1200 L nykiminen lämpimänä
1200 L nykiminen lämpimänä
Aikaisemmin on ollut juttua nykimisestä. Itselläni nappis 1200 vm 1987. Havaittavissa teräviä nykäyksiä lähinnä matka-ajossa, kun kone on kunnolla lämminnyt tai sillä on ajettu lujaa. Kone ei tuohon sammu, mutta nykäyksien aikana tietysti on voima pois.
Auto voi pidempään käydä ensin ihan tasaisesti, mutta kun matkaa on taitettu ja etenkin, jos kierroksia antaa enemmän eli siis ajaa lujempaa, alkaa nykiminen sitten jossain väheessa suht. yllättäen. Sitten, kun autolla seisonnan jälkeen lähtee liikkeelle, ei käynnissä välttämättä ole mitään pulmaa, kunnes sitten taas alkaa nykiä.
Sähköpuolelle kallistuisin. Kevättalvella putsattiin kaasari, vaihdettin virranjakaja, tulpat ja johdot. Ensin epäilin, että ongelma olisi poistunut, mutta se ei nyt sitten ollutkaan, vaan palasi.
Mistähän kannattaisi lähteä etsimään syyllistä seuraavan kerran?
Auto voi pidempään käydä ensin ihan tasaisesti, mutta kun matkaa on taitettu ja etenkin, jos kierroksia antaa enemmän eli siis ajaa lujempaa, alkaa nykiminen sitten jossain väheessa suht. yllättäen. Sitten, kun autolla seisonnan jälkeen lähtee liikkeelle, ei käynnissä välttämättä ole mitään pulmaa, kunnes sitten taas alkaa nykiä.
Sähköpuolelle kallistuisin. Kevättalvella putsattiin kaasari, vaihdettin virranjakaja, tulpat ja johdot. Ensin epäilin, että ongelma olisi poistunut, mutta se ei nyt sitten ollutkaan, vaan palasi.
Mistähän kannattaisi lähteä etsimään syyllistä seuraavan kerran?
Re: 1200 L nykiminen lämpimänä
Niin - sellainen tuli vielä mieleen, että voihan tuossa olla kyse myös kondenssista, koska auto tosiaan lähtee hyvin ja nykiminen ilmenee vasta matkalla. Masinolia vois koettaa tankkiin. Onko tällaisesta nykimisestä muilla kokemuksia?
Kun tämä härpäke on yleisliittolaista mallia oleva perusnappis niin siinä lienee myös ilmanputsarissa kesä- ja talviasento. Empäs ole katsonut asiaa. Mistäs sen vipstaakin löytää?
Kun tämä härpäke on yleisliittolaista mallia oleva perusnappis niin siinä lienee myös ilmanputsarissa kesä- ja talviasento. Empäs ole katsonut asiaa. Mistäs sen vipstaakin löytää?
- Vuosaaren Ladamies
- Viestit: 158
- Liittynyt: 31.5.2006 18:40
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: 1200 L nykiminen lämpimänä
Se ilmanpuhdistimen kansi käännetään; kesä- / tai talviasentoon. Selviää, kun katsoo kantta sisäpuolelta.
Lada 1200L ( 1987 )
Nissan Almera 1,4 LX ( 1996 )
Chevrolet Corvette Convertible 5,7 TPi V8 ( 1990 )
Nissan Almera 1,4 LX ( 1996 )
Chevrolet Corvette Convertible 5,7 TPi V8 ( 1990 )
Re: 1200 L nykiminen lämpimänä
Tuon ikäisessä pitäisi olla se vipu siinä kotelossa mihin tulee se putki pakosarjalta.
Onko puola vielä vanha? Nuokinhan voi lämmetessään alkaa pätkimään.
