Kuvittelin löytäneeni timantin, mutta olikohan sittenkin katinkultaa... Ostin Sveitsistä 1700i Nivan. 28tkm ajettu 2004 vuosimallin ulkokuoreltaan ja tekniikaltaan virheetön peli, hieno kuin mikä ja peto menemään hangessa.
Veropäätös on vetämässä, rekisteröintikatsastus on papereita ja tätä pikku juttua vaille valmis, vaatimustenmukaisuus todistus on tulossa eli auto olis kohta rekisterissä, MUTTA kun se saaaaaata*****n moottorihäiriön valo tillottaa mittaristossa kun laitoin sinne polttimon. Niin siis Sveitsissä se vika korjataan ottamalla polttimo pois, mutta eihän se suomessa tietenkään niin helppoa voi olla

Boshin testeri on tähän mennessä kertonut seuraavia vikoja:
- Vaihe 3, jatkuva vika: P0443 Talteenottojärjestelmän regenerointiventtiili. Toimintahäiriö.
- Vaihe 7, ajoittainen vika: P0601 Ohjainlaite, Kokonaissummavirhe
- Muutaman kerran ollut kampiakselin asentotunnistin viallinen
- Yhden kerran ollut epätasaisen tien tunnistin viallinen
Ja olen tähän mennessä tehnyt:
- Kokeillut kolmella eri regenerointi venttiilillä
- Käyttänyt ECU:n pöydällä ja elektroniikka mies kun olen niin tutkinut piirilevyn mikroskoopilla. Yhtään kylmäjuotosta ei löytynyt, mutta juotin varmuuden vuoksi kaikki epäilyttävät kohdat.
- Käyttänyt kaikki liitokset antureiden ja ecun välillä auki ja puhdistanut ne.
- Käyttänyt sulakerasiat ja niiden takana olevat releet irti. Kaikki ok, releiden paikat vaihdoin ristiin kun ovat kaikki neljä samanlaisia.
- Tutkinut hapettumat ja kosteudet. Mitään vakavaa ei löytynyt.
Mitähän tekis seuraavaksi


Terveisin Jukka Häyrynen, Siilinjärvi