Tervehdys.
Lyhyestä virsi kaunis: Eräs tuttavani kävi itärajan takana Baltkam- nimisessä liikkeessä ostamassa minulle uuden kaasuttimen. Annoin Ozonin varaosanumeron 2105-1107010-20 hänelle paperilapulla matkaan, jotta saisi oikean kaasarin. Homma kuulemma onnistui ja kaasutin postitettiin sitten Suomen puolella eteenpäin minulle. Kuinka ollakaan, hänelle oltiin sitten myyty Daaz Solex 21053-1107010-20, vaikka myyjälle esitettiin varmasti oikea varaosanumero. Normaalisti olisin lähettänyt murkulan takaisin tulenkatkuisten terveisten saattelemana, mutta nyt tulee senverta kalliiksi, jotta on keksittävä muita vaihtoehtoja.
Drive2 sivustolta sain senverran tietoa, että kyseistä kaasutinta on saatu istutetta myös 21013:n nokalle. Kehuvat jopa kulutuksen laskevan ja tehojen nousevan. Olen myös lukenut, että suuttimet olisi syytä vaihtaa vastaamaan 21051- tyypin kaasutinta.
Kysymus kuuluukin, mistä ihmeestä tähän saa suuttimia? En ole tähän mennessä onnistunut löytämään sitten kerrassaan mitään tietos asiasta. Ozoniin kyllä löytyisi, mutta tämä tuntuu menevän mahdottomaksi.
Daaz Solex suuttimet.
Daaz Solex suuttimet.
VAZ 21013 -88
Nissan Primera P11 SE -98
-
Re: Daaz Solex suuttimet.
Eipä ole minulle kyllä tuttu kumpikaan kaasutin noista sen vertaa, että voisin varmasti sanoa mitään, mutta yritetään.
Onko tuo suutinasia nyt ainoa, mikä asiassa mättää?
Oletko katsonut vanhasta kaasuttimesta minkälaiset suuttimet siellä on? Ei noita suuttimia nyt niin paljon fyysisiltä ulkoisilta mitoilta erilaisia ole, etteikö löydy sopivaa. Voisi hyvinkin vanhasta kaasarista löytyä sopivat suuttimet.
Mansemotors, moottoripyöraliikkeet siis sellaiset joissa myydään varaosiakin, moposport, kaasutinexpertti... ja tietenkin Venäjältähän saa noihin mitä tarvitsee.
Uskoisin vielä sellaisenkin asian, että varmasti Suomenmaassa on vanhoja Ladan kaasareita pilvin pimein, eli ilmoitusta foorumin ostetaan palstalle.
"Daaz Solex 21053-1107010-20" tuohan on samantyypin kaasutin johon Mansemotorsilla on korjaussarjaa muistaakseni, siinä on mukana suuttimet ym. kilkkeet
Onko tuo suutinasia nyt ainoa, mikä asiassa mättää?
Oletko katsonut vanhasta kaasuttimesta minkälaiset suuttimet siellä on? Ei noita suuttimia nyt niin paljon fyysisiltä ulkoisilta mitoilta erilaisia ole, etteikö löydy sopivaa. Voisi hyvinkin vanhasta kaasarista löytyä sopivat suuttimet.
Mansemotors, moottoripyöraliikkeet siis sellaiset joissa myydään varaosiakin, moposport, kaasutinexpertti... ja tietenkin Venäjältähän saa noihin mitä tarvitsee.
Uskoisin vielä sellaisenkin asian, että varmasti Suomenmaassa on vanhoja Ladan kaasareita pilvin pimein, eli ilmoitusta foorumin ostetaan palstalle.
"Daaz Solex 21053-1107010-20" tuohan on samantyypin kaasutin johon Mansemotorsilla on korjaussarjaa muistaakseni, siinä on mukana suuttimet ym. kilkkeet
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Re: Daaz Solex suuttimet.
Täsmennetään hiukan.
Minulla on siis Daaz Ozon tällä hetkellä. Kirjoitin hakumiehelle Ozonin varaosanumeron, mutta sain Solexin. Näiden kahden osanumeron erona on juurikin se kolmonen. Ainoa yhdistävä tekijä on valmistaja.
Manselta saa samaran korjaussarjaa, mutta sen suuttimet ovat turhan pieniä.
Tämä kyseinen kaasutin on sama mitä myydään Axtecin tilalle.
Bensasuuttimia löysin moposportista pitkän etsinnän jälkeen, mutta ilmasuuttimen kanssa on heikompaa. Olen yrittänyt googletella venäjäksi vaikka minkälaisilla kombinaatioilla, mutta heikoin tuloksin.
Minulla on siis Daaz Ozon tällä hetkellä. Kirjoitin hakumiehelle Ozonin varaosanumeron, mutta sain Solexin. Näiden kahden osanumeron erona on juurikin se kolmonen. Ainoa yhdistävä tekijä on valmistaja.
Manselta saa samaran korjaussarjaa, mutta sen suuttimet ovat turhan pieniä.
Tämä kyseinen kaasutin on sama mitä myydään Axtecin tilalle.
Bensasuuttimia löysin moposportista pitkän etsinnän jälkeen, mutta ilmasuuttimen kanssa on heikompaa. Olen yrittänyt googletella venäjäksi vaikka minkälaisilla kombinaatioilla, mutta heikoin tuloksin.
VAZ 21013 -88