Onko puola vielä vanha? Nuokinhan voi lämmetessään alkaa pätkimään.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: 1200 L nykiminen lämpimänä
Puola on alkuperäinen, ja se (johtoineen) on yksi hyvä veikkaus. Autolla tosin on ajettu tosi vähän (alle 50 000 km), mutta uusi puola nn jo tilattu. Aikaisemmin on vaihdettu piuhat ja virranjakaja ja myös kaasari putsattu. Mutta kyllä varmaan tuollainen satunnaisesti, mutta usein toistuva nykiminen todennäköisimmin sähköiin liittyy.
Yritän etsiä sen kesä-/talvivivun. Suoraan sanottuna en ole aikaisemmin moisen olemassaolosta edes tiennyt
Ensimmäinen 1200 L oli vm 1980, toinen 1200 S vm 1987 ja nyt siis tämä saman vuosimallin Virossa oleva yleisliittolaista ei-eksport -mallia ja 2101 -koneella oleva nappis.
Yritän etsiä sen kesä-/talvivivun. Suoraan sanottuna en ole aikaisemmin moisen olemassaolosta edes tiennyt

Re: 1200 L nykiminen lämpimänä
Saattaa myös olla että siinä se vanhanmallinen ilmanpuhdistin kotelo. Kansi pois ja siinä on sellainen metallilärpäke ja kansi asetetaan sitten oikeaan asentoon jolloin se ottaa vain kylmää ilmaa
Facebookkiin olit ilmeisesti jotain kuvia laittanu ellen sitten erehdy henkilöstä. Siinä tapauksessa suodatinkotelo on tuota vanhaa mallia ja mitään vipuja siinä ei ole, kannessa on se metallilärpäke
Facebookkiin olit ilmeisesti jotain kuvia laittanu ellen sitten erehdy henkilöstä. Siinä tapauksessa suodatinkotelo on tuota vanhaa mallia ja mitään vipuja siinä ei ole, kannessa on se metallilärpäke
Re: 1200 L nykiminen lämpimänä
Oikein havainnoitu
Tarkoitus on vaihtaa puola ja bensapumppukin (alkuperäisosat ovat jo olemassa) ja jättää vanhat takakonttiin hätävaraosiksi. Elikkäs jos oikein ymmärsin niin ilmapnputsarin kansi auki ja sieltä löytyy joku härpäke, jossa on kesä- ja talviasennot? Onko sulla havaintoa, että onko ne jotenkin merkitty, vain pitääkö se vain päätellä jostain kumpi on kumpi? Vai käännetäänkö itse kansi vain toiseen asenton eli eri pulteille?
Tuossahan se motti tosiaan on: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Tuossahan se motti tosiaan on: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Re: 1200 L nykiminen lämpimänä
Oikeestihan kannessa on täplät,sininen ja punainen eli kuuma ja kylmä asento. Yleensä kulunut pois. Eli ota se kansi pois,huomaat että sulkuläppä kannessa on joko raitisilma tötterön kanavan edessä tai kun pyöräytät kantta eri asentoon niin se sulkee pakosarjalle menevän lämmin ilma kanavan reiän. Näin valitset keliolosuhteen mukaan sopivan vaihtoehdon. Olisko ohjekirjassa alle +5 asteen käytetään jo talviasento. En muista ulkoa.
- Motojeppe59
- Viestit: 46
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
Re: 1200 L nykiminen lämpimänä
Saako bensatankki korvausilmaa, selviää kun pysähdyt ja ravautat korkoa, sihataako. Joskus bemarissa oli vastaavan oloinen oire kun korvausilma putki olipa paskottunt tukkoon.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: 1200 L nykiminen lämpimänä
Kiitokset. Käännän kannen kesäasentoon, kun autolla ajetaan vain silloin, jos nyt edes sattuu olemaan talviasennossa. Bensatankki ei musta kerää alipainetta, eli siitä tuskin olis kyse. Mutta nänhän nää menee, että poistellaan yksi kerrallaan niitä todennäköisiä ongelmia niin eiköhän se oikea syykin tule vastaan. Puolankin vaihto jää nyt jo ensi kevääseen;)