GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Autokuume iski aika pahasti 23.12. Hetken tuli katseltua länsimerkkejäkin mutta mieleistä sopivaan hintaan ei sattunut löytymään.
Siirryin sitten Saksan nettiautoihin katselemaan Lada-tarjontaa.
Mielessä oli Grantat ja Vestaakin tietty uteliaisuuttani vilkaisin. Hintaero malleilla oli melko pieni niin kallistuin sitten lopulta katselemaan Vestoja enemmän.
Jokunen yksilö budjettiin täpärästi mahtui ja niistä sitten yksi oli sijainniltaan ja varusteiltaan sellainen mikä kelpasi.
Itsehän olen lomautettuna loppiaiseen asti, joten pääsin sitä koska vaan hakemaan. Yksin vaan en ostomatkaan pystynyt lähtemään niin pyysin sitten Attea kokeneempana kaveriksi.
Aten muut menot oli sitten sellaiset, että oli lähdettävä Hampuriin heti Tapaninpäivänä torstaina.
Hampurista sitten jokunen kymmentä kilometriä autokauppaan, mistä sitten löytyikin autoja vähän reippaammin.
Ladoja ei kuitenkaan ollut kuin yksi, joka päätettiin nopean tutkimisen jälkeen ostaa.
Sitten kiiren vilkkaa takaisin Hampuriin katsastuskonttorille, ennenkuin menee kiinni. Lähikonttorit autokaupan vieressä eivät olleet joulun välipäivinä auki.
Paluu Suomeen kulki Ruotsin kautta. Autossahan ei ollut kuin hyväkuntoiset kesärenkaat aluvanteilla, joten sääennustetta katsellessa tuli etsittyä niin Ruotsin torista, kuin tori.fi:stä talvipyöriä Renaultin vanteilla.
Sellaiseksi, kun Vestassa on vannekoko muuttunut. Jonkinlaiset halvat Sauvosta sitten löytyi, joten heti kun laiva saapui Turkuun, lähdin niitä sieltä hakemaan.
Ehjiä nastoja ei renkaissa enää ollut ja ikääkin sen verran että samanlainen pito olisi varmaan kesärenkaissakin ollut.
Ja vanteetkin oli tosi ruosteiset, mutta sainpa edes jotkut väliaikaisvanteet.
Myyjän piha oli mäessä, joten siinä en alkanut renkaita vaihtamaan, vaan koukkasin Janakkalaan Lada-Jussille.
Lada-Jussin luona renkaiden vaihto onnistui isolla hallitunkilla kätevästi. Sen verran tuli Vestan omaa tunkkia vilkaistua, että näytti tukevalta, mutta muovinen rakenne ja muovinen kierre epäilytti niin paljon, että pakkasin tunkin takuulappuineen takaisin hedelmäpussiin millaiseen se oli pakattukin.
Ruotsissa hyytyi akku niin, että sen jälkeen sai kaksi kertaa työntää käyntiin ja kaksi kertaa antaa apusähköä. Jussilta sain kuitenkin laina-akun jolla on toiminut ongelmitta jo usean päivän ajan.
Kotiin päästessä sitten tuli mietittyä mistä hommaisin uudet nastarenkaat, ja hommaisiko samalla siistimmät vanteetkin.
Ja antaisiko rengaspainevahdin loistaa kojetaulussa vai etsiä vielä antureita pyöriin. Anturit maksoi ihan liikaa joten ostin sitten pelkästään uudet Hakkapeliitat.
Ennen uutta vuotta oli katsastusasemalla ruuhkaa, joten varasin ajan tälle päivälle rekisteröintikatsastukseen.
Hintakaan ei 150€ maksavana ollut mikään älytön. Leima tuli, samoin kaksi vuotta ajoaikaa. Autoveropäätös tulee sitten joskus, joten rekisterikilpiä en vielä saanut.
Puuhakilvillä saa kuitenkin ajaa, kun ostin vakuutuksen.
Siirryin sitten Saksan nettiautoihin katselemaan Lada-tarjontaa.
