nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste
nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste
Pitääkö tätä tiivistettä vaihtaessa löysätä esim koneen kiinnikemutteria tms?
Tuntuu aika tiukka olevan tuo väli kun vääntää rakoa.
Tuntuu aika tiukka olevan tuo väli kun vääntää rakoa.
Red Angry Bird
Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste
Eipä siinä kai muu auta kuin löysätä moottorin tukikumia ja nostaa tunkilla öljypohjasta käyttäen jotain puukalikkaa välissä. Ja samalla vaikka vaihtaa tukikumit uusiin, jos on huononnäköiset.
Eipä sitä kannata pakosarjan pinnapultteja vaurioittaa väkisin vääntämällä ja kiskomalla.
Eipä sitä kannata pakosarjan pinnapultteja vaurioittaa väkisin vääntämällä ja kiskomalla.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste
Kyllä nuo on tähän mennessä saatu vaihdettua ilman mootorin nostoa. Vaatii vain pakputken irrotuksen vaihdelaatikon kyljestä ja renkaiden kääntämisen siten että se ohjauksen välitanko siirtyy kauemmas putkesta.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste
ok,kiitos.
Huomasin juuri, että molemmat moottorin tukikumit on irti niistä pohjistansa.
Kuskin puolelta pääsee siististi vaihtamaan tukikumin, mutta millä ihmeen avaimella mahtuu startin alle vääntämään auki apukuskin puolen pultin.
Ainakin mulla on startin päällä vielä sellainen suojapeltikin.
Huomasin juuri, että molemmat moottorin tukikumit on irti niistä pohjistansa.
Kuskin puolelta pääsee siististi vaihtamaan tukikumin, mutta millä ihmeen avaimella mahtuu startin alle vääntämään auki apukuskin puolen pultin.
Ainakin mulla on startin päällä vielä sellainen suojapeltikin.
Red Angry Bird
Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste
No mikä estää ottamasta startin irti?1200L Red kirjoitti:ok,kiitos.
Huomasin juuri, että molemmat moottorin tukikumit on irti niistä pohjistansa.
Kuskin puolelta pääsee siististi vaihtamaan tukikumin, mutta millä ihmeen avaimella mahtuu startin alle vääntämään auki apukuskin puolen pultin.
Ainakin mulla on startin päällä vielä sellainen suojapeltikin.
Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste
Ei mikään tietenkään, mutta kysyn josko olisi joku muukin keino.En haluisi nousta perse edllä puuhun.Jos on helpompiakin keinoja.
Red Angry Bird
Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste
Starttia ei tarvitse irrottaa. Startin suojapellistä en ole varma mutta en usko, että sitäkään tarvitsee.
Ja pelkästään se tukikumi irti ylä ja alapäästä, kun startin läheisyydestä johtuen aloin miettimään oletko nyt irrottamassa pelkkää tukikumia vai sitä lohkon kyljessä olevaa kannatinrautaa, kun sitähän ei tarvitse ottaa irti.
Apukuskin puolella on vähän hankalammassa paikassa mutteri eikä ihan kaikki avaimet sovi sinne ainakaan kovin hyvin. Itse huomannut 3/4 koon hylsyllä ja räikällä onnistuvan ihan hyvin.
Ja pelkästään se tukikumi irti ylä ja alapäästä, kun startin läheisyydestä johtuen aloin miettimään oletko nyt irrottamassa pelkkää tukikumia vai sitä lohkon kyljessä olevaa kannatinrautaa, kun sitähän ei tarvitse ottaa irti.
Apukuskin puolella on vähän hankalammassa paikassa mutteri eikä ihan kaikki avaimet sovi sinne ainakaan kovin hyvin. Itse huomannut 3/4 koon hylsyllä ja räikällä onnistuvan ihan hyvin.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste
Pelkät kumit vaihtamassa,tai mikä se paketti nyt onkaan.en ole lohkosta ottamassa mitään irti.vain sitä keskipulttia kumin keskeltä.
Red Angry Bird