2107 ei puhalla tarpeeksi kuumaa.

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
rouveri

2107 ei puhalla tarpeeksi kuumaa.

Viesti Kirjoittaja rouveri »

Kone rakennettu uudelleen pari vuotta sitten. Kaikki vesletkut termari jne uutta Syyläri ja kenno puhdistettu jäähdytin nesteet on kirkkaat. Mielestäni ei puhalla tarpeeksi kuumaa. Lämppärin hana on täysin auki kädellä koitin. Kenno ei ole likainen ja moottorikin on siinä uusi. Voiko tuo hana jotenkin hajota ettei kierrä kunnolla läpi neste? Onkos tulipellissä väliä lämppärinlrtkuilla kumpi tulee ylös ja kumpi alas eli se kanteen palaava ja vesipumpun takaa tuleva. Kertokaas mahdollisia ongelma kohtia? Lämpömittarin mukaan lämmötkin nousee oikealle tasolle.
Avatar
pressa
Viestit: 10527
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2107 ei puhalla tarpeeksi kuumaa.

Viesti Kirjoittaja pressa »

Lämppärin hana voi olla rikki, on tuillut vastaan hanoja joissa vivun ja sisuksen liitos antanut periksi. Onko järjestelmä ilmattu kunnolla? Yksi konsti on nostaa keulaa ylös ja sitten käyttää korkeilla kierroksilla niin tulee varmasti kaikki ilma pois kennolta.
Avatar
Motojeppe59
Viestit: 46
Liittynyt: 28.9.2015 18:09
Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi

Re: 2107 ei puhalla tarpeeksi kuumaa.

Viesti Kirjoittaja Motojeppe59 »

Letkut, kannesta alas, vesimpupusta ylös.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2037
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2107 ei puhalla tarpeeksi kuumaa.

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Olisiko uusi termari 80 asteinen ja entinen ollut lämpimämpi.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
rouveri

Re: 2107 ei puhalla tarpeeksi kuumaa.

Viesti Kirjoittaja rouveri »

Huomasin tänään että paisuntasäiliöön tulee pieniä kuplia. nesteet on kirkkaat ja moottorin öljykorkissa ei kermavaahtoa näy mistähän sitten lie johtuu en ole ennen ladoissa huomannut kyseistä oiretta. Koneella ajettu noin 10tkm täydellisen remontin jälkeen ja kannenkin jälkikiristin tuhannen kilometrin ajon jälkeen. tiivisteenä ruskien oma pahvi. paisuntasäiliö on lähes täynnä muttei kyllä työnnä kuumanakaan nesteitä ulos yhtään.
Näilläeväillämennään
Viestit: 163
Liittynyt: 9.12.2014 7:58
Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen

Re: 2107 ei puhalla tarpeeksi kuumaa.

Viesti Kirjoittaja Näilläeväillämennään »

Arvailuja. Kuplat? Voisiko siellä kuitenkin olla jonkinlainen ilmalukko lämppärin kennossa? Ladan kyllä pitäisi ilmata nestejärjestelmänsä ihan normalli ajossa.

Ei oikein vaikuta kansipaffivialta jos ei tee painetta järjestelmään. Tietenkin tuokin yksi mahdollisuus.

Pyöriikö lämppärin puhallin varmasti oikein päin. Itsellä jostakin syystä pyöri tehtaan johdotuksilla flekti väärin päin eikä silloin tietenkään tullut oikein ilmaakaan suuttimista eikä kyllä lämpöäkään. Juuri tappelin uudemman erimerkkisen auton kanssa lämppärinmoottorin vaihdon jälkeen kun ei tule ilmaa ja niinkuin pakastimessa olisi istunut. Moottori pyöri väärinpäin jostakin syystä ja kun johdot vaihtoi oikeinpäin niin johan alkoi puhaltamaan ja lämpö kopissa riittämään. Kyseessä oli rumpumallinen puhallinyksikkö. Tiedä sitten oliko syy siinä, että Isuzu d'max:iin laitettiin Nissan xtrailin puhaltimenmoottori, joka sopii täydellisesti d'maxin lämppärin muovikuoriin.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
rouveri

Re: 2107 ei puhalla tarpeeksi kuumaa.

Viesti Kirjoittaja rouveri »

tuo voi olla yksi syy vaihdoin joskus 4 vuotta sitten uuden puhallin moottorin mallia motonet.. En jaksa muistaa muistinko katsoa onko siivet samaten päin kuin vakiopuhaltimessa on. kakkosnopeudella huomaa kumminkin että ilma liikkuu mutta kyllä vanhempi 2105 oli aivan eriluokkaa lämmöltään kuin tämä. viikonloppuna vaihoin uuden lämppärinhanankin vanha hana oli täysin kunnossa nyt on kumminkin tuo manson parempi hana minkä ei pitäisi vuotaa herkästi.
Vastaa Viestiin