Mielessä oli Grantat ja Vestaakin tietty uteliaisuuttani vilkaisin. Hintaero malleilla oli melko pieni niin kallistuin sitten lopulta katselemaan Vestoja enemmän.
Jokunen yksilö budjettiin täpärästi mahtui ja niistä sitten yksi oli sijainniltaan ja varusteiltaan sellainen mikä kelpasi.
Itsehän olen lomautettuna loppiaiseen asti, joten pääsin sitä koska vaan hakemaan. Yksin vaan en ostomatkaan pystynyt lähtemään niin pyysin sitten Attea kokeneempana kaveriksi.
Aten muut menot oli sitten sellaiset, että oli lähdettävä Hampuriin heti Tapaninpäivänä torstaina.
Hampurista sitten jokunen kymmentä kilometriä autokauppaan, mistä sitten löytyikin autoja vähän reippaammin.
Ladoja ei kuitenkaan ollut kuin yksi, joka päätettiin nopean tutkimisen jälkeen ostaa.
Sitten kiiren vilkkaa takaisin Hampuriin katsastuskonttorille, ennenkuin menee kiinni. Lähikonttorit autokaupan vieressä eivät olleet joulun välipäivinä auki.
Paluu Suomeen kulki Ruotsin kautta. Autossahan ei ollut kuin hyväkuntoiset kesärenkaat aluvanteilla, joten sääennustetta katsellessa tuli etsittyä niin Ruotsin torista, kuin tori.fi:stä talvipyöriä Renaultin vanteilla.
Sellaiseksi, kun Vestassa on vannekoko muuttunut. Jonkinlaiset halvat Sauvosta sitten löytyi, joten heti kun laiva saapui Turkuun, lähdin niitä sieltä hakemaan.
Ehjiä nastoja ei renkaissa enää ollut ja ikääkin sen verran että samanlainen pito olisi varmaan kesärenkaissakin ollut.
Ja vanteetkin oli tosi ruosteiset, mutta sainpa edes jotkut väliaikaisvanteet.
Myyjän piha oli mäessä, joten siinä en alkanut renkaita vaihtamaan, vaan koukkasin Janakkalaan Lada-Jussille.
Lada-Jussin luona renkaiden vaihto onnistui isolla hallitunkilla kätevästi. Sen verran tuli Vestan omaa tunkkia vilkaistua, että näytti tukevalta, mutta muovinen rakenne ja muovinen kierre epäilytti niin paljon, että pakkasin tunkin takuulappuineen takaisin hedelmäpussiin millaiseen se oli pakattukin.
Ruotsissa hyytyi akku niin, että sen jälkeen sai kaksi kertaa työntää käyntiin ja kaksi kertaa antaa apusähköä. Jussilta sain kuitenkin laina-akun jolla on toiminut ongelmitta jo usean päivän ajan.
Kotiin päästessä sitten tuli mietittyä mistä hommaisin uudet nastarenkaat, ja hommaisiko samalla siistimmät vanteetkin.
Ja antaisiko rengaspainevahdin loistaa kojetaulussa vai etsiä vielä antureita pyöriin. Anturit maksoi ihan liikaa joten ostin sitten pelkästään uudet Hakkapeliitat.
Ennen uutta vuotta oli katsastusasemalla ruuhkaa, joten varasin ajan tälle päivälle rekisteröintikatsastukseen.
Hintakaan ei 150€ maksavana ollut mikään älytön. Leima tuli, samoin kaksi vuotta ajoaikaa. Autoveropäätös tulee sitten joskus, joten rekisterikilpiä en vielä saanut.
Puuhakilvillä saa kuitenkin ajaa, kun ostin vakuutuksen.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada Vesta -17
Onnea uudelle auto hankinnalle! Tuollaista hommaa olen vähän itsellekkin ajatellut että vielä joku päivä. Toivottavasti palvelee hyvin. Onko muuten paljon ajettu autolla?
