nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
1200L Red
Viestit: 324
Liittynyt: 13.2.2012 19:06
Paikkakunta: Hollola

nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

Pitääkö tätä tiivistettä vaihtaessa löysätä esim koneen kiinnikemutteria tms?
Tuntuu aika tiukka olevan tuo väli kun vääntää rakoa.
Red Angry Bird
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2032
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Eipä siinä kai muu auta kuin löysätä moottorin tukikumia ja nostaa tunkilla öljypohjasta käyttäen jotain puukalikkaa välissä. Ja samalla vaikka vaihtaa tukikumit uusiin, jos on huononnäköiset.
Eipä sitä kannata pakosarjan pinnapultteja vaurioittaa väkisin vääntämällä ja kiskomalla.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste

Viesti Kirjoittaja jta »

Kyllä nuo on tähän mennessä saatu vaihdettua ilman mootorin nostoa. Vaatii vain pakputken irrotuksen vaihdelaatikon kyljestä ja renkaiden kääntämisen siten että se ohjauksen välitanko siirtyy kauemmas putkesta.
1200L Red
Viestit: 324
Liittynyt: 13.2.2012 19:06
Paikkakunta: Hollola

Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

ok,kiitos.
Huomasin juuri, että molemmat moottorin tukikumit on irti niistä pohjistansa.
Kuskin puolelta pääsee siististi vaihtamaan tukikumin, mutta millä ihmeen avaimella mahtuu startin alle vääntämään auki apukuskin puolen pultin.
Ainakin mulla on startin päällä vielä sellainen suojapeltikin.
Red Angry Bird
virtain
Viestit: 1136
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste

Viesti Kirjoittaja virtain »

1200L Red kirjoitti:ok,kiitos.
Huomasin juuri, että molemmat moottorin tukikumit on irti niistä pohjistansa.
Kuskin puolelta pääsee siististi vaihtamaan tukikumin, mutta millä ihmeen avaimella mahtuu startin alle vääntämään auki apukuskin puolen pultin.
Ainakin mulla on startin päällä vielä sellainen suojapeltikin.
No mikä estää ottamasta startin irti?
1200L Red
Viestit: 324
Liittynyt: 13.2.2012 19:06
Paikkakunta: Hollola

Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

Ei mikään tietenkään, mutta kysyn josko olisi joku muukin keino.En haluisi nousta perse edllä puuhun.Jos on helpompiakin keinoja.
Red Angry Bird
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2032
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Starttia ei tarvitse irrottaa. Startin suojapellistä en ole varma mutta en usko, että sitäkään tarvitsee.
Ja pelkästään se tukikumi irti ylä ja alapäästä, kun startin läheisyydestä johtuen aloin miettimään oletko nyt irrottamassa pelkkää tukikumia vai sitä lohkon kyljessä olevaa kannatinrautaa, kun sitähän ei tarvitse ottaa irti.
Apukuskin puolella on vähän hankalammassa paikassa mutteri eikä ihan kaikki avaimet sovi sinne ainakaan kovin hyvin. Itse huomannut 3/4 koon hylsyllä ja räikällä onnistuvan ihan hyvin.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
1200L Red
Viestit: 324
Liittynyt: 13.2.2012 19:06
Paikkakunta: Hollola

Re: nappiksen pakosarjan ja -putken välinen tiiviste

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

Pelkät kumit vaihtamassa,tai mikä se paketti nyt onkaan.en ole lohkosta ottamassa mitään irti.vain sitä keskipulttia kumin keskeltä.
Red Angry Bird
Vastaa Viestiin