vanteiden et

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

vanteiden et

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

Voinko laittaa nappikseen vanteet jotka on 14 tuumaset ja 6 tuumaa leveet ja et on 37?????
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

eiköhän nuo pyörimään mahdu... en perhana muita miten päin tuo et luku meni mutta tarvittaessa niitä lätkiä voi lisätä vanteen alle. itse mallailin etveto rellun 14" omaan nappikseeni hyvin tunutus mahtuvan
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Kyllä pitäisi,mulla on nappiksessa muistaakseni 6 leveet ja 15 tuuman et jotain.....hm en nyt muista.Ei kun kokeileen.
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja liero »

kyllä nuo pitäs pyöriä .. mulla oli jotakuinkin tuollla offstetillä lancian valssit 185 gummeilla 2105 :ssä ja hyvin peuhas, nappikseen käynee myös...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

kyllä pitäs mahtua.muistaakseni alkuperäinen et on 35...?ja kummit saisi olla 185/65r14 tai vastaava...
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Team perseauki racing kirjoitti: en perhana muita miten päin tuo et luku meni mutta tarvittaessa niitä lätkiä voi lisätä vanteen alle.
ET eli offset on vanteen kiinnityspinnan etäisyys vanteen keskilinjasta. Positiivinen luku tarkoittaa että kiinnityspinta on keskilinjasta ulospäin, negatiivinen että se on sisäänpäin.

Ladan offset on kai jossain 35 millin tienoilla, eli kiinnityspinta on 35 mm vanteen keskilinjasta ulospäin.

Levityspalat käytännössä pienentävät sitä offsetia.

Levityspalat on toki myös laittomia.
igorman

Viesti Kirjoittaja igorman »

eikö takaveto ladan et ole 29 :?:
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

[quote="Tuomas"Levityspalat käytännössä pienentävät sitä offsetia.

Levityspalat on toki myös laittomia.[/quote]

Levityspalat ei varsinaisesti oo ongelma edessä, olettaen että käyttää tarpeeks pitkiä pultteja (pitempien pulttien löytäminen aika vaikeaa) mutta takana tulee ongelmia kun jarrurummun napa on niin matala -> ei keskity kunnolla eikä tod näk kestäkkään yhtä hyvin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Tuomas kirjoitti:
Team perseauki racing kirjoitti: en perhana muita miten päin tuo et luku meni mutta tarvittaessa niitä lätkiä voi lisätä vanteen alle.
ET eli offset on vanteen kiinnityspinnan etäisyys vanteen keskilinjasta. Positiivinen luku tarkoittaa että kiinnityspinta on keskilinjasta ulospäin, negatiivinen että se on sisäänpäin.

Ladan offset on kai jossain 35 millin tienoilla, eli kiinnityspinta on 35 mm vanteen keskilinjasta ulospäin.

Levityspalat käytännössä pienentävät sitä offsetia.

Levityspalat on toki myös laittomia.
on nuo mullekin teorissa kerottu amiksen tunneilla...
joidenkin vanteiden kanssa on pakko käyttää levitys paloja ettei käännyttäessä ota mihinkään kiinni tai että 13" vanne pystyy pyörimään jarrusatula koon takia. ja eipä ne ole konntorilla mitään sanoneet vaikka olenkin noita ladan orkkis lätkiä yhdet lisännyt ja pultteajakin löyty tarpeeks pitkinä. ens talvena olis takotus teettää metalli puolella 2cm korottavat palat ja teetää ladan kannen pulteista pyörän pultit
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
glo

Viesti Kirjoittaja glo »

Levitys palat on ja ei oo laittomia, sillä jos levityspalat kiinnittää ruuveilla vanteeseen (muistaakseni neljästä kohtaa) lasketaan ne osaksi vannetta, jolloin ne eivät ole laittomia. Ja saatavanahan on myös TÜV-hyväksyttyjä spacereita, jotka kiinnitetään pyöränpulteilla napaan ja vanne näihin lättyihin taas eri pulteilla.

PS. Paljonko pitäisi levityspalalla olla leveyttä, että saisi 49 ET:llä olevan vanteen sopimaan takavetoladaan, 10-15mm?
Vastaa Viestiin