Re: Lada Vesta -17
Ajettu 26tkm joista itse n. 2tkm.
Autoveropäätöstä vielä odotettava.
Hidastetöyssyissä vähän narisee joku etupäässä. Katsuri aika kauan heilutteli etupäässä niveliä, muttei löytänyt mitään. Joskaan en kyllä maininnut etupään äänistä.
Jo Saksassa paikoitellen tuntui ajettavuus huteralta. En oikein päässyt selville johtuiko tuulesta vai tien urista, joita autobaanoilla ei juuri ole.
Mutta sama huono ajettavuus jatkui näillä uusilla talvirenkailla nyt Suomessa. En sitten tiedä onko pyöränkulmat pielessä, joskin kesärenkaat on kyllä tasaisesti kuluneet.
Paikoitellen pystyi ajamaan ihan hyvin baanalla 180kmh mutta Suomessa välillä lähtee seilaamaan jo 80kmh vauhdissa.
Ennen auton lopullista ostopäätöstä tuli kyllä luettua arvosteluja tästä, ja ainakin joissain mainittiin tuuliherkkyys..
edit: lisätty tekstiä.
Autoveropäätöstä vielä odotettava.
Hidastetöyssyissä vähän narisee joku etupäässä. Katsuri aika kauan heilutteli etupäässä niveliä, muttei löytänyt mitään. Joskaan en kyllä maininnut etupään äänistä.
Jo Saksassa paikoitellen tuntui ajettavuus huteralta. En oikein päässyt selville johtuiko tuulesta vai tien urista, joita autobaanoilla ei juuri ole.
Mutta sama huono ajettavuus jatkui näillä uusilla talvirenkailla nyt Suomessa. En sitten tiedä onko pyöränkulmat pielessä, joskin kesärenkaat on kyllä tasaisesti kuluneet.
Paikoitellen pystyi ajamaan ihan hyvin baanalla 180kmh mutta Suomessa välillä lähtee seilaamaan jo 80kmh vauhdissa.
Ennen auton lopullista ostopäätöstä tuli kyllä luettua arvosteluja tästä, ja ainakin joissain mainittiin tuuliherkkyys..
edit: lisätty tekstiä.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada Vesta -17
Moi,
Edullisin tapa ostaa nykyaikainen Lada. Siinä on autoa vuosiksi eteenpäin.
Edullisin tapa ostaa nykyaikainen Lada. Siinä on autoa vuosiksi eteenpäin.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta
Juu onnea vaan uuden auton johdosta. Hyvähän sitä oli ajaa vaikka muutama Ladamaisuus puuttukin. Mutta eikös se rengaspainevalo sitten pysynyt pimeenä kun sen kerran sain sammumaan?Flaiman kirjoitti: Kotiin päästessä sitten tuli mietittyä mistä hommaisin uudet nastarenkaat, ja hommaisiko samalla siistimmät vanteetkin.
Ja antaisiko rengaspainevahdin loistaa kojetaulussa vai etsiä vielä antureita pyöriin. Anturit maksoi ihan liikaa joten ostin sitten pelkästään uudet Hakkapeliitat.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10229
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta
Tämä oli kyllä hieno hankinta, onnittelut siitä, autossa on kaikki mitä tarvitaan ja vähän käytettynä saksasta ei hintakaan enää päätä huimaa
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta
Kiitoksia onnitteluista!
Tutustuin Youtubessa venäläisten tekemiin videoihin ja lueskelin käyttöohjekirjaa lada.ru:n sivulta, siitä kun sai kopioitua teksiä kääntäjään, ja muutenkin paremmin sitä luen kuin saksankielistä opasta hanskalootasta.
Radion sain sattumalta muutettua englanninkieliseksi, jolloin sitä oli vähän mukavampi käyttää. Eipä siinä kielivaihtoja ollutkaan kuin englanti, venäjä ja saksa.
