Kiire! Nappiksen konepelti auki!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Hrymngrimnr

Kiire! Nappiksen konepelti auki!

Viesti Kirjoittaja Hrymngrimnr »

Nyt on hyvin akuutti ongelma. Nappiksen konepellin vaijeri on irti konehuoneesta, ja pelti pitää saada auki pian. Onko jossain kuvaa lukitusmekanismista? Tietääkö joku jonkun tavan saada se auki. Tiedä että se pitäisi olla mahdollista tuuletusrei'istä. Auttakaa!
Avatar
pressa
Viestit: 10535
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ota hyvä valaisin ja lähesty autoa kuljettajanpuolelta
nojaa tukevasti lokasuojaan katso valaisimella ritilän välistä ja näet mihin vaijeri menee
tee tukevasta rautalangasta koukku jolla koukkaat vaijerin silmukkaan ja varovainen veto niin pellin pitäisi aueta
toinen mahdollisuus on koukulla nostaa vaijeria ylös jolloin saat siitä kiinni ja vedät vaijerista
näillä eväillä pitäisi saada auki
ja kun olet saanut auki ja vaihdat uuden vaijerin niin muista voitelu
Avatar
Lada_Racing
Viestit: 176
Liittynyt: 24.9.2003 11:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lada_Racing »

pressa kirjoitti:kun olet saanut auki ja vaihdat uuden vaijerin niin muista voitelu
Ei kannata voidella koska silloin siihen tarttuu kaikki paska ja sitten vasta jumissa onkin!
kokemusta on!!!
Hrymngrimnr

Viesti Kirjoittaja Hrymngrimnr »

Kiitos vinkeistä. Ennen kuin ehditte vastaan murjoin sen repsikan puolelta auki väkivalloin. :) Nyt tarvis saada uusi lukitusmekanismi. :!:
peurajussi

Viesti Kirjoittaja peurajussi »

eiks kannattas tehdä kone pellin kumpaankin nurkkaan reikä ja hitsata lokasuojaan jokin tappi tai pultti ja sokalla kiinni pultissa mutterilla
Avatar
pressa
Viestit: 10535
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

voisin melkein siviiliautoissa vastata että ei
mutta varmistus vaijeri valmiiksi tuonne ilmanottoaukkoon kyllä
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

peurajussi kirjoitti:eiks kannattas tehdä kone pellin kumpaankin nurkkaan reikä ja hitsata lokasuojaan jokin tappi tai pultti ja sokalla kiinni pultissa mutterilla
Toishan se vähän reising lookkia 8)
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

peurajussi kirjoitti:eiks kannattas tehdä kone pellin kumpaankin nurkkaan reikä ja hitsata lokasuojaan jokin tappi tai pultti ja sokalla kiinni pultissa mutterilla
Sitten on hauskaa kun joku mutakuono repii konepellin auki ja pistää letkut ja johdot paskaksi :lol: Muutenhan noi pikakiinnikkeet olis erinomaiset... :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

Tollasessa Ladan kaltasessa autossa nuo sokkasysteemit todellakin on erinomaiset. Peltiä saa aukoa sen verran usein ettei aina viitsisi sisäpuolelta käydä vetelemässä. :D

No ei, onhan se originaali lukkokin ihan hyvä. Tai olisi, jos se jollakin kunnolla toimisi.

Kumma kyllä itsellä ei yksikään mutakuono ole pellin alle eksynyt, vaikka käytössä onkin sokat. Toinen alkuperäisistä Bilteman sokista tosin on varastettu. :shock:
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Vastaa Viestiin