Työkokeilu.

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Lada Scandinavia

Työkokeilu.

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Työkkäristä soittivat ja tämmöstä työkokeilua pitäisi mennä kokeilemaan, jossain vaiheessa. Itse voi myös järkätä työkokeilupaikan. Työkokeilusta työkkäri maksaa pimeesti 9e päivältä, saako matkakuluista mitään korvausta Onko kellään kokemusta tälläisestä työkokeilusta?
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Re: Työkokeilu.

Viesti Kirjoittaja AI »

Toi 9 € on se matkakorvaus.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
juippi11

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Varmaan useita vuosia olen ollut työkokeiluissa, joihin hakeuduin itse. Sittemmin ollut palkallista työtä sen verran ettei ole onneksi enää noihin käsketty. Muuta ylimääräistä rahaa ei siitä saa kuin tuon 9e työttömyyskorvauksen päälle, eli juuri ja juuri kattaa työmatkojen kulut jos on lyhyt matka. Kannattaa hakeutua sellaiseen paikkaan, josta saadusta kokemuksesta on omalla alalla hyötyä. Jotkut on päässeet kyllä töihinkin jopa täysin uudelle alalle työkokeilun kautta. Itselle sattui valitettavasti sellaisia paikkoja, jotka ottivat vaan uuden ilmaistyöntekijän tilalle, kun entisen työkokeilu/harjoittelu päättyi, eikä palkkatyöstä ollut toiveita. Ainahan se työkokeilukin näyttää cv:ssä paremmalta kuin täystyöttömyys (luulisin). Ja ainakin muutamissa työhaastatteluissa missä olen ollut, laskettiin työkokeilutkin mukaan työkokemukseen siinä missä palkkatyöt.

Vielä viitisen vuotta sitten oli mahdollista saada myös jokin 4,5e lisäkorvaus tuon 9e lisäksi, jos oli pitkäaikaistyötön tms. Käsittääkseni tuo poistui kun työharjoittelu nimettiin uudelleen työkokeiluksi.

Nyt muistan että yhden työharjoittelun aikana sain peräti 22,5e ylimääräistä, kun työharj.paikka oli eri kunnassa (9e korvaus tuplana), ja tuli tuo 4,5e raha "työllistymistä edistävän palvelun" ajalta. "Päiväpalkka" oli siis työttömyyskorvauksen kera viitisen kymppiä kuudelta tunnilta eli lähellä surkeimpia oikeita palkkoja.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Lada Scandinavia kirjoitti:pitäisi mennä kokeilemaan, jossain vaiheessa... Onko kellään kokemusta tälläisestä työkokeilusta?
Eihän sinulla ole mitään sairauksia jotka voivat pahentua?? Työkokeilussa oleva ei kuulu työnantajan työterveyden huoltoon ja itse joudut lääkärit maksamaan kun terveys pahenee (joudut sairaslomaa hakemaan). Jos taas olet kolmepäivää (joillakin työnantajilla omailmoiutus riittää) poissa ja sitten taas päivän jälkeen kolmepäivää niin jotkut katsovat että olet lopettanut työkokeilun ja sinulle määrätään karenssia (jopa 3kk) eli todella tarkka pitää olla...
Lada Scandinavia

pressa kirjoitti:
Lada Scandinavia kirjoitti:pitäisi mennä kokeilemaan, jossain vaiheessa... Onko kellään kokemusta tälläisestä työkokeilusta?
Eihän sinulla ole mitään sairauksia jotka voivat pahentua?? Työkokeilussa oleva ei kuulu työnantajan työterveyden huoltoon ja itse joudut lääkärit maksamaan kun terveys pahenee (joudut sairaslomaa hakemaan). Jos taas olet kolmepäivää (joillakin työnantajilla omailmoiutus riittää) poissa ja sitten taas päivän jälkeen kolmepäivää niin jotkut katsovat että olet lopettanut työkokeilun ja sinulle määrätään karenssia (jopa 3kk) eli todella tarkka pitää olla...[/quote

On sairaus, oikea olkapään kuluma. Lääkärin todistusten perusteella en voi tehdä sellaista työtä, missä oik. olkapää joutuu rasitukselle. Siinä onkin sitten miettimistä mitä työtä sitä voisi tehdä, tai kouluttautua uuteen ammattiin. Yksi hyvä homma, missä ei olkapääni joudu rasitukselle, niin olisi suntion työ. Tarvii kysyä Srk:sta olisiko siihen mahdollisuutta. Jos kerran joutuu ilmaatteeksi tekemään, niin sitten se tarvii olla jotain kevyttä. Toinen olisi hautaustoimisto, siitä on myös kokemusta. Suntion työ.https://www.youtube.com/watch?v=UwhzsusXeAc
Lattarauta