Jussin luona jo kytkin kännykän bluetoothin avulla radioon. Niin nyt pystyy kännykästä soittamaan musiikkia sekä tietty puhumaan puhelimessa laillisesti.
autossahan on kyllä muistikorttipaikka sekä usb-paikka, että varmaan tulee jompaa kumpaa käytettyä musiikinkuuntelussa.
Rengaspainevahdin merkkivalon saa tosiaan hetkeksi kuitattua viiksen päästä nappeja painamalla, mutta syttyy kuitenkin hetken ajon jälkeen takaisin.
Vaatinee syvemmälle sähkäjärjestelmään käsiksikäymistä mikäli tahtoo kokonaan pois käytöstä.
Luulen kyllä löytäväni venäjältä halpoja antureita, mutta onko sitten laatutaso niin huonoa, että antaa vääriä hälytyksiä tai patterit eivät kestä.
Sitten pitää vielä tutkia vähän ruostesuojauksen hintoja ja mitä käsittelyyn kuuluu. Se kun vielä tämän ikäluokan autossa saattaa vähän korille lisäaikaa tuoda.
Sisälokareitakin näytti tähänkin saavan, joten sellaiset tulee myös hankittua, kunhan ensin on kotelosuojaus tehty, niin ei tarvitse edestakaisin niiden kanssa näprätä.
Samoin hankintalistalle on mennyt konepellin kaasupumput sekä tavaratilaan kaukalomatto.
Jonkinlainen perushuolto pitää kyllä myös tehdä samantien kunhan saan vaan osia. Näytti viime öljynvaihdosta olevan jo aikaa.
Tutustuin Youtubessa venäläisten tekemiin videoihin ja lueskelin käyttöohjekirjaa lada.ru:n sivulta, siitä kun sai kopioitua teksiä kääntäjään, ja muutenkin paremmin sitä luen kuin saksankielistä opasta hanskalootasta.
Radion sain sattumalta muutettua englanninkieliseksi, jolloin sitä oli vähän mukavampi käyttää. Eipä siinä kielivaihtoja ollutkaan kuin englanti, venäjä ja saksa.
Jussin luona jo kytkin kännykän bluetoothin avulla radioon. Niin nyt pystyy kännykästä soittamaan musiikkia sekä tietty puhumaan puhelimessa laillisesti.
autossahan on kyllä muistikorttipaikka sekä usb-paikka, että varmaan tulee jompaa kumpaa käytettyä musiikinkuuntelussa.
Rengaspainevahdin merkkivalon saa tosiaan hetkeksi kuitattua viiksen päästä nappeja painamalla, mutta syttyy kuitenkin hetken ajon jälkeen takaisin.
Vaatinee syvemmälle sähkäjärjestelmään käsiksikäymistä mikäli tahtoo kokonaan pois käytöstä.
Luulen kyllä löytäväni venäjältä halpoja antureita, mutta onko sitten laatutaso niin huonoa, että antaa vääriä hälytyksiä tai patterit eivät kestä.
Sitten pitää vielä tutkia vähän ruostesuojauksen hintoja ja mitä käsittelyyn kuuluu. Se kun vielä tämän ikäluokan autossa saattaa vähän korille lisäaikaa tuoda.
Sisälokareitakin näytti tähänkin saavan, joten sellaiset tulee myös hankittua, kunhan ensin on kotelosuojaus tehty, niin ei tarvitse edestakaisin niiden kanssa näprätä.
Samoin hankintalistalle on mennyt konepellin kaasupumput sekä tavaratilaan kaukalomatto.
Jonkinlainen perushuolto pitää kyllä myös tehdä samantien kunhan saan vaan osia. Näytti viime öljynvaihdosta olevan jo aikaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta
Onnittelut hankinnasta! Rohkea teko.. itsekin olen joskus haaveillut Ladan tuomisesta Saksasta.
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta
Moi,
Juu, kannattaa ruostesuojata jollain aineella ja vaikka itse. Itsekin yrittänyt katsoa noita venäläisiä juttuja Vestasta. Näyttäisi Vesta olevan ruostumisessa keskitasoa. Ruostuminen alkaa pohjan peltisaumoista. Niissä muhii kosteus ja niissä on kai liian ohuelti maalia.
Lisäksi pakoputket ovat kulutustavaraa.
Juu, kannattaa ruostesuojata jollain aineella ja vaikka itse. Itsekin yrittänyt katsoa noita venäläisiä juttuja Vestasta. Näyttäisi Vesta olevan ruostumisessa keskitasoa. Ruostuminen alkaa pohjan peltisaumoista. Niissä muhii kosteus ja niissä on kai liian ohuelti maalia.
Lisäksi pakoputket ovat kulutustavaraa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta
Ruosteenalkua on tosiaan pohjassa sekä moottoritilassa palkkien saumoissa.
Pakoputkikin jo aika ruosteinen, mitä nyt nopeasti vilkaisin.
Etujarrujen nopeasta kulumisestakin oli jossain juttua, mutta sekään ei ihme ole, jos on pienet rummut takana ja kuitenkin kohtuu tehokas auto, niin etujarrujen päällehän se käy. Näille kilometreillekin etujarruissa jo jonkinverran pykälää.
Saksassa on tämmöinenkin maximinopeustarrakin lätkäisty kojetauluun mikä kieltää ajamasta talvipyörillä kovempaa kuin 190kmh. Huonoon ajettavuuteenkin löytyi syy. Kun katsoo logoa niin purje muutettu.
Pakoputkikin jo aika ruosteinen, mitä nyt nopeasti vilkaisin.
Etujarrujen nopeasta kulumisestakin oli jossain juttua, mutta sekään ei ihme ole, jos on pienet rummut takana ja kuitenkin kohtuu tehokas auto, niin etujarrujen päällehän se käy. Näille kilometreillekin etujarruissa jo jonkinverran pykälää.
Saksassa on tämmöinenkin maximinopeustarrakin lätkäisty kojetauluun mikä kieltää ajamasta talvipyörillä kovempaa kuin 190kmh. Huonoon ajettavuuteenkin löytyi syy. Kun katsoo logoa niin purje muutettu.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta
Ennen oli isossa maassa niin isoa kangasta että purjeen sai yhdestä palasta, nykyään ei niin pitää kolmesta neuloa...
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta
Oli kyllä hienoa päästä eilen kokeilemaan tätä autoa.
Eniten ehkä yllätti muoviosien hyvä laatu ja kojelaudan selkeys. Tilat hyvät, kuin myös ajettavuus.
Kulutuslukemakin taisi olla 7l luokkaa ja tehoakin löytyy tarvittaessa.
Eniten ehkä yllätti muoviosien hyvä laatu ja kojelaudan selkeys. Tilat hyvät, kuin myös ajettavuus.
Kulutuslukemakin taisi olla 7l luokkaa ja tehoakin löytyy tarvittaessa.
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta
Nyt uskaltaa jo kommentoidakin auton toiminnoista, kun uskon jo tietäväni miten toiminnot toimii, niin ei tule annettua niin paljoa väärää tietoa.
Vasemmassa viiksessä on ajovalokytkin, joka taisi toimia niin, että 0-asennossa ei pala mikään.
Parkkiasennossa parkit, mutta mikäli auton on ehtinyt sammuttaa niin parkkeja ei saakkaan päälle, ennenkuin käynnistää auton uudelleen. Tämän hetkisen tutkimisen mukaan pelkkä virtojen päällelaitto ei riitä.
Kuvanmukaisessa ajovaloasennossa tulee useimmiten pidettyä katkaisijaa, silloin ajovaloautomatiikka hoitaa valojen sytyttelyn ja sammuttelun. Takanakin palaa aina valot, ja edessä ajovalot.
Auto-asennossa sitten valoisassa ajettaessa peräpää on pimeänä ja edessä palaa päiväajovalot, kunnes valotunnistin tunnistaa hämäryyden ja sytyttää taakse parkit sekä eteen ajovalot. Tämän, kun ohjelmoisi niin, että takapäässäkin palaa aina parkit, niin viitsisi tätäkin toimintoa käyttää. Säästäisi ehkä pikkuisen H7 ajovalopolttimoita.
