Lämmityslaitteen hana
Re: Lämmityslaitteen hana
Keraaminen malli on ehdoton. Alkuperäiset menee varmasti paskaksi kun ne jähmettyy kiinni.
Itse laitoin tämän:
https://www.mansemotors.fi/lammityslait ... tiivisteet
Tuossa on vaan se huono puoli, ettei se ole täysin samankaltainen kuin alkuperäinen, vaikka niin väittävät. Säätövaijeria ei saa kunnolla kiinni.
Itse laitoin tämän:
https://www.mansemotors.fi/lammityslait ... tiivisteet
Tuossa on vaan se huono puoli, ettei se ole täysin samankaltainen kuin alkuperäinen, vaikka niin väittävät. Säätövaijeria ei saa kunnolla kiinni.
21013 -88
-
aikoinaan ostin ladaani useita hanoja ja jotkut vuotivat jo uutenakin puhumattakaan parinvuodenjälkeen... nämä eivät olleet keraamisia kun ei silloin ollut minulla tietoakaan sellaisesta(2003).
sitten putkimies kaverini juotti minut, eikun juotti minulle kupariputkista ja kuulahanasta ladan haskalokeron alle systeemin joka pitää vielä tänäkin päivänä.
hana on mallia"kurotettava" mutta näisväen istuessa vänkärinpenkillä se sallitaan.
sitten putkimies kaverini juotti minut, eikun juotti minulle kupariputkista ja kuulahanasta ladan haskalokeron alle systeemin joka pitää vielä tänäkin päivänä.
hana on mallia"kurotettava" mutta näisväen istuessa vänkärinpenkillä se sallitaan.
Tuohan on oikeasti kestävä hana .....Minulla, kun Lada ei ole muuta kuin talviajossa, ja hanan olen viimeksi vaihtanut noin 12 vuotta sitten, ja sen jälkeen en ole lämmönsäädintä kääntänyt ....ei siis vuoda, mutta luulen, että jos sitä nyt menis kääntämään viileämmälle, niin varmaan alkaisi vuotamaan....mutta talviautossa se saa olla sillä kuumimmalla asennolla kokoajan
-
joo älä mee nyt kääntämään sitä hanaa jos tovin ollut asennossa, kerran purkasinkin ja jäi sellanen kuva että miksi venäjän poika hanasta noin heikon ja vähän oudonkin tehnyt?
tuohon omaan hanaviritykseen kun oisin patteritermostaatin laittanut niin ois kätevästi ollut "automaattinen" lämmönsäätö
tuohon omaan hanaviritykseen kun oisin patteritermostaatin laittanut niin ois kätevästi ollut "automaattinen" lämmönsäätö
Juu en mene kääntelemään sitä hanaa, koska se on nyt sen 12v ollut samassa asennossa, niin on varmaan jo "kipsaantunut" asemiinsa=kuumimpaan asentoon
Juu, ei taida toimia. Normaali termostaattinen patteriventtiili ei taida toimia, sillä venttiilin sisällä on pieni reikä eikä auton virtaamat ole sille sopivat. Eri asia on sitten jos löytää jostakin nk. täysaukkoventtiilin.Partner_r420 kirjoitti: ↑22.10.2023 21:19 joo älä mee nyt kääntämään sitä hanaa jos tovin ollut asennossa, kerran purkasinkin ja jäi sellanen kuva että miksi venäjän poika hanasta noin heikon ja vähän oudonkin tehnyt?
-
ok hyvä tietää tuo juttu kse1995!
Itse käytin takavetoisessa nk. palloventtiilihanaa. Se ainakin meni "heittämällä" alkuperäisen tilalle. Sitä en muista oliko siinäkin keraamisia pintoja, mutta ei se ainakaan vuotanut sinä aikana kun se minulla autossa oli.