Satakympin lämmityslaite alkaa käydä hermolle. Auto kyllä lämpiää
hyvin ja nopeasti mutta sit automaatti heittää yht'äkkiä kylmälle
ja puhaltimen täydelle. Hetken päästä tulee taas kuumaa kunnes
taas on aika viilentää. Miten siihen saisi muita asentoja kuin
on/off. Katossa taitaa olla lämpötilan tunnistin. Se pitää
hiljaista sirinää, mahtaakohan toimia.
110 Lämmityslaite
Oletan käyvän näin:
Kun auto on kylmä,niin on termostaattikin ja puhallin on täysillä ja ilmaläppä lämmin-asennossa.Termostaatin ja sisätilojen lämmettyä puhaltimen pitäisi mennä pienemmälle asennolle.Termostaatin puhaltimen pyöriessä ilma kiertää termostaattikotelossa ja samalla mittaa auton katon korkeudella olevaa lämpötilaa.Siitä kuuluu sirinää,joten moottori pyörii,ellei propelli ole irronnut.Jos esimerkiksi propelli on irti niin ilma jää termostaattikoteloon "taskuun" ja antaa väärää tietoa auton sisälämpötilasta.Termostaattia voi hämätä raottamalla takalaseja,jolloin ristiveto panee ilman kiertämään ja lämppäri antaa enemmän lämpöä.
Kun auto on kylmä,niin on termostaattikin ja puhallin on täysillä ja ilmaläppä lämmin-asennossa.Termostaatin ja sisätilojen lämmettyä puhaltimen pitäisi mennä pienemmälle asennolle.Termostaatin puhaltimen pyöriessä ilma kiertää termostaattikotelossa ja samalla mittaa auton katon korkeudella olevaa lämpötilaa.Siitä kuuluu sirinää,joten moottori pyörii,ellei propelli ole irronnut.Jos esimerkiksi propelli on irti niin ilma jää termostaattikoteloon "taskuun" ja antaa väärää tietoa auton sisälämpötilasta.Termostaattia voi hämätä raottamalla takalaseja,jolloin ristiveto panee ilman kiertämään ja lämppäri antaa enemmän lämpöä.