Auto ollut viimeiset 10v eläkeläismiehellä ja ruutuvihko huoltokirjan mukaan, autolla oltaisiin ajettu vuosittain noin 2000km. Kokonaiskilometrit runsaat 194.tkm.
Hitsasin reijät ja kiristin tukivarren mutteria. Tästä jäi kyllä epäilys, että auttoiko mitään. Lisäsin E85 bensaa ja korjaamolla otettiin päästötodistus. Asentaja mainitsi, että tulipa hyvät arvot.
Sitten katsastukseen ja odottelin jonkinaikaa aseman pihalla, että moottori jäähtyy ja siten ei sinistä sauhua tulee kovasti.
Katsastuksessa tuli suullinen huomautus lievästä sinisestä sauhusta, ei korjauskehoitusta, kun päästäarvot olivat muuten erinomaiset. Tukivarren puslasta mainittiin, että on siellä hiukan väljää, no Orion sai hyväksytyn päätöksen.
(katsastusasemissa/miehissä on eroja)
Nyt tuli uusi katsastusaika, vein ensin korjaamolle, missä venttiilien kumit vaihdettiin, työ 160e. Tarkistin pohjaa ja yhden reijän löysin sisähelmasta, hitsasin sen kuntoon.
Edessä olevan tukivarren pusla maksaisi Motonetissä 3.50e. Ostin sen, mutta vaihtotyössä todettiin, että koko tukivarsi pitäisi ottaa pois ja vanha pusla prässätä irti. Vakaajatangon kiinnitys tukivarteen oli niin piukassa, ettei saatu muutaman yrityksen myötä pois(mutteri kyl lähti). Otin työkaverini kanssa tukivarren rungosta irti ja leikkasin fillarin sisäkumista sentin renkaita ja ne sullosin puslan molemmille puolille. Nyt välystä ei tuntunut. Menin heti aamulla katsastukseen ja Orioni sai hyväksytyn katsastus päätöksen.
Mitään muita korjaustoimenpiteitä ei ole tarvinnut tehdä vuoden aikana, joten tälläinen auto ei sovi harrasteautoksi. Mielestäni harrasteauto tarkoittaa, että sitä silloin tällöin huvikseen, tai tarkoituksella korjataan/parannetaan.
Tämä Orionin varustemerkintä Laser tarkoittaa, että puskureissa ja sivulistoissa menee punainen viiva. Lisäksi seuraavat varusteet. Kierroslukumittari, dikitaalinen kello taustapeilin yhteydessä, sävylasit ja keskuslukitus. 4 kirjainta kehityksen kärjessä