Sumuvalot, joita aika harvoin on tullut tai joutunut käyttämään saa päälle tuosta sisemmästä kytkimestä. Vielä kun saisi aivot ymmärtämään, että sumarit myös sammuu siihen suuntaan kääntämällä mistä syttyikin. Kytkin siis palautuu aina tuohon keskiasentoon.
Pyyhkijöissä ei tihkuasentoa ole, vaan sen hoitaa sadetunnistin. Tuolla säätökytkimellä voi säätää sadetunnistimen herkkyyttä. Ainakin tämän hetkinen mielipide on, että mieluummin olisi ollut säädettävänopeuksinen tihku eikä mitään tunnistimia.
Takapotkuissa muistaa pyyhkijät aina sammuttaa parkkeeratessa mutta tässäpä onnistuukin käydä herkästi niin, että pyyhkijät jäävätkin auto-asennolle, kun normi tihkuista poiketen tällä pystyy sateen loputtua ajelemaan vaikka kuinka pitkästi niin ettei pyyhkijät liiku. Aamulla sitten mikäli sulat onkin jäässä ja käynnistää auton niin taitaa vivusto särkyä hyvinkin äkkiä mikäli sadetunnistin huomaa jotain vettä tai lunta lasissa. Ajotietokoneen näyttämä keskikulutus on tällä hetkellä 6,8l/100km, mikä varmaan aika lähelle pitää paikkaansa, tankkauksia tehty vasta niin vähän, ettei niistä oikein saa keskiarvoa vielä laskettua, mutta muutama viime tankkaus seilannut 7,25-6,5l/100km lukemissa . Ja tankinluukku kertoo myös, että 92 oktaanisella saa päästellä. Yksi typerä ominaisuus tässä on se, että kello eikä ulkolämpötila ole näkyvissä jatkuvasti vaan kellon saa näkymään joko radion Disp-näppäintä pari kertaa painamalla tai sitten täytyy ottaa vakionopeudensäädin pois päältä, jolloin tulee joko kello tai ulkolämpötilanäyttö esiin, riippuen kumpi siinä viimeksi on ollut.
Ja etenkin radion näytössä olisi tilaa vaikka kuinka paljon, mutta se on käytetty kaikkeen turhaan, kuten radioaseman taajuuteen, jolle nyt on vaikea keksiä käyttöä mikäli aseman nimi vilistää alalaidassa kuitenkin.
Mittaristo on kyllä hyvinkin selkeä, sekä ihan tyylikäskin. Eikä ainakaan itsellä jää mikään mittaristossa ratinkehän taakse piiloon.
Toinen typeryys on se, että radiota ei pysty kuuntelemaan ilman avaimia. Harvoin tällainen tilanne tulee, mutta aina silloin tällöin kuitenkin. Kerran näin ostomatkalla kävikin ja apupenkillä istuessani sitten painelin huvikseni kaikkea mahdollista, katsoakseni tapahtuuko mistään mitään. Lasinnostimet toimi, samoin keskikonsolin ovienlukitsemisnappi. Sen jälkeen tuli koskettua vitsillä pyyhkijöihin ja niistäpä löytyikin KGB-asento , pyyhkijät alkoivatkin pyyhkiä, mutta se oleellisin, radio ei tämänkään jälkeen käynnistynyt.
Vasemmassa viiksessä on ajovalokytkin, joka taisi toimia niin, että 0-asennossa ei pala mikään.
Parkkiasennossa parkit, mutta mikäli auton on ehtinyt sammuttaa niin parkkeja ei saakkaan päälle, ennenkuin käynnistää auton uudelleen. Tämän hetkisen tutkimisen mukaan pelkkä virtojen päällelaitto ei riitä.
