Takapyörän laakeri
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Takapyörän laakeri
Takapyörän laakerin vaihto edessä, onko joku joutunut vaihtaan elikä onko kokemusta kuinka pahasti se siellä on kiinni ja millä helposti irrotettavissa???
Mulla vaan huonoja kokemuksia noista rullalaakereista mut takatuuppariin/nelivetoon en o joutunut ikinä vaihtaan.
Takapyörän laakerin kiristysmomentti, onko tiedossa???????
(Ettei lähe koko rengas jarruineen irti kesken matkan niinku joskus aikanaan foortin kanssa)
Mulla vaan huonoja kokemuksia noista rullalaakereista mut takatuuppariin/nelivetoon en o joutunut ikinä vaihtaan.
Takapyörän laakerin kiristysmomentti, onko tiedossa???????
(Ettei lähe koko rengas jarruineen irti kesken matkan niinku joskus aikanaan foortin kanssa)
Re: Takapyörän laakeri
Nivaanko? Ei ol nivasta kokemusta mutta oletan ettei siellä mitään erillisjousitusta ole takana niin luulis takavetoisen opeilla irtoovan...TOVERI NIVA kirjoitti:Takapyörän laakerin vaihto edessä, onko joku joutunut vaihtaan elikä onko kokemusta kuinka pahasti se siellä on kiinni ja millä helposti irrotettavissa???
Mulla vaan huonoja kokemuksia noista rullalaakereista mut takatuuppariin/nelivetoon en o joutunut ikinä vaihtaan.
Takapyörän laakerin kiristysmomentti, onko tiedossa???????
(Ettei lähe koko rengas jarruineen irti kesken matkan niinku joskus aikanaan foortin kanssa)
Vetari pihalle ja rällikällä vinosti viiltoo laakeriin ja siihen renkaaseen mikä siin on päällä, taltalla lopuksi halki ettei tule akseliin jälkee ja uudet hilut paikalleen jollain sopivalla putkella lyömällä ja se lukitus (?) rengas kandee varmaan lämmittää ennen asennusta niin menee helposti päälle, laakeriakin voi hieman mutta kun noi on kertavoideltuja niin ei kauheesti...
124/2101 practical beauty
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
akseleitten irrottelusta yleensä! eikös niissä tarvii jotain liukuvasaroita tai jotain muuta erikoisempaa? joku on kyllä joskus sanonut että vetarit irtoo ihan käsin nyppäämälläkin... 


Tahtoo yleensä olla aika tiukoissa paketeissa nuo vetarit kiinni, joten vaskitsaa on tarvittu yhtenä jos toisenakin kertana. Mutta kyllä niitä on käsivoiminkin irti revitty...Lada-Jussi kirjoitti:akseleitten irrottelusta yleensä! eikös niissä tarvii jotain liukuvasaroita tai jotain muuta erikoisempaa? joku on kyllä joskus sanonut että vetarit irtoo ihan käsin nyppäämälläkin...

Tuohon omaan takavetoon kun vaihdoin niin muuten ihan näiden oppien mukaan, mutta laakerin ja sen lukitusrenkaan lämmitin 90-asteisessa ruokaöljyssä. Ruokaöljyssä sen takia että sitä kehtasi lämmittää mikroaaltouunissa sopivaan lämpöön
Näppärästi sai asennettua hilut "ulkokylmään" vetoakseliin, vaikka se sovite lievästi sanoen oli tiukka.
Tuossa yksilössä vetoakseli irtosi perästä ihan yhdellä kädellä vetämällä.
Laiskana ihmisenä päivitin samantien laakerin takia ulosvuotaneen peräöljyn määrän vetarin reiästä, kai se oikeaan osoitteeseen päätyy.

Tuossa yksilössä vetoakseli irtosi perästä ihan yhdellä kädellä vetämällä.
Laiskana ihmisenä päivitin samantien laakerin takia ulosvuotaneen peräöljyn määrän vetarin reiästä, kai se oikeaan osoitteeseen päätyy.

Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Onkokaan siellä mitään mitä pitäis momenttiin kiristää takapyöränlaakerissa?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05