VAZ-21122 - 2002 - HB 110 1.5
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
VAZ-21122 - 2002 - HB 110 1.5
Terve,
Tuli hankittua HB 1.5 v2002 ajettu 115tuhatta. Hintaa muutama kymppi. Uusin takarenkaat, jotka olivat venäläiset, mutta nastoilla. Hyvin lähti vanteilta kumit ja rengasraudoilla vanteille ja staattinen tasapainoitus. Tilasin uuden kytkinpaketin 65€ (LUK), kun nykyinen ottaa todella ylhäällä. Takaluukun kaasujouset tilasin Mansemnotorista, kun kulahtaneet eikä pysyneet ylhäällä. Auto on tulossa hintoihinsa. Korjauskäsikirja löytyi Saksan Lada sivulta, jonka pystyi latamaan ilman send email skeidaa. Nyt olen kääntänyt Googelilla ja temppuillut OpenOfficeLibrellä takaisin suomen kieliseksi pdf:ksi.
Tuli hankittua HB 1.5 v2002 ajettu 115tuhatta. Hintaa muutama kymppi. Uusin takarenkaat, jotka olivat venäläiset, mutta nastoilla. Hyvin lähti vanteilta kumit ja rengasraudoilla vanteille ja staattinen tasapainoitus. Tilasin uuden kytkinpaketin 65€ (LUK), kun nykyinen ottaa todella ylhäällä. Takaluukun kaasujouset tilasin Mansemnotorista, kun kulahtaneet eikä pysyneet ylhäällä. Auto on tulossa hintoihinsa. Korjauskäsikirja löytyi Saksan Lada sivulta, jonka pystyi latamaan ilman send email skeidaa. Nyt olen kääntänyt Googelilla ja temppuillut OpenOfficeLibrellä takaisin suomen kieliseksi pdf:ksi.
Re: HB 110 1.5
Onko 8 vai 16 venttiilinen? Ja koska jakohihna on vaihdettu? Vaihtoväli 60tkm/48kk.
Re: HB 110 1.5
Onnittelut Ladan ostosta. Toivotaan paljon huolettomia kilometrejä. Alkaa nämäkin etuvetoiset olemaan harvinaisia nähtäviä.
Re: HB 110 1.5
Mielestäni karvalakki malli eli 8 venaa ja hihna vaihdettu -16 vuonna. Öljy vuotoja en huomannut, joten pitänee tseka vaihteistoöljy. Ladalla olen ajanut viimeksi 1980 luvulla 1500 combilla. Kytkimen vaihtoo pitää paneutua, koska se on finaalissa.
Re: HB 110 1.5
Lehdessä 3/2014 on ohjeet miten vähimmällä ruuvien avaamisella kytkimen saa vaihdettua. https://ladakerho.fi//ladaboard/viewtop ... 83&t=40394 Ohjeissa avataan vähemmän ruuveja mitä venäjän poikien ohjeessa ja vielä tehdään niin ettei mitään keskitystyökaluja tarvita.
Re: HB 110 1.5
Pitänee liittyä Lada kerhoon............ Kun katselin venäläisten ohjetta , jossa vetoakselit ja muut paikat öljyn peitossa. Aloin epäilemään, että minulla laatikossa vähän öljyä. Tarkastus on tehty helpoksi, jos vertaa muihin autoihin.
PS. Tässä pumppusuutin dieselin auton korjaus meneillään, joka hidastaa Ladan huolto/korjaus toimintaa harmittavasti.
PS. Tässä pumppusuutin dieselin auton korjaus meneillään, joka hidastaa Ladan huolto/korjaus toimintaa harmittavasti.
Re: HB 110 1.5
Liityin Lada kerhoon, mutta olisi pitänyt lukea nuo liittymisohjeet kunnolla jotain kerho lehteä odotellaan 1 - 3 kk, jotta saadaan jäsennumero. Aika hidasta.... Joten antaa olla.
Re: HB 110 1.5
Kerholehti julkaistaan neljä kertaa vuodessa, uudet jäsenet liitetään aina lehden mennessä painoon. Joten siksi liittymisen haarukka on 1-3kk. Mutta taitaapa olla vielä tämän vuoden viimeinen numero tulematta eli jouluksi tulee (tai sitten heti joskus joulun jälkeen).
Toki jos kaksi euroa sijoittaa niin saa tuon lehden jossa on ohjeet: https://www.ladakerho.fi/kauppa/lada-pravda-3-2014/
Jos niitä ajatteelee tarvitsevan.
Toki jos kaksi euroa sijoittaa niin saa tuon lehden jossa on ohjeet: https://www.ladakerho.fi/kauppa/lada-pravda-3-2014/
Jos niitä ajatteelee tarvitsevan.