Kuvanmukaisessa ajovaloasennossa tulee useimmiten pidettyä katkaisijaa, silloin ajovaloautomatiikka hoitaa valojen sytyttelyn ja sammuttelun. Takanakin palaa aina valot, ja edessä ajovalot.
Auto-asennossa sitten valoisassa ajettaessa peräpää on pimeänä ja edessä palaa päiväajovalot, kunnes valotunnistin tunnistaa hämäryyden ja sytyttää taakse parkit sekä eteen ajovalot. Tämän, kun ohjelmoisi niin, että takapäässäkin palaa aina parkit, niin viitsisi tätäkin toimintoa käyttää. Säästäisi ehkä pikkuisen H7 ajovalopolttimoita.
Sumuvalot, joita aika harvoin on tullut tai joutunut käyttämään saa päälle tuosta sisemmästä kytkimestä. Vielä kun saisi aivot ymmärtämään, että sumarit myös sammuu siihen suuntaan kääntämällä mistä syttyikin. Kytkin siis palautuu aina tuohon keskiasentoon.
Pyyhkijöissä ei tihkuasentoa ole, vaan sen hoitaa sadetunnistin. Tuolla säätökytkimellä voi säätää sadetunnistimen herkkyyttä. Ainakin tämän hetkinen mielipide on, että mieluummin olisi ollut säädettävänopeuksinen tihku eikä mitään tunnistimia.
Takapotkuissa muistaa pyyhkijät aina sammuttaa parkkeeratessa mutta tässäpä onnistuukin käydä herkästi niin, että pyyhkijät jäävätkin auto-asennolle, kun normi tihkuista poiketen tällä pystyy sateen loputtua ajelemaan vaikka kuinka pitkästi niin ettei pyyhkijät liiku. Aamulla sitten mikäli sulat onkin jäässä ja käynnistää auton niin taitaa vivusto särkyä hyvinkin äkkiä mikäli sadetunnistin huomaa jotain vettä tai lunta lasissa. Ajotietokoneen näyttämä keskikulutus on tällä hetkellä 6,8l/100km, mikä varmaan aika lähelle pitää paikkaansa, tankkauksia tehty vasta niin vähän, ettei niistä oikein saa keskiarvoa vielä laskettua, mutta muutama viime tankkaus seilannut 7,25-6,5l/100km lukemissa . Ja tankinluukku kertoo myös, että 92 oktaanisella saa päästellä. Yksi typerä ominaisuus tässä on se, että kello eikä ulkolämpötila ole näkyvissä jatkuvasti vaan kellon saa näkymään joko radion Disp-näppäintä pari kertaa painamalla tai sitten täytyy ottaa vakionopeudensäädin pois päältä, jolloin tulee joko kello tai ulkolämpötilanäyttö esiin, riippuen kumpi siinä viimeksi on ollut.
Ja etenkin radion näytössä olisi tilaa vaikka kuinka paljon, mutta se on käytetty kaikkeen turhaan, kuten radioaseman taajuuteen, jolle nyt on vaikea keksiä käyttöä mikäli aseman nimi vilistää alalaidassa kuitenkin.
Mittaristo on kyllä hyvinkin selkeä, sekä ihan tyylikäskin. Eikä ainakaan itsellä jää mikään mittaristossa ratinkehän taakse piiloon.
Toinen typeryys on se, että radiota ei pysty kuuntelemaan ilman avaimia. Harvoin tällainen tilanne tulee, mutta aina silloin tällöin kuitenkin. Kerran näin ostomatkalla kävikin ja apupenkillä istuessani sitten painelin huvikseni kaikkea mahdollista, katsoakseni tapahtuuko mistään mitään. Lasinnostimet toimi, samoin keskikonsolin ovienlukitsemisnappi. Sen jälkeen tuli koskettua vitsillä pyyhkijöihin ja niistäpä löytyikin KGB-asento , pyyhkijät alkoivatkin pyyhkiä, mutta se oleellisin, radio ei tämänkään jälkeen käynnistynyt.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta
Paljonko oli Vestalla hintaa kun Saksasta ostit?