Oikealta ohitus!!??

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
lada 1300s

Re: Oikealta ohitus!!??

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Lada110 kirjoitti:Mitäs mielä porukka täällä siitä kun tuolla moottoriteillä on noita juntteja jotka ajavat ohitus kaistaa ja kun nopeampi tulee takaa niin ei anneta tilaa!!! Itse kyllä ysein vedän oikealta ohi.....

Tuosta oikealta ohittelusta tulikin mieleen kun velipojjaalla oli tuota pikku larppa joku vuos sitten tuota niin ei moottoritiellä joku juppi päästänny ohi oikein nii moottoritiellä oli tulossa semmonen mutka oikealle minne bussit puottaa ihmiset pois niin sinne niin kovaa ladalla ku vaan pääsee ja jupin edelle renkaat ulvoen. Oli ollu juppi tukehtua nauruun :P (tai en minä tiedä oliko se juppi se kuski mutta kuitenkin) ps. Jooos joku näitä vanhempia juttuja vielä jaksaa lukea
Boris
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Harvemmin tulee mietittyä, että tulee tehtyä jotain laitonta, kun vaihtaa kaistaa sen takia että oikeanpuoleinen vetää paremmin Hervannan aamuruuhkassa. Viimeksi tänään tuli pujoteltua vähän turhankin hanakasti.
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Boris kirjoitti:Harvemmin tulee mietittyä, että tulee tehtyä jotain laitonta, kun vaihtaa kaistaa sen takia että oikeanpuoleinen vetää paremmin Hervannan aamuruuhkassa. Viimeksi tänään tuli pujoteltua vähän turhankin hanakasti.
Se onkin "laitonta" vaan moottoritiellä, ei nelikaistaisilla tavallisilla teillä....
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Boris
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

No sen perusteella mitä tässä ketjussa lukee aijemmin, on kaistanvaihto oikealle ohitustarkoituksessa jonkin lain vastainen.
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Boris kirjoitti:No sen perusteella mitä tässä ketjussa lukee aijemmin, on kaistanvaihto oikealle ohitustarkoituksessa jonkin lain vastainen.
Tuo minun kirjoitus koski motarilla ajoa. Kuitenkin myös kaupungissa ns. kaistapujottelu on laitonta mutta poliisi päättää aina tilannekohtaisesti milloin kaistojen vaihtelu menee "pujotteluksi". Taisi olla lehdissäkin jokunen vuosi sitten erään Rytsölän tapauksesta...
Vauhdin tae - alamäki
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tänään taas ruisku-samaran tehojen innoittamana lähin tonne motarille ajaa... voi tsiisus mitä touhua. oikealta ohittaminen pitäisi sallia. Ylinopeutta hitaampia ohittaen joku vielä kiireisempi tulee perässä ja vilkuttelee valoja. Tunkee sitten sinne hitaiden sekaan ja kiihdytä sieltä takaisin ohittavien sekaan. Parempi olis kun kiireemmät ohittais sitten oikealta puolelta.

Poliisit on pahin liikenneturvallisuus riski. Lähdin sitten kiireempien imussa takaisin ohituskaistalle ja seurasin niitä joku 130 km/h mittarissa. Vastaan tulevalla motarinkaistalla oli poliisit kokoontumassa niin sitten alkaa näillä kiireisillä jarruvalot palamaan ja nopeus oli jotain 80 km/h. Koko tie oli tukossa, molemmat kaistat mateli :evil:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Kyllähän se monesti on tosiaankin niin, että pilkuntarkka pykälien noudattaminen vaikeuttaa liikenteen sujumista. Joskus jopa vaarantaakin. Kyllä liikenteessä kannattaa pyrkiä ottamaan muut tiellä liikkujat huomioon, vaikkei se aina niin pilkulleen pykälien mukaan menisikään.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Hellraiser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellraiser »

Miettikääpä sitä että ajatte motarilla jossa siis 2 kaistaa molempiin suuntiin. Sitten siinä ajaa 2 autoa edessäsi VIEREKKÄIN SAMAA VAUHTIA! Mistä menet ohi? Ja toisekseen JOS olisi HÄTÄ ja on pakko päästä niin täysii kun autosta lähtee ja sitte siinä on 2 jotain woihan wanha wihtahousu kusipäätä jynkyttääs vierekkäin ja yleensä molemmat vielä ajattelee perinteisesti "minä ajan jo nyt 125km/h ei tuo tuolla takana voi enää ohittaa :shock: " Ei ketään voi kiinnostaa tekeekö toinen jotain laitonta esim noin varsinkin kun siinä tapauksessa eritoten ei voi tietää MIKSI hän haluaa ajaa täysiä; Onko syynä vaan päätön hurjastelu va oikea hätä...
Joo tiedän että hätävilkkuja voisi myös siinä tapauksessa hyvin käyttää mutta voihan toki olla niinkin että lada tulee hätä perseessä josta on vaikka hätävilkut epäkunnossa eikä voi niitä käyttää ym ym...
Nimittäin jos mulla olisi todellinen hätä :arrow: puukotus, synnytys, joku kohtaus tms niin jos on k.o tilanne eikä tehdä tilaa niin minä kyllä töytäisen perään, sitte ainakin pysähtyy jolloin voin ajaa sairaalaan lujaa ja kyllä se töytäisty seuraa sinne sairaalaan jossa asian voi sopia (usein armottomasti riidellen mutta kuitenkin)
Kaikki ajattelee vaan mikä on laillista ja mikä ei...Välillä vois ajatella muutakin, koska hätä ei lue lakia, niin se on mun mielestä. mielipiteitä? (tästä moni ei tykkää mut kuitenkin)
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Hellraiser kirjoitti:Miettikääpä sitä että ajatte motarilla jossa siis 2 kaistaa molempiin suuntiin. Sitten siinä ajaa 2 autoa edessäsi VIEREKKÄIN SAMAA VAUHTIA! Mistä menet ohi? Ja toisekseen JOS olisi HÄTÄ ja on pakko päästä niin täysii kun autosta lähtee ja sitte siinä on 2 jotain woihan wanha wihtahousu kusipäätä jynkyttääs vierekkäin ja yleensä molemmat vielä ajattelee perinteisesti "minä ajan jo nyt 125km/h ei tuo tuolla takana voi enää ohittaa :shock: " Ei ketään voi kiinnostaa tekeekö toinen jotain laitonta esim noin varsinkin kun siinä tapauksessa eritoten ei voi tietää MIKSI hän haluaa ajaa täysiä; Onko syynä vaan päätön hurjastelu va oikea hätä...
Joo tiedän että hätävilkkuja voisi myös siinä tapauksessa hyvin käyttää mutta voihan toki olla niinkin että lada tulee hätä perseessä josta on vaikka hätävilkut epäkunnossa eikä voi niitä käyttää ym ym...
Nimittäin jos mulla olisi todellinen hätä :arrow: puukotus, synnytys, joku kohtaus tms niin jos on k.o tilanne eikä tehdä tilaa niin minä kyllä töytäisen perään, sitte ainakin pysähtyy jolloin voin ajaa sairaalaan lujaa ja kyllä se töytäisty seuraa sinne sairaalaan jossa asian voi sopia (usein armottomasti riidellen mutta kuitenkin)
Kaikki ajattelee vaan mikä on laillista ja mikä ei...Välillä vois ajatella muutakin, koska hätä ei lue lakia, niin se on mun mielestä. mielipiteitä? (tästä moni ei tykkää mut kuitenkin)
Tuo on ihan yleistä jenkeissä.

