Nokkahihnan kuluminen
Nokkahihnan kuluminen
Olisko kellään hyviä ehdotuksia? Samara 1.5i syö nokkahihnaa sisäreunasta ei ota kiinni mihkään mut silti sisäreunasta häviää. Vaihdoin remmin ja kiristimen n:10t sitten samasta syystä sisäreunasta pois n:5-7mm.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Jokin on vinossa.Kampiakseli ja nokka-akseli lienee linjassaan.Kiristin vaihdettu, joten epäilys vesipumppuun.Jos pumppu ei ole linjassaan, vetää se hihnaa vinoon em. seurauksin.(?).
Voikos alapyörän laittaa väärinpäin?Joissain merkeissä sekin onnistuu ja seuraukset ovat samat.
Voikos alapyörän laittaa väärinpäin?Joissain merkeissä sekin onnistuu ja seuraukset ovat samat.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Vaihdoin hihnan tänään. Sitä ennen soitin paikalliseen lada huoltoon ja kysyin kiristimen ja lohkon välissä olevan prikan paksuutta. On kuulemma 7mm ,mutta ruiskukoneessa ei koko prikkaa tarvita kun on toisenlainen kiristin kuin vanhemmissa kaasarikoneissa. Mut sit kun prikan ottaa pois kiristimen ja lohkon välistä kiristimen hihnapyörä hinkuttaa lohkon kylkeen. Et mikähän hitsin systeemi siin oikeen on??? Vesipumppu menee huomenna varmuuden vuokx vaihtoon, mut jos jollain olis nokkahihnan kotelo irti viitsisiköhän katsoa nokkapyörän ja vesipumpun väliin missä kiristin on ja kertoa onko kaikki kolme linjassa vaiko ei.
Ei käynyt ilmi, onko autossasi alunperin ollut uudenmallinen kiristinpyörä. Siis sellainen, jossa hihnan kiristys tapahtuu jonkinlaisella työkalulla, joka menee kahteen kiristinpyörässä olevaan reikään. Vanhemmassa mallissa on iso mutterikanta, jota kiertämällä hihna kiristetään.
Jos sinulla on tämä uudemman mallin kiristin paikallaan ja kiristimen kiinnityksen pinnapultia jää yli sentin näkyviin, tarvitsee autosi vanhemman mallin kiristinpyörän.
Jos sinulla on tämä uudemman mallin kiristin paikallaan ja kiristimen kiinnityksen pinnapultia jää yli sentin näkyviin, tarvitsee autosi vanhemman mallin kiristinpyörän.
Jotenkin tulee mieleen legendaarinen lausahdus: Tein itse ja säästin...
niinkun teki yks kaveri vaihtaessaa 1.25 fiestaan itse hihnaa...venat solmussa ja sen jälkeen vei auton vasta ammattimiehelle.
No mut jos ei tee mitään niin ei opi eikä satu mitään.
Eikä sitten herneitä nekkuun.
niinkun teki yks kaveri vaihtaessaa 1.25 fiestaan itse hihnaa...venat solmussa ja sen jälkeen vei auton vasta ammattimiehelle.
No mut jos ei tee mitään niin ei opi eikä satu mitään.
Eikä sitten herneitä nekkuun.
Tyylillä ei taidolla!
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Se 1,25 Fiesta tarjoaa yllätyksen kyllä kokeneemmallekkin asentajalle!Siinä ei nimittäin ole kiiloja nokka-akseleiden (2kpl) eikä kampiakselin hihnapyörällä.Itsekkin erehdyin kerran avaamaan kirosanojen kera.Onneksi sain lainaan Ford-liikkeeltä erikoistyökalut kampi- ja nokka-akseleiden lukitukseen.dadaa kirjoitti:Jotenkin tulee mieleen legendaarinen lausahdus: Tein itse ja säästin...
niinkun teki yks kaveri vaihtaessaa 1.25 fiestaan itse hihnaa...venat solmussa ja sen jälkeen vei auton vasta ammattimiehelle.
