Tulipa sitten hankittua kyseinen wehje varaosa-autoksi. Siistissä kunnossa ja ajettavissa. Moottori on joskus vaihdettu ja katselin numeroiden perusteella, että on 1200 mylly, -87-88 -mallista. Rek.otteessa vielä 1.29. Uudemmat takavalot, uudempi puskuri, niskatuettomat penkit, peili vain kuskin puolella, apumiehen puolella ei edes peilin reikiä. Perskules, nyt jo iski fossilistikärpänen, mutta lihoiksi se pitäisi pistää, vaikka pahaa tekeekin.
Onko 1300 -77:ssa kävyttömät puskurit alkuperäisiä? Jos jollain on joku entisöintiprojekti, voisin tulevaisuudessa myydä jotain osia tuosta kaarasta. Laitan siihen nyt laturin ja syylärivedet, jotta pääsen heittämään tallin pihassa rundia ja kartoittamaan vähän sen ajokuntoa.
Eräänlainen pelastus oli tämäkin. Hain varaosa-autoa ja tuttu mies soitteli tästä. Omistaja oli vienyt kilvet ja alkanut purkamaan autoa, oli kerennyt ottamaan laturin ja tyhjentämään vedet. Tarkoitus oli lähipäivinä ottaa mm.syylari ja jotain muuta ja viedä loppuauto paalattavaksi. No, tulihan pelastettua viime hetkillä. Äijä tuli paikalle vanhalla Hondalla ja ensiksi tuli mieleen, että veisi äijä mielummin Hondansa paaliin ja ottaisi Ladan takaisin ajoon kun sitä niin kovasti luotettavaksi kehuu!
Onko tämä 1300 nappiskopalla kovinkaan yleinen Suomessa?
Lada 1300 -77
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada 1300 -77
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
voi tsiisus, onko oikein muovipenkeilläkin? itellä oli tuollainen -77 kangasverhoilulla mutta se oli niin läpi mätä että uutta leimaa ei olisi saanut ja auto meni osiksi.
silloin selvitin että kyseistä mallia oli rekisterissä 53 kpl (joskus 2002 vuonna) ja oma yksilöni oli elämäni toinen rekisterissä näkemäni yksilö. eli auto on siis malliltaa aika harvinainen varaosa-autoksi. Eli ei ehkä kannata osiksi laittaa samat osat paljon tuoreempana löytää jostain 88 1200 ällästä, vaihdetaanko, minulla on joutavanan yksi sellainen?
1300 mallissa on siis nämä pienet face-lift uudistukset verrattuna perus Lada 1200 malliiin, myöhemmin sitten 1300 mallin koriin laitettiin 1200 kone ja malliksi tuli 1200L, näitä 1200 älliä kyllä riittää. 1300 mallia myytiin loppuvuodesta 1974 vuoteen 1980 asti eikä varmaan paljoa joten ei ihme että suurin osa on mätääntynyt pois. katso lisää Lada infosta!
silloin selvitin että kyseistä mallia oli rekisterissä 53 kpl (joskus 2002 vuonna) ja oma yksilöni oli elämäni toinen rekisterissä näkemäni yksilö. eli auto on siis malliltaa aika harvinainen varaosa-autoksi. Eli ei ehkä kannata osiksi laittaa samat osat paljon tuoreempana löytää jostain 88 1200 ällästä, vaihdetaanko, minulla on joutavanan yksi sellainen?
1300 mallissa on siis nämä pienet face-lift uudistukset verrattuna perus Lada 1200 malliiin, myöhemmin sitten 1300 mallin koriin laitettiin 1200 kone ja malliksi tuli 1200L, näitä 1200 älliä kyllä riittää. 1300 mallia myytiin loppuvuodesta 1974 vuoteen 1980 asti eikä varmaan paljoa joten ei ihme että suurin osa on mätääntynyt pois. katso lisää Lada infosta!

Kurkkasin tiikeriverhoilun alle ja kangasta näyttäisi verhoilu olevan. Onhan tässäkin korissa sanomista, en kyllä ole pohjaa juurikaan vielä katsonut. Vitsi kun ei raaskisi purkaa, tekis mieli kunnostaa se ajoon. En poissulkisi sitäkään mahdollisuutta, että vaihtaisi sen uudempaan varaosa-aihioon jos tietäisi tämän menevän hyvään kotiin, eikä miksikään peltoautoksi. Ps. sivuillani on kuvia autosta ja sisustasta. Toistaiseksi auto saa seistä, laitan kesäkiesiä kuntoon ja rupean laittamaan farkkua vasta kesällä, jolloin osien tarve on ajankohtaisempi. Sitä ennen voisin laittaa -77:aan laturin kiinni ja vettä syyläriin, että pääsisi koelenkille.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo olisi kyllä hyvä harrastepeli, vielä kiihoittavampi olisi vanhempi jossa ihan muoviset penkit, tuossa on kai jo takalasin lämmitinkin? lasinpesurikaan ei taida olla jalkakäyttöinen.
saken sivuilla on 75 vuoden juttu kyseisestä automallista, vertailussa Polskin kanssa siinä on lähes aito neukkuvarustus.
vaikka näyttää ihan perus 1200 ällältä niin siinä on oma harvinaisuus lisänsä!
saken sivuilla on 75 vuoden juttu kyseisestä automallista, vertailussa Polskin kanssa siinä on lähes aito neukkuvarustus.
vaikka näyttää ihan perus 1200 ällältä niin siinä on oma harvinaisuus lisänsä!

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Toihan näyttää paljon paremmalta kuin Jussin/mun samanikäinen härveli joka meni kattilatehtaalle pari vuotta sitten.
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_hie ... olada.html
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_hie ... olada.html
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974