Joku jenkeissä kuuluisa nascar (jenkkien vakioautot) kuski olikin sitten raivostunu siitä että oli tuupannu, kuten ammattiiinsa kuuluikin, edessä olevaa autoa ja siitä sitten joutunu aika moneks vuodeks linnaan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Synnytyksessä ei ole normaalisti niin hätä, etteikö siihen voi odottaa asianmukaista kyytiä. Puukotuksessakin olisi asiallisempaa tehdä hälytys ja antaa ensiapu. Täytyy muistaa, että ambulanssissa pystytään tekemään jo aika paljon potilaan hyväksi. Eli useimmiten hoito alkaa aikaisemmin kaikesta huolimatta, vaikka jääkin odottamaan. Henkiläautossa kuljettaminen voi vielä tapauksesta riippuen pahentaa potilaan tilaa.

Jossain aivan syrjäkylillä voi olla perusteltua lähteä vastaan, mutta silloinkin lopputuloksen kannalta kuskin kannattaa pitää pää kylmänä, ettei hurjastelun takia aiheuta lisää vammoja. Ja silloinkin täytyy olla varma, että ambulanssilla ja vastaan tulijalla on sama reitti, tai mieluiten sovittu kohtauspaikka.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Lada-Jussi

eikös hälyytys ajo kuulu hälyytysvarustein varustetuille ajopeleille, ei se kuulu jokamiehen oikeuksiin. taidankin alkaa ajamaan jaksossa täysillä ohituskaistaa hätävilkut päällä ja ajovaloja vilkutellen, kuulostaa aika sopivalta käyttäytymiseltä liikenteessä. :roll:

Motareilla liikenteen sujuvuudesta tulee juuri ongelma siinä että siellä ajellaan niin vaihtelevia nopeuksia, sitten kun aina vaan nopeemmille tehdään tilaa niin jonot hidasteleevat ja liikenne takkuaa. ilmiö on hyvin havaittavissa Lahti-Heinola ohituskaistatiellä, ohituskaistan kohdalla kaikki ajaa kilpaa toistensa ohi, sitten kaistan päätyttyä tungetaan väleihin ja taas jono lähes pysähtyy.

Onneksi on vaihtoehtona noi pienemmät ns. vanhat valtatiet. Vantaa-Tervakoski väli menee sekä 3 että 130 tietä lähes yhtä nopeasti, motarilla saa pelätä poukkoilevia autoja, vanhalla tiellä ongelmana on hirvet.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Hellraiser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellraiser »

No niinniin mutta JOS...
Ette tyä ala miettii siinä vaiheessa että kelle kuuluu hälytys ajo ym...
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Lada-Jussi

tänään taas tyypillinen oikealta ohitus, oma moka paikataan uudella liikenne rikkomuksella, ei minusta kaveri näyttänyt kuitenkaan synnytykseen kiirehtivän tai jotain.

saavun kohti hitaampaa pakua, en lähde ohittamaan koska takaa on tulossa nopeampia juuri pian minun ohi (en siis kiilannut eteen), ensimmäinen kiilaa mun eteen, samoin toinen. Sitten tulee vielä punainen vectra ja uskomatonta se veti myös mun eteen eli mun ja edellä menneen pakun väli täyttyi ihan 100%

no enhän mä jää matelevan jonon perään ajamaan, muut pelas vuoronsa, minä lähden sitten. Ei siinä kauaa tarvinnu ihmetellä ku olin jo vectran vierellä, kaksi muuta ehti kiilata mun edelle ohittaa sitä pakua. no vectra sai sitten lähteä mun perään :lol:

kahden muun imussa ohitin pakun ja vectra takaluukussa kiinni, vectra kiilaa sitten sen pakun eteen ja vetää oikealta puolelta vierelle. nopeudet oli jotain 120 km/h mittarissa. koska en ajele ylinopeutta piti vähän höllätä että pääsen vectran perään. kyllä se siitä sitten pikku hiljaa selvisi matkoihinsa.

olis pitäny olla videokamera olis voinu kuvailla sitä touhua ja tollasia tilanteita kyllä riittää.
Vastaa Viestiin