jarrutehostin. Konehuoneesta kuului selvää sihinää ajon jälkeen, ja käynti heikkeni
tuon jälkeen merkittävästi. Taloudellisuusmittari oli ihan pihalla.
Vaihdatin ruiskuun uuden jarrutehostimen - se on tuota yleistä mallia, ja mulle
vakuutettiin, että se sopii -
http://www.mansemotors.fi/jarrutehostin-2101-org
ja samalla oli pakko vaihdattaa jarrusylinteri, koska tehostin oli muuttunut
sillä tavalla, että sylinteri kiinnittyy siihen vain kahdella pultilla.
http://www.mansemotors.fi/jarrupaasylinteri-2101-2107
Eli jos olisi tarjonnut vanhaa sylinteriä uuteen tehostimeen, se olisi tullut
kyljelleen, pulttikiinnitys on vino.
No, kyllähän tuo rupesi toimimaan, mutta nyt häikkänä on check engine-valon
palaminen jarrutustilanteessa. Itse ajossa valo ei pala. Mietin olisiko syynä
sellainen seikka, että ruiskuun menevä uusi alipaineletku on tässä 9 mm:n,
kun se vanhassa oli reilukokoisempi, kangaspäällysteinen 12 mm. Olen yrittänyt
nollata ruiskua irrottamalla akkukiinnityksen. Kylmänä irrottaminen tuotti vain vähäistä
parannusta. Olisiko parempi irrottaa virta lämpimänä.. Vikakoodeista en bonjaa
hölkäsen pöläystä, joten se pois minusta.

Joku viisaampi osaa varmaan kommentoida.