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Miten hautaustoimisto käy, siellä kun joutuu nostelemaan ruumiita ja arkkuja(?)
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kaikesta huolimatta olen näissä asioissa edelleenkin ns. vankkumaton vanhan liiton kommunisti, enkä hyväksy mitään ilmaistöitä vaikka niitä tehtäisiin jonkin "työkokeilun" jms. varjolla, sellaiset tuskin johtaa kuitenkaan mihinkään. Silloin kun minä aikoinaan suoritin ammattikoulussa työharjoittelua, siitä maksettiin normaalia palkkaa, ei tullut kuuloonkaan töiden teettäminen ilman palkkaa. Tämä nykyinen yhteiskunta on aivan hakoteillä, kun nuoria koulutetaan jossain työpajoissa ja opetetaan tekemään ilmaistöitä, ei ole mikään ihme jos mielenterveysongelmat lisääntyvät kun ei päästä elämässä alkuun. Sitten vielä lähes eläkeikäisiäkin työttömäksi joutuneita simputetaan osallistumaan mielivaltaisiin kyykytyksiin karensseilla uhkaamalla. On häpeällistä, että nykyinen "vasemmistokin" Paavo Arhinmäkeä myöten hyväksyy tällaiset kantasuomalaisten orjamarkkinat, samalla kun nähdään syvää huolta muslimimaahantunkeutujien kotoutumisesta.

Vanhempana joutuessa työttömäksi, nykyisin varmaan monesti ainoa realistinen vaihtoehto työllistää itsensä on yrittäjätoiminta. Jos tuntee, että osaa jotain tehdä, sitä kannattaa mielestäni harkita ja hankkia siihen vaikka lisäkoulutusta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Lattarauta kirjoitti:Miten hautaustoimisto käy, siellä kun joutuu nostelemaan ruumiita ja arkkuja(?)
Nopeasti siihen tottuu. Arkun nostelussa ei mitään erikoista, mutta kun ensimmäistä kertaa nostaa vainajan kylmiöstä nilkoista pitäen, tulee väkisin sama tunne kuin ottaisi kaupan kylmäaltaasta joulukinkun potkasta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tulipa Pavlovitsin kommentista mieleen, että tuo toimi itselle toisin päinkin.

Nimittäin olin joskus 70-luvun alussa jouluapulaisena Elannon jakeluautossa mikä toimitti kuljetuksia silloiselta Elannon lihajalostustehtaalta Vantaan Backaksesta pääkaupunkiseudun Elannon myymälöihin. Siinä oli epämiellyttävin homma itselle, kun piti laittaa valkoiset takit päälle, paksut tumput käteen ja alkaa kantaa kylmiöstä puolikkaita sianruhoja rintaa vasten kuorma-auton kaappiin. Oli aivan sellainen tunne kuin olisi ruumiita raahannut.

Näin teemaan sopien ja jälkikäteen arvioiden tuo "työkokeilu" oli kyllä onnistunut, koska siinä tuli itselle hyvinkin selväksi, että lihapuoli ei ainakaan ole minun alaani. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lada Scandinavia

Tälläinen ilmainen työkokeilu, miten tälläistä toimintaa voi olla sivistysvaltiossa, myöskin miksei mitkään puolueet vastusta voimakkaasti tälläistä orjatyötä.? Viime vuonna olin työkuntoutuksessa 4.kk ja eläkeyhtiö Ilmarinen maksoi minulle oikein hyvän kuntoutustuen ja sain vielä 131e bensarahaa työmatkoihin kk:ssa. En ole mitenkään innostunut lähtemään ilmaiseen työkokeiluun ja Ei pysty. :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=ROVptN0T7Gc
hautakorpi

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

itse pysyisin kaukana tuosta....

sano työkkärin ihmiselle että etsii sinulle oikean työpaikan...

pari tuttua noissa on käynyt, lopputulema on se että ei noista oikein mitään hyötyä ole...

toki voit katsella oma ehtoisen opiskelun perään (2 vuotta), paljon fiksumpaa käydä vaikka oikea ammatti kun kulkea nälkäpalkalla karenssin uhalla jossain "harjoittelussa"
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Lada Scandinavia

Hyvin pitkälti näyttää siltä, että nyt heinäkuussa joudun/pääsen töihin yhden tutun kautta. Toisaalta tämä työttömyysjakso on ollut ihan mieluisaa, on ollut omille tekemisille runsaasti aikaa. On voinut tehdä omia tekemisiä milloin huvittaa ja myöskin jaksanut niitä tehdä, kun ei ole tarvinnut voimavaroja kuluttaa työssä. On ollut niin paljon tekemistä omassa kiinteistössä, että rahaa ei ole tarvinnut, vaan sitä aikaa.
Eräs henkilö kysyi kerran, et eikö se ole hienoa, että pääsisit töihin ja saisit rahaa. Vastasin siihen, että aika on rahaa, olit sitten työssä tai et.
Vastaa Viestiin