Takaveto ladan kannen vahvistus!?
Takaveto ladan kannen vahvistus!?
Tarkotus ois teettää uusi kansi ja samalla tekis ton vahvistuksen ym parannukset kanteen. Oisko porukalla kuvia ja tietoa noista takaveto ladan kansien vahvistuksista? Koitin haulla hakea mutta ei löytynyt oikee mitää ja kaikki kuvat oli poistunut tai ei näkynyt ku koitin availla... Ja tiedetään että 1.7 kansi ois paras aihio valmiilla vahvistuksilla mutta se ei ole vaihtoehto mun moottorin muiden osien kanssa. Nii ja onko väliä mistä noista muista kansista tekee vai onko ne kaikki samoja ku siitäkin koittanu ettiä tietoa mutta varmaa tietoa ei oikee tunnu olevan...
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?
Kehtaakko avata tätä hiukan?squide kirjoitti: 1.7 kansi ei ole vaihtoehto mun moottorin muiden osien kanssa..
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?
Mulla muutettu tota kampi suhdetta ja nyt venttiilit käy melko lähellä mäntää. 1.7 kansi on matalempi ja venttiili tulisi vielä lähemmäs mäntää ja männissä ei ole varaa tehä enää lisää tilaa venttiileille nii en viitsisi alkaa kannen takia teetättää uusia mäntiä ja metsästää sopivia veivejä...toktornivako kirjoitti:Kehtaakko avata tätä hiukan?squide kirjoitti: 1.7 kansi ei ole vaihtoehto mun moottorin muiden osien kanssa..
Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?
Takavetoisten kansissa ei juurikaan eroja ole. Vanhemmissa on ollut korkeampi puristeisempaa kantta mutta muutoin käytännössä kaikissa 1200-1600 koneissa on ollu samat kannet pois lukien tuo remmikoneen kansi.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?
Eikö kellään oo tietoa/kuvia/linkkiä tosta kannen vahvistuksesta?? 

Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?
Millä tavalla sitä kantta ees tarvis vahvistaa? Enpä oo täällä nähnyt kellään kannen hajoavan tehojen takia...
Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?
Taitaa tän ketjun alottajan ladassa olla tehoa se 400-500hv nii siinä on orkkis kansi kovillaLassie kirjoitti:Millä tavalla sitä kantta ees tarvis vahvistaa? Enpä oo täällä nähnyt kellään kannen hajoavan tehojen takia...

- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?
Meillä oli RS-auton tekemässä koneessa aikoinaan messinkipalat vesitilassa palotilan yläpuolella, eli siinä, missä palotila on pisimmältä matkalta ilmassa. Ilman niitä on kannentiiviste kovilla. 95-mallisen kannessa on valut tuossa kohdassa. En tiedä, milloin nämä tulivat, mutta muutos siihen jossain vaiheessa tuli.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?
Mitenkä messinkipalat oli ujutettu/kiinnitetty vesitilaan?
Hämärien muistikuvien mukaan Naco joskus mainitsi puhelimitse kannentiivistettä ostaessani, että takavedon kannen (ei 1.7 kannet) palotilat antavat periksi dynaamisen puristussuhteen arvolla x (en muista mikä se oli). Edelleen hatarien muistikuvien mukaan kertoi poratun palotilan ”katon” läpi reiän ja siihen oliskohan se ollu jengattu messinkitappi. Tämä hyvin haperon muistini mukaan, enkä enää muista mihin kohtaa palotilaa tapitus tehtiin, vaikka varmaan senkin mainitsi.
Mitenkäs tuo sitten suojaa kannentiivistettä? Estämällä palotilan periksiannon ja sitämyötä paineen karkaamisen kannen ja lohkon väliin käräyttämään tiivisteen, vai? Tosin taitaa omassa turbotekeleessa nakutus tuhota sisuskalut vaikka kansi olisi kuinka tukeva tahansa.
Hämärien muistikuvien mukaan Naco joskus mainitsi puhelimitse kannentiivistettä ostaessani, että takavedon kannen (ei 1.7 kannet) palotilat antavat periksi dynaamisen puristussuhteen arvolla x (en muista mikä se oli). Edelleen hatarien muistikuvien mukaan kertoi poratun palotilan ”katon” läpi reiän ja siihen oliskohan se ollu jengattu messinkitappi. Tämä hyvin haperon muistini mukaan, enkä enää muista mihin kohtaa palotilaa tapitus tehtiin, vaikka varmaan senkin mainitsi.
Mitenkäs tuo sitten suojaa kannentiivistettä? Estämällä palotilan periksiannon ja sitämyötä paineen karkaamisen kannen ja lohkon väliin käräyttämään tiivisteen, vai? Tosin taitaa omassa turbotekeleessa nakutus tuhota sisuskalut vaikka kansi olisi kuinka tukeva tahansa.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Takaveto ladan kannen vahvistus!?
Ei nuo olleet mitenkään kierteytetty, eikä porattu. Olivat vaan lyöty tuonne väliin.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.