Katsastusmiehen tuomion mukaan toisessa etupyörän laakerissa klappia - miten kiristys suoritetaan oikeaoppisesti? Jos säätö ei auta, kuinka laakerin vaihto käy? Onko ihan toivoton rojekti?
(EI löytynyt haulla)
Etupyörän laakeri /Niva
Etupyörän laakeri /Niva
Reippaina käymme rekkain alle 

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Etupyörän laakerin(kartiokuulalaakeri) kiristys:
-Nosta autoo niin että on rengas ilmassa
-Irrota napakuppi
-Lyö napamutteri pois lukosta niin että se pääsee pyöriin vapaasti
-Kiristä napamutteria(27mm lenkki on hyvä) vähän kerrallaan, aina välillä rengasta heiluttaen ja pyörittäen, niin kauan kunnes välys häviää, varmista että rengas vielä pyörii moitteetta.
-Lyö napamutteri KUNNOLLA lukkoon,mutterissa on kaulus ja vetarin päässä kaksi lovea joihin mutterin kaulusta voi lyödä lyttyyn
-Laita napakuppi takasin paikoilleen
-Laske auto alas
Ei muuta ku kovaa ajoo!!!
-Nosta autoo niin että on rengas ilmassa
-Irrota napakuppi
-Lyö napamutteri pois lukosta niin että se pääsee pyöriin vapaasti
-Kiristä napamutteria(27mm lenkki on hyvä) vähän kerrallaan, aina välillä rengasta heiluttaen ja pyörittäen, niin kauan kunnes välys häviää, varmista että rengas vielä pyörii moitteetta.
-Lyö napamutteri KUNNOLLA lukkoon,mutterissa on kaulus ja vetarin päässä kaksi lovea joihin mutterin kaulusta voi lyödä lyttyyn
-Laita napakuppi takasin paikoilleen
-Laske auto alas
Ei muuta ku kovaa ajoo!!!
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Etupyörän laakerien vaihto:

1.Löysää pyöränmutterit
2.Irrota napakuppi
3.Löysää napamutteri
4.Nosta auton keula ilmaan ja ota renkaat pois
5.Irrota jarrusatula (2 isoo pulttia + 1 pieni jolla suojalevy kiinni satulassa)
6.Irrota napamutteri ja kiilaholkki
7.Ota jarrulevystä kaksin käsin kiinni ja riuhtase kunnolla jotta saat navan irti
8.Irrota rauta jossa raidetanko kiinni (2 pulttia + luokkolevy)
9.Irrota yläpallo tukivarresta (3 pulttia, kannattaa laittaa tunkki tms. alatukivarren alle ettei osat lennä päin näköö kun jousikuorma vapautuu)
10.Käännä pyöränripustus sivulle ja saat vetarin pois kehästä
11.Laakerikehien vaihdon helpottamiseksi kannattaa irrottaa alapallo tukivarresta jolloin saat vaihtaa kehät esim. pöydällä
12.Naputa/lyö vanhat stefat ja laakerinkehät pois
13.Poista lika ja hierase hienolla hiekkapaperilla
14.Asenna uudet laakerikehät paikoilleen esim. isolla hylsyllä ja vasaralla tasaisesti joka puolelta naputtaen
15.Laita stefat ja hyvin rasvatut laakerit paikoilleen
16.Kasaus tapahtuu käänteisessä järjestyksessä

Jos jotain unohtu niin... no älkää ainakaan mafiaa laittako perään, ongelmia on jo muutenkin tarpeeksi
1.Löysää pyöränmutterit
2.Irrota napakuppi
3.Löysää napamutteri
4.Nosta auton keula ilmaan ja ota renkaat pois
5.Irrota jarrusatula (2 isoo pulttia + 1 pieni jolla suojalevy kiinni satulassa)
6.Irrota napamutteri ja kiilaholkki
7.Ota jarrulevystä kaksin käsin kiinni ja riuhtase kunnolla jotta saat navan irti
8.Irrota rauta jossa raidetanko kiinni (2 pulttia + luokkolevy)
9.Irrota yläpallo tukivarresta (3 pulttia, kannattaa laittaa tunkki tms. alatukivarren alle ettei osat lennä päin näköö kun jousikuorma vapautuu)
10.Käännä pyöränripustus sivulle ja saat vetarin pois kehästä
11.Laakerikehien vaihdon helpottamiseksi kannattaa irrottaa alapallo tukivarresta jolloin saat vaihtaa kehät esim. pöydällä
12.Naputa/lyö vanhat stefat ja laakerinkehät pois
13.Poista lika ja hierase hienolla hiekkapaperilla
14.Asenna uudet laakerikehät paikoilleen esim. isolla hylsyllä ja vasaralla tasaisesti joka puolelta naputtaen
15.Laita stefat ja hyvin rasvatut laakerit paikoilleen
16.Kasaus tapahtuu käänteisessä järjestyksessä
Jos jotain unohtu niin... no älkää ainakaan mafiaa laittako perään, ongelmia on jo muutenkin tarpeeksi
