhuttaisiinkin Peugeotin lujemman pään mallista eli 505:stä, verrattuna Samaraan.
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Ja hintoihinsa tämä tulee edelleen, vaikka jo uudella omistajalla: minulle oli jäänyt ne sakkokunnossa olevat kesärenkaat, toki pois vanteilta. Vein jäteasemalle ja yli 20 euroa sain siitä hyvästä maksaa. Ihmetyttää vain, miten on mahdollista, kun uusien renkaiden hinnassahan on ollut iät ja ajat kierrätysmaksu. Eli tulee maksettua kahteen kertaan, jos ei näitä saa jätteeksi ilmaiseksi viedä. Tai sitten pitäisi viedä Suomen Rengaskierrätys Oy:n viralliseen pisteeseen tai jotain... Väärän kokoiset CR-Renkaalta Peugeotiin ostamani kesärenkaat sain sentään 100 eurolla myytyä, tappiota siitäkin 120 euroa...
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: 0 euron voittaja - Peugeot 406 "Leijonakuningas"
Rengaskierrätyksellä 2 900 vastaanottopistettä
Käytöstä poistetut renkaat voi palauttaa maksutta kierrätettäväksi mihin tahansa Rengaskierrätyksen vastaanottopisteeseen ilman ostovelvoitetta. Keräysverkostoomme kuuluu 2 900 vastaanottopistettä, jotka tunnistat Renkaat kiertoon -merkistä.
Sinua lähimmän vastaanottopisteen löydät kätevästi Rengaskierrätyksen karttapalvelusta joko postinumeron tai oman sijaintisi perusteella. Myös Kuusakosken palvelupisteet ottavat vastaan käytöstä poistettuja renkaita.
Renkaiden omistusoikeus siirtyy vastaanottohetkellä Rengaskierrätykselle. Vastaanottopiste huolehtii renkaiden varastoinnista ja sopii renkaiden noudosta alueterminaaliin. Se voi luovuttaa renkaat vain kierrätysjärjestelmään liittyneelle keräysliikkeelle.