käyntihäiriö-kertakaikkinen

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
east

käyntihäiriö-kertakaikkinen

Viesti Kirjoittaja east »

kyyrie eleisson, ajoin tänään hakemaan keskivertoa lahjakkaampaa viulunsoittajaa soittotunnilta ja lumimyrskyn takia jätin 2107/1994 hörisemään ulos. Palasin noin vartin päästä ja katso; kinneri makasi sammuneena.
Ei käyntiin millään konstilla, tulpalle tuli kipinä, piuhat kiini, tulppa kuiva, pöyritti niin maan perusteellisesti. Käsipumppailua bensalle, kohtuullista kiroilua ja noin vartin päästä käyntiin.
Kävi kuin se kuuluisa kello kunnes kahden tunnin päästä Sokoksen alaparkkiin ja sama ruotsiksi. Lähti noin vartin päästä helvetinmoisella hinkkaamisella käyntiin. Käy taas kuin vaarin kello.
APUA!!!!!
east

Viesti Kirjoittaja east »

Olimpas kömpelö, täällähän on käsitelty samankaltaisia juttuja jo vaikka kuinka paljon.
Aamulla, loivassa krapulassa, tutkiskelin kaikki liitokset, suihkauttelin kosteudenpoistoainetta virranjakajaan, katselin kaasaria koneen käydessä ilman ilmanputsaria siitä mitään ymmärtämättä ja kiinnitin kaasariin menevän ruskean johdon liittimen (mikähän se muuten on?) ja nyt kone käy moitteettomasti. Vähän jäi epävarma olo, kuulunee asiaan ladapiireissä...
Kaveri muuten haki uuden startin Viipurista, 75 e. Celtassa 285...
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

east kirjoitti:Kaveri muuten haki uuden startin Viipurista, 75 e. Celtassa 285...
Takavetoisen startti maksaa motonetissä 74e jos vanhan vie vaihdossa.
aioni

Viesti Kirjoittaja aioni »

east kirjoitti:kiinnitin kaasariin menevän ruskean johdon liittimen (mikähän se muuten on?) ja nyt kone käy moitteettomasti. Vähän jäi epävarma olo, kuulunee asiaan ladapiireissä...
Oiskohan se ollu tyhjäkäynnin solenoidin johto?
Meikulla ja kävi kerran niin että startti pyöritti iloisesti konetta muttei muuta tapahtunutkaan kunnes hokasin sen solenoidille menevän johdon olevan irti. Sen kun tökkäsin paikoilleen kone lähti normaalisti käyntiin...
Ja todellakin, meikulla on ainakin jatkuva vireystila Ladan tarkkailuun, koskaan ei tiiä mitä tapahtuu ;) Kannattaa aina ehtoisin ennen nukkumaanmenoa mielikuvaharjoitella erilaisia korjaustoimenpiteitä niin tosipaikantullen osaa toimia ripeästi! :)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Huippu-urheilijatkin käyttävät mielikuvaharjoittelua. Menestyksekkäästi. :)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
east

Viesti Kirjoittaja east »

Pitäisikö auton sammua tai tehdä kärrynpyörä kun se kuuluisa kaasarille menevä piuha on irti? Minulla ei tapahdu mitään kun irrotan sen koneen käydessä...kysymykset taitavat olla hieman brutaaleja, mutta olen vasta avannut oven itäkaluston ihmemaahan. Tosin kun oikein puristaa, muistelen että solenoidi on pelissä vain startatessa?
Nyt kaikki oireet ovat kadonneet lievän tyhjäkäynnin piristämisellä, Kyllikki masentaa jälleen japsikuskeja ylväällä olemuksellaan. (Ja minun alaselkääni kiitos moottorikelkkahölmöilyn).
Oletteko muuten huomanneet säälivää katsetta työkaverien silmissä heidän vakuutellessaan että "kyllähän se Lada on tosi lämmin talviauto ja lähtee hyvin käymään pakkasella ja tota no niin joo...(lue: "eikö tuo jätkä pysty ostamaan edes kunnon autoa...)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuollahan voisi kokeilla töissä puhua palkkaa lisää :wink:
Vauhdin tae - alamäki
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

east kirjoitti:Pitäisikö auton sammua tai tehdä kärrynpyörä kun se kuuluisa kaasarille menevä piuha on irti? Minulla ei tapahdu mitään kun irrotan sen koneen käydessä...kysymykset taitavat olla hieman brutaaleja, mutta olen vasta avannut oven itäkaluston ihmemaahan. Tosin kun oikein puristaa, muistelen että solenoidi on pelissä vain startatessa?
Nyt kaikki oireet ovat kadonneet lievän tyhjäkäynnin piristämisellä, Kyllikki masentaa jälleen japsikuskeja ylväällä olemuksellaan. (Ja minun alaselkääni kiitos moottorikelkkahölmöilyn).
Oletteko muuten huomanneet säälivää katsetta työkaverien silmissä heidän vakuutellessaan että "kyllähän se Lada on tosi lämmin talviauto ja lähtee hyvin käymään pakkasella ja tota no niin joo...(lue: "eikö tuo jätkä pysty ostamaan edes kunnon autoa...)
Se ruskea johto on moottorijarrutuksen ja tyhjäkäynnin säädön piuha ja multa se on irti eikä se tunnu vaikuttavan millään järkevällä tavalla. Se kertoo sille pelkääjän penkin alla olevalle boksille että kaasu on kiinni.

Axteekin lämpiämissyklissä on semmonen kohta pian siinä termostaatin aukeamisen jälkeen kun se ei tahdo käydä kunnolla jostain mysteerisestä syystä. Sen ei kai ole tarkoitus tehdä sitä, mutta monella se niin vaan tekee.

Tiedä sitten liittyykö se sun ongelmaan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
east

Viesti Kirjoittaja east »

Kyyrie eleisson II.
Lattarauta pääsi mukaan elokuvaan ja katso, sammui taas kun saunalyhty puomille, josta sen olisi pitänyt kiidattää sisään hullu pommimies...
Olisittepa nähneet kuvausryhmän ilmeet! Autoa ei voinut vaihtaa kun koko päivä oli kuvattu Kyllikkiä.
Toisen kerran sama juttu jolloin päätin vaihtaa bensapumpun ja suodattimen. Uskoin kaveriani joka väitti ettei huonoa hylsysatsia kannata ostaa ja sijoitin 4,95 Robbarin laatusarjaan.
Vaihdoin ko keksinnöt ja pienen alkutotuttelun ja vaeltelun jälkeen käy tasaisemmin kuin koskaan.
Italialaista pumppua ei muuten jaksanut liikutella näppivoimin yhtään, orkkis taas oli kohtuu löysä.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Elokuvatähti. Koskas on ensi-ilta? Kerholaisille varmaan alennusta pääsylipuista? Ei vaan, mainiota mainosta kerholle, ja muutenkin. :lol:
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Vastaa Viestiin