Axtec päästöt 2105 -93
Axtec päästöt 2105 -93
Kävin Treen Linnainmaan katastuksessa. Päästöarvot kierroksilla ok, mutta tyhjäkäynnillä HC 147, muuten OK. Sigulia ajettu ensteks konetiellä lämpimäksi. Inssi yritti n. 10 min. Pistettiin takalasin lämppäri päälle ym. sähkövehkeet. Ennen auttaneet. Nyt ei. Siirsi miun Katjushaa mittansa eteenpäin nosturille, ja yritti vielä kerran. Nyt putos HC 47, ja inssi paino heti tuloksen koneelle. Sen verran myöhästyi, että lopullinen lista oli:
HC: 94/64
Co: 0.05/0,21
02: 2.51/0,42
co2: 12.9/14.6
1. Täytyykö katissa ilmanputsari todellakin olla KAT versio, vai kelpaako normaali tarvikeputsari?
2. Vesipumpun vaihto, täytyykö syyläri ottaa irti?
3. Onko venttileissä häikkää, kun toi O2 on noin iso?
Katsastuksen aikainen mahahaava jo paranemassa!
Terv. Katjushalla jo 8:sta katastusmahahaavasta selvinnyt!
HC: 94/64
Co: 0.05/0,21
02: 2.51/0,42
co2: 12.9/14.6
1. Täytyykö katissa ilmanputsari todellakin olla KAT versio, vai kelpaako normaali tarvikeputsari?
2. Vesipumpun vaihto, täytyykö syyläri ottaa irti?
3. Onko venttileissä häikkää, kun toi O2 on noin iso?
Katsastuksen aikainen mahahaava jo paranemassa!
Terv. Katjushalla jo 8:sta katastusmahahaavasta selvinnyt!
Samanikäinen ja mallinen täällä...
1)
Ei ole vielä kertaakaan ollut erikoismallista, eipä ole tuntunut haittaavan.
2)
Ei tarvitse. Hihnapyörä, laturin kannake ja letku pois tieltä.
3)
Eikös tuo yleensä viittaa vuotavaan pakoputkeen liian korkea happi? HC taas... sytkähäikkää? No viisaammat tietää näistä täällä enemmän.
Itse en vie ikinä autoa leimalle ilman ennakkoon tehtyä pakokaasutestiä. Maksaa yleensä korjaamolla muutaman euron enemmän kuin konttorilla, mutta näkevät paljon enemmän vaivaa lopputuloksen saavuttamiseksi. Säästyy ylimääräiseltä extreme urheilulta ja mahdolliselta ikävän oranssilta tuulilasiin liimatulta tarralta.
Itsekin olen kertaalleen paininut samaisten ongelmien kanssa, ja kaasarin suunnalta se vika löytyi. En tosin tänäkään päivänä tiedä mikä siellä tarkalleen mätti, mutta purkaa-kokoa-säädä harjoitusten jälkeen olivat arvot taas kohdallaan.
Viimeiset tulokset:
CO 0,00/0,06
HC 9/18
O2 0,14/0,14
CO2 11,4/12,6
1)
Ei ole vielä kertaakaan ollut erikoismallista, eipä ole tuntunut haittaavan.
2)
Ei tarvitse. Hihnapyörä, laturin kannake ja letku pois tieltä.
3)
Eikös tuo yleensä viittaa vuotavaan pakoputkeen liian korkea happi? HC taas... sytkähäikkää? No viisaammat tietää näistä täällä enemmän.
Itse en vie ikinä autoa leimalle ilman ennakkoon tehtyä pakokaasutestiä. Maksaa yleensä korjaamolla muutaman euron enemmän kuin konttorilla, mutta näkevät paljon enemmän vaivaa lopputuloksen saavuttamiseksi. Säästyy ylimääräiseltä extreme urheilulta ja mahdolliselta ikävän oranssilta tuulilasiin liimatulta tarralta.
Itsekin olen kertaalleen paininut samaisten ongelmien kanssa, ja kaasarin suunnalta se vika löytyi. En tosin tänäkään päivänä tiedä mikä siellä tarkalleen mätti, mutta purkaa-kokoa-säädä harjoitusten jälkeen olivat arvot taas kohdallaan.
Viimeiset tulokset:
CO 0,00/0,06
HC 9/18
O2 0,14/0,14
CO2 11,4/12,6
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Noihin voi joskus olla syynä päänä toi uimurikammion venttiili ja sen "Pikeentyminen". Eli sen venttiilin varteen jää polttoaineesta lakkautumaa ja se sitten jumii bensapintaa. Tämä taasen vaikuttaa päästöihin.
Joskus ton venttiilin pelkkä irroitus ja puhaltelu auttaa irroittamaan lakkaumat ja homma ok.
Jos on ajettu yli 100 tkm niin sitten venttiilin vaihto on aiheelista jos arvot pielessä.
Eli Asteekki jumalalle on aina silloin tällöin tehtävä pieni uhraus tai se alkaa vaatimaan Katsastuksessa suurempia uhrauksia
.
Joskus ton venttiilin pelkkä irroitus ja puhaltelu auttaa irroittamaan lakkaumat ja homma ok.
Jos on ajettu yli 100 tkm niin sitten venttiilin vaihto on aiheelista jos arvot pielessä.
Eli Asteekki jumalalle on aina silloin tällöin tehtävä pieni uhraus tai se alkaa vaatimaan Katsastuksessa suurempia uhrauksia


Lada rules
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Tästä "vihkimisestäni" ole kovasti ylpeä vaikka tunnustankin olevani tässä lahkossa mielestäni vain vasta-alkaja. Monesti on suullinen anti parempi kuin kirjallinen ja vasta työnäytteenä on tulos...ladamaster kirjoitti:Ainoa ja oikea asteekkijumalan seurakunta ollos rauhallinen sillä RTJN65 on virallisesti nimitetty ylimmälle asteekkivihkimyksen tasolle.![]()
![]()
![]()

Niinkuin opettajani sen aikoinaan totesi päättöpuheessaan: Muut tekee sitä mitä osaavat, mutta tämä kaveri sitä mitä haluaa...
... mutta silti on nöyränä oltava Asteekki jumalan seuraavan inkarnaation edessä ja aina valmiina pieniin uhrauksiin sen niin vaatiessa




Lada rules
Tuo pieni co yhdisteettynä kohonneseen hc ja o2 päästöön kielii että laihalla käy, jos alipaineletkut ja imusarjan tiivisteet pitää niin säätämällähän tuo korjaantuu. Toisaalta tuo hc on kieroksillakin melko korkea joten sytty ennakkokin saattaa olla aikaisella, olisko jakajan keskipakosäätimen jouset kuoleentuneet. se selittäisi sen miksi sähkökuorma auttaa, kierrokset tippuu hieman ja ennakko laskee.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Lambda 2000kierroksilla 1.020.
Toi sytytyshommeli täytyykin tarkistaa! Letkut ja tiivisteet on ok.
Sytytys ja kaasari säädetty viimeksi vuonna -96, kun katalysaattorin
sisus jostain syystä irtos ja se vaihdettiin Samaran kattiin.
Muuten mennään periaatteella, jos se ei ole rikki. älä korjaa!
Yhden kerran jäi ton jälkeen päästöistä leimatta, mutta arvot kohdalleen vuotava pakari korjaamalla.
Toi sytytyshommeli täytyykin tarkistaa! Letkut ja tiivisteet on ok.
Sytytys ja kaasari säädetty viimeksi vuonna -96, kun katalysaattorin
sisus jostain syystä irtos ja se vaihdettiin Samaran kattiin.
Muuten mennään periaatteella, jos se ei ole rikki. älä korjaa!
Yhden kerran jäi ton jälkeen päästöistä leimatta, mutta arvot kohdalleen vuotava pakari korjaamalla.