Jos kemppilukkoa meinasit niin siinä on paljonkin huonoja puolia, esim. puskeminen ja asvaltilla tiukka käännös on hallaa perälle.. Noista tehohäviöistä en sitten tiedä, eihän se ainakaan tyhjää niin helposti lyö, niin saattaa tuntua tehottomammalta
No ei mulle tulis mieleen käyttää lukkoa kuin äärimmäisessä hädässä. Ahtaassa paikassa se ei käy laatuunsa kun perä vaatii tilaa. Kokemuksia siis vaan Scaniasta enkä mä edelleenkään tajuu mihin henkilöautossa tarvii lukkoa varsinkin jos tekee siitä kemppimallin
Nonnis kirjoitti:No ei mulle tulis mieleen käyttää lukkoa kuin äärimmäisessä hädässä. Ahtaassa paikassa se ei käy laatuunsa kun perä vaatii tilaa. Kokemuksia siis vaan Scaniasta enkä mä edelleenkään tajuu mihin henkilöautossa tarvii lukkoa varsinkin jos tekee siitä kemppimallin
niinno, kyllä se kemppi jokkiksessa on parempi kuin vakioperä..
Nonnis kirjoitti:^Niin mutta jos puhutaan siviiliautosta!
no mutta onko yleensä missään tuningissa järkeä siviiliautossa?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kitkalukolla voi ajaa siviiliautollakin,kunhan säätää kilot pienemmälle
ku ralliautossa,silti sitä saattaa joutua joskus vähän "heittään" soralla
mutkiin, rauhallisessa ajossa siitä ei oo mitään hyötyä jos ei niin paljon
haittaaka
Nonnis kirjoitti:^Niin mutta jos puhutaan siviiliautosta!
no mutta onko yleensä missään tuningissa järkeä siviiliautossa?
itse en käyttäs omasta ladasta nimikettä tuunattu vaan laitettu mutta silti kerää katseita ja onhan se omaankin silmäänkin komeampi niin ja tytöt tykkää (yleensä siihen asti että tajuavat sen olevan venäläinen tuote)
KosoLa kirjoitti:Kitkalukolla voi ajaa siviiliautollakin,kunhan säätää kilot pienemmälle
ku ralliautossa,silti sitä saattaa joutua joskus vähän "heittään" soralla
mutkiin, rauhallisessa ajossa siitä ei oo mitään hyötyä jos ei niin paljon
haittaaka
jäälle meinaan laittaa kyl tos entisessä ladas oli kyl se oli aika hyvä paitti se ei oikein kulkenu niin hyvi ku toi lukoton tai sit siin oli vaan kone hunompi
Lukkoperähän on etenkin liikkeelle lähdettäessä liukkaalla hyvä. Kun molemmat pyörät vetää samanlailla eikä vain toinen puoli niin lähtee huomattavasti paremmin liikkeelle....
köyhänmiehen kitkan saat tehtyä siten että purat perästä näkyviin ne pikku rattaa ja niiden akseliin hakkaat pistepuikolla rupia ja vasaralla kopautat rattaat takaisin akselille sen jälkeen laitat öljyksi w100-120 peräöljyn jota raskaassakalustossa käytetään
nyt perä on lähes lukko mutta ei rikkoonnu asfaltillakaan ajosta eikä estä auto kääntymästä