Apua ladan osien tunnistamiseen

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Apua ladan osien tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

ostin takapotkun koneen ja laatikon, hiukka apua kaipaisin tunnistamisessa

Koneessa 2103 merkintä stanssauksessa jakajan jalassa sekä valussa lohkossa 76mm männillä, nopsaan katsottunna 1500:nen perus "lankku"

kannessa lukee "valmistettu CCCP" ja luku 1003015 ei muita numeroita, nopsaan mitaten palotilat 33 cm3

katselin läpi infoa kannesta, mistään ole onnistunut löytämään kantta tuolla numerolla? tunteeko kukaan kantta paremmin? onko tuo koneen oma kansi vai jostain muusta peräisin?

Toinen kysymys, mistä tuntee 4 ja 5 vaihteisen laatikon päällepäin? onko noissa missään osanumeroita tms (omasta en löytänyt) kokeilin nopsaan vaihteistoa, vaihteet löytyy vaan 5 vaihdetta en löytänyt???
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Apua ladan osien tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kannessa pitäis kyllä lukea kokonainen varaosanumero eli onko 2101-1003015, 21011-1003015 vai 21011-1003015-10 toi 1003015 yksistään tarkoittaa vaan sitä että kyseessä on sylinterinkansi, eri etuliitteellä se voi olla vaikka Mossesta ;)

Vaihdelaatikossa on huonosti numeroita päälläpäin, mutta viisivaihteisen takakuori on eri, muistaakseni siinä lukee perässä varaosanumero joka alkaa 2107- kun nelivaihteisessa se on 2101-, takakopan muodosta pystyy päättelee, mut mä en oikein sanoin osaa kuvata sitä eroa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Apua ladan osien tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Vaihdelaatikot erottaa toisistaan helpoiten kepistä, 5lovisessa on se "kulissi" siinä tyvessä ja kyllähän sen kokeneena "rallimiehenä" erotat ettei siihen 4vaihteisen pyrstöön ne 5:sen rattaat mahdu.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin