
miten tehdä Pelkistetyt sähköt 2105
Re: miten tehdä Pelkistetyt sähköt 2105
-paksu kaapeli akulta päävirtakytkimelle ja toisesta navasta startille
- laturilta kaapeli samaan napaan päävirta kytkimelle kuin akun kaapeli tulee (jos laittaa ei akun puoleiseen napaan auto ei välttämättä sammu vaikka kääntää virrat pois)
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta johto starttinapille jonka toisesta navasta startin herätenapaan
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta sytytyspuolan +napaan
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta johto latauksen merkkivaloon, jonkaa toisesta navasta johto laturin herätenapaan
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta merkkivalolle, valon toisesta navasta johto öljynpaineanturiin
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta kytkimelle josta edelleen valoille (tai releen herätenapaan)
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta pyyhkimille ja pissapojalle katkaisijoiden kautta
- kaikille muille laitteille pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta syöttö
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta kierroslukumittarin punaiseen johtoon, kierroslukumittarin musta johto maihin ja vihreä sytytyspuolan miinusnapaan
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta lämpö- ja bensamittarin syöttö, mittaristosta johdot maihin sekä lämpö- ja bensa-antureille. Mittaristosta pitäisi löytää oikeat navat, auton sähkökaaviosta olisi hyötyä.
Sulakkeet laitetaan päävirta kytkimeltä lähtevien johtoihin (ei startin johtoihin eikä latauksen ja öljynpaineen merkkivalojen johtoihin).
Jotkin suuri tehoiset laitteet (lämppärin moottori, valot ja jäähdytyspuhallin) kannattaa releistää, heräte pääkytkimeltä ja päävirta startin tai laturin perästä.
- laturilta kaapeli samaan napaan päävirta kytkimelle kuin akun kaapeli tulee (jos laittaa ei akun puoleiseen napaan auto ei välttämättä sammu vaikka kääntää virrat pois)
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta johto starttinapille jonka toisesta navasta startin herätenapaan
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta sytytyspuolan +napaan
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta johto latauksen merkkivaloon, jonkaa toisesta navasta johto laturin herätenapaan
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta merkkivalolle, valon toisesta navasta johto öljynpaineanturiin
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta kytkimelle josta edelleen valoille (tai releen herätenapaan)
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta pyyhkimille ja pissapojalle katkaisijoiden kautta
- kaikille muille laitteille pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta syöttö
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta kierroslukumittarin punaiseen johtoon, kierroslukumittarin musta johto maihin ja vihreä sytytyspuolan miinusnapaan
- pääkytkimen ei akun puoleisesta navasta lämpö- ja bensamittarin syöttö, mittaristosta johdot maihin sekä lämpö- ja bensa-antureille. Mittaristosta pitäisi löytää oikeat navat, auton sähkökaaviosta olisi hyötyä.
Sulakkeet laitetaan päävirta kytkimeltä lähtevien johtoihin (ei startin johtoihin eikä latauksen ja öljynpaineen merkkivalojen johtoihin).
Jotkin suuri tehoiset laitteet (lämppärin moottori, valot ja jäähdytyspuhallin) kannattaa releistää, heräte pääkytkimeltä ja päävirta startin tai laturin perästä.
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.