No mut jos ei tee mitään niin ei opi eikä satu mitään.
Eikä sitten herneitä nekkuun.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Tiedetään.Toveri Sladimir kirjoitti: Se 1,25 Fiesta tarjoaa yllätyksen kyllä kokeneemmallekkin asentajalle!Siinä ei nimittäin ole kiiloja nokka-akseleiden (2kpl) eikä kampiakselin hihnapyörällä.Itsekkin erehdyin kerran avaamaan kirosanojen kera.Onneksi sain lainaan Ford-liikkeeltä erikoistyökalut kampi- ja nokka-akseleiden lukitukseen.
Tyylillä ei taidolla!
Koko palko kerralla heh heh, ni on sitten kunnon kuularuisku. Mutta asiaa samaran maahantuonnista tunnustettiin että on olemassa onkelma kyseisen asian kanssa ja siihen löytyy korjaus, ihan tehtaalta asti tilattu ohje.dadaa kirjoitti:Jotenkin tulee mieleen legendaarinen lausahdus: Tein itse ja säästin...
niinkun teki yks kaveri vaihtaessaa 1.25 fiestaan itse hihnaa...venat solmussa ja sen jälkeen vei auton vasta ammattimiehelle.
No mut jos ei tee mitään niin ei opi eikä satu mitään.
Eikä sitten herneitä nekkuun.
No niin nyt hihnat ei sit enää kulu. Siitä kuuluisasta prikasta piti työstää 0,2mm. Sillee tasasesti toisesta reunasta. Ohjeen sain vanhan kaartin asentajalta Siltasen autosta Lahdesta. Nää nuoret kollit ei tiedä yhtään mitään "auton"moottoreista. Miksi merkki korjaamolle/huoltoon otetaan töihin ylimielisiä kokemattomia nuoria tolloja töihin???
Kun ei muitakaan ole tarjolla.
Vanhat asentajat miettivät pää punaisena miten päästä eläkkeelle.
Jos rumasti sanon niin insinöörit ja merkonoomit on pilanneet hienon ammatin omilla ideoillansa. Tulosta pitää tehdä. Muulla ei ole väliä. Koita siinä sitten tehdä hyvää ja ammattitaitoista työtä kun vain nopeus ja tulos on pääasia.
huh, olipas katkeraa!!!!!
Vanhat asentajat miettivät pää punaisena miten päästä eläkkeelle.
Jos rumasti sanon niin insinöörit ja merkonoomit on pilanneet hienon ammatin omilla ideoillansa. Tulosta pitää tehdä. Muulla ei ole väliä. Koita siinä sitten tehdä hyvää ja ammattitaitoista työtä kun vain nopeus ja tulos on pääasia.
huh, olipas katkeraa!!!!!
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Lukekaahan miten autoa huolletaan laatupiireissä:
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=3335
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=3335
Vähänhän tuo kitkerältä kuulostaa, mutta on paljolti totta.esses kirjoitti:Kun ei muitakaan ole tarjolla.
Vanhat asentajat miettivät pää punaisena miten päästä eläkkeelle.
Jos rumasti sanon niin insinöörit ja merkonoomit on pilanneet hienon ammatin omilla ideoillansa. Tulosta pitää tehdä. Muulla ei ole väliä. Koita siinä sitten tehdä hyvää ja ammattitaitoista työtä kun vain nopeus ja tulos on pääasia.
huh, olipas katkeraa!!!!!
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Kyllähän tuo todistaa sen, että osataan sitä "paremmissakin piireissä." Vaikka eipä tuo nyt niin kovin suuri yllätys ole. Tekniikan Maailmahan on tehnyt, muutaman vuoden välein, noita yllätystestejä merkkihuoltoihin; eivätkä tulokset tosiaankaan ole olleet mairittelevia.ladamaster kirjoitti:Lukekaahan miten autoa huolletaan laatupiireissä:
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=3335

R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)