Re: HB 110 1.5
Lada lehdestä näyttää olevan varasto lopussa.
PS. Päättääkö jäsennumeron jonkun tyyppinen politpyröö, kun aviisia laaditaan. Näin aluksi minulle riittää, vaikka ehdokasjäsenyys.
PS. Päättääkö jäsennumeron jonkun tyyppinen politpyröö, kun aviisia laaditaan. Näin aluksi minulle riittää, vaikka ehdokasjäsenyys.
Re: HB 110 1.5
Kytkinpaketti tuli rahtiliikkeen toimesta. Vaihdetaan perinteiseen tyyliin, koska noiden ohjeiden saanti näyttää nyt takkuavan.
Re: HB 110 1.5
Aloitin kytkin remontin. Työtilat ovat vaatimattomat, kylmä autotalli, auto ramppien päällä noin 47 cm korkella. Tein kytkimen nostimen saksitunkista. Sain kirjoitetut version kerhon kytkimen vaihdosta. Sovelsin venäläistä ohjetta ja kerhon ohjetta. Otin vasemman eturenkaan pois, koska alapallo nivelen pultit muuten hankala irroittaa sekä irrotin pitkittäistangon vasemmalta puolelta, joka oli hankala työ. Samoin poistin nopeusmittarin anturi ja ja vaihteen valitsimen sauvat sekä öljynpaineen anturin liittimen, koska se on tiellä takamurtteria irrottaessa. Homma on vielä pahasti kesken, koska pidän taukoja stahanovilaisittain 15 min työtä ja 45 min elvytystä.
PS. Hyvä testata tämäkin tyyli, vaikka perinteisellä mielestäni parempi, kun vetarit niin fiksusti irtoavat.
PS. Hyvä testata tämäkin tyyli, vaikka perinteisellä mielestäni parempi, kun vetarit niin fiksusti irtoavat.
Re: HB 110 1.5
Ei toiminut tuo kytkimen vaihto systeemi. Levy oli ensin sormi kireydessä ja sitten keskitni sen keskitystryökalulla molemmillaa sama tulos levyn boorin ottaa kiinni eikä mene. Huomenna siirrytään normi hommaa vetarit pois ja sitten perinteisesti. Muutenkin tuntuu olevan tyypillistä venäläistä kalustoa jäähdytysneste silloin tällöin tipahtelee, yläpäästä tiputtaa moottoriöljyä, vaihteisto hikoilee jne..
Päätänkin tähän tämän remontti topiikin, koska ymmärtääkseni kukaan ei taida enää puuhastella 110 autojen korjausten kanssa.
Päätänkin tähän tämän remontti topiikin, koska ymmärtääkseni kukaan ei taida enää puuhastella 110 autojen korjausten kanssa.
Re: HB 110 1.5
Onko vaihdelaatikko vapaalla?? Ja kokeilit levyä ensin että on oikea boori? Laatikko menee kyllä helposti paikalleen, vaikka ne vetoakselit ovat siinä kiinni.
Re: HB 110 1.5
Totta puhuen enpä booria verrannut. Vertasin entisä ja uutta levyä leveydeltään. Pitää tarkastaa tuo, mutta uskoisin asentajan kokemattomuuden ja ammattitaidottomuuden olevan suurin syy huonoon tulokseen. Kytkinlevy oli uusittu jossain vaiheessa. Valeon levy vuodelta 2014. Paineasetelman jouset kuluneet hivenen toispuoleisesti ja levy hiihtänyt lahjakkaasti. Autolla ajettu 115 tuhatta eikä ole vetokoukkua. Uskomattoman vahän kestää 110 kytkin. Toki väärä säätö tai jalan lepuuttaminen kytkin polkimen päällä(idiotti) voivat olla myös syitä. Mutta kaikki pultit ja mutterit avautuivat vaivattomast,i ei ollut "automies" päässyt ylikiristämään.
Kyllä WV tehdaskorjausopuksia tulee ikävä, joka saatan vaihe kuvattu avainten kokoja yms myöten.
Huomenna rintakaarella uusiin nöyryytyksiin!
Kyllä WV tehdaskorjausopuksia tulee ikävä, joka saatan vaihe kuvattu avainten kokoja yms myöten.
Huomenna rintakaarella uusiin nöyryytyksiin!
Re: HB 110 1.5
Itsellä on ollut pari 110:iä käytössä joista toinen oli alunperin omistuksessa vanhalla miehellä ja kytkin otti todella ylhäältä ja piti huonosti, ei ollut koukkua ja mittarissakin oli reilusti alle 100 tkm. Toinen samanikäinen 110 toimi taas erinomaisesti myös peräkärryä vetäessä ja on edelleenkin ajossa kun tätä syksymmällä tarkistin rekisterihaulla. Itse luovuin tuosta 150 tkm kohdalla.