lada ja opelin 2.0?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
tekso

lada ja opelin 2.0?

Viesti Kirjoittaja tekso »

mielessäni on pyörinyt hetken aikaa ajatus opelin 2.0 koneen istuttamisesta ladaan. en ole mennyt vielä ajattelemista pisemmälle enkä mene ennen kuin tiedän kannataako sitä edes yrittää. tyrmätkää ajatus heti jos ei ole mitään mahdollisuuksia saada konetta mahtumaan. jos ei opelin kone käy niin kertokaa joku muu noin 2 litranen kone mitä ois paljon saatavilla.

rekisteröinti ei tule tietenkään kysymykseenkään vaan ajattelin rakentaa ihan sellasen vapaa-ajan ralliauton. hyviä vinkkejä saa ja pitää antaa!
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

fiat 2.0 tc 8)
arto hietakangas
tekso

Viesti Kirjoittaja tekso »

sehän siinä onkin että ku fiatin 2.0 twincamit on vähä kiven alla ja jos niitä löytyy niin ne maksaa liikaa. ku ööppelin kone olis jo valmiina.
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

puhu mielummin gm koneesta koska vihaan opeleita :evil:
arto hietakangas
tekso

Viesti Kirjoittaja tekso »

selvä... :D olisi siis general motorsin 2.0 moottori. onko mahollisuutta saada toimimaan mun ajatus?
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

onko siihen sopiva laatikko? tutki niiden kiinnitys kohtia ihan este ja jos ne on päin ****** niin en ainakaan itte rupeis laittaan
arto hietakangas
tekso

Viesti Kirjoittaja tekso »

täytyy perehtyä syvällisemmin ja joku päivä tutkia oikein kunnolla kaikki jutut. ku laittais GM:än koneen ja laatikon niin joutuis vaan kardaanin ja kartaanitunnelin muokkaan uusiks, ja peltiä pystyy aina muokkaan!! :twisted:
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

siinä aina joutuu muokkaan laittaa minkä myllyn vain jos ei ole oma
mulle riittää ihan ladan oma. saa sitäki ihan kiitettävän isoihin lohkoihin.
arto hietakangas
pietu0ne

Viesti Kirjoittaja pietu0ne »

tuossa oli vähän aikaa sitten huuto.netissä myynnissä jokkis lada johon oli istutettu omegan kone ja laatikko. takapyörä teho noin 120hv eli melko norski omegan kone. kaikkihan onnistuu jos on aikaa ja paikka värkätä. :wink:
larppa

Viesti Kirjoittaja larppa »

Onko kone cih vai ohc? Cih:t vanhoja manta/ascona ym pannuja ja ohc:t omegoissa(ja poikittain etuvedoissa) käytettyjä. Ohc:n eduksi voidaan laskea, sen keveys cih:n verrattuna, koska cih:ssa valukansi. Ohc läpihengittävä,kun taas cih:ssa kanavat samalla puolella..kuten ladassakin. Mutta luulis ladan jo poistuvan,kun 2l kaasari cih:ssa on muistaakseni 105hv, ruiskussa enemmän ja ohc:ssa 122 tai 115hv..ja onhan niistä aika kovia tehoja revitty molemmista pineelä kutittelulla.. :twisted:
tekso

Viesti Kirjoittaja tekso »

se on sellanen cih ja ihan normaali kaasuttimella varustettu kone. kai sitä täytyy kesällä sitten alotella projektia!! täytyy vaan etsiä hyvässä kunnossa oleva kori..ei viittis ihan paskaan koriin alkaa laittaan hyvää konetta ku sit ottaa päähän jos kori ruostuu alta pois.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mitä toi CIH oikein tarkoittaa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

CIH=Cam In Head
Kuva
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Mulla muuten olisi juuri tuohon käyttöön erinomainen 2107 kori ylimääräisenä. kori on -94 tai -95 ja pohjan puolella ei juurikaan ole ruostetta, ovien alasyrjissä hieman.

Hinta ei ole mikään iso ongelma........

Paperitkin muuten löytyy.

Tuosta kylläkin puuttuu tällä hetkellä taka-akseli, mutta vakionahan tuossa on ollut 3,9 mikä olisi varmaankin ollut liian harva eli hommaat 4,3 välityksellä olevan akselin ja rullaa jo. Kuljetuksen pystyn järkkäämään helposti...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

TOVERI NIVA kirjoitti:CIH=Cam In Head
eli siis sama kuin OHC? vai?? joku ero varmaan kun niistä aina puhutaan eri tyyppisinä koneina?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin