vanteiden et
vanteiden et
Voinko laittaa nappikseen vanteet jotka on 14 tuumaset ja 6 tuumaa leveet ja et on 37?????
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
ET eli offset on vanteen kiinnityspinnan etäisyys vanteen keskilinjasta. Positiivinen luku tarkoittaa että kiinnityspinta on keskilinjasta ulospäin, negatiivinen että se on sisäänpäin.Team perseauki racing kirjoitti: en perhana muita miten päin tuo et luku meni mutta tarvittaessa niitä lätkiä voi lisätä vanteen alle.
Ladan offset on kai jossain 35 millin tienoilla, eli kiinnityspinta on 35 mm vanteen keskilinjasta ulospäin.
Levityspalat käytännössä pienentävät sitä offsetia.
Levityspalat on toki myös laittomia.
[quote="Tuomas"Levityspalat käytännössä pienentävät sitä offsetia.
Levityspalat on toki myös laittomia.[/quote]
Levityspalat ei varsinaisesti oo ongelma edessä, olettaen että käyttää tarpeeks pitkiä pultteja (pitempien pulttien löytäminen aika vaikeaa) mutta takana tulee ongelmia kun jarrurummun napa on niin matala -> ei keskity kunnolla eikä tod näk kestäkkään yhtä hyvin.
Levityspalat on toki myös laittomia.[/quote]
Levityspalat ei varsinaisesti oo ongelma edessä, olettaen että käyttää tarpeeks pitkiä pultteja (pitempien pulttien löytäminen aika vaikeaa) mutta takana tulee ongelmia kun jarrurummun napa on niin matala -> ei keskity kunnolla eikä tod näk kestäkkään yhtä hyvin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
on nuo mullekin teorissa kerottu amiksen tunneilla...Tuomas kirjoitti:ET eli offset on vanteen kiinnityspinnan etäisyys vanteen keskilinjasta. Positiivinen luku tarkoittaa että kiinnityspinta on keskilinjasta ulospäin, negatiivinen että se on sisäänpäin.Team perseauki racing kirjoitti: en perhana muita miten päin tuo et luku meni mutta tarvittaessa niitä lätkiä voi lisätä vanteen alle.
Ladan offset on kai jossain 35 millin tienoilla, eli kiinnityspinta on 35 mm vanteen keskilinjasta ulospäin.
Levityspalat käytännössä pienentävät sitä offsetia.
Levityspalat on toki myös laittomia.
joidenkin vanteiden kanssa on pakko käyttää levitys paloja ettei käännyttäessä ota mihinkään kiinni tai että 13" vanne pystyy pyörimään jarrusatula koon takia. ja eipä ne ole konntorilla mitään sanoneet vaikka olenkin noita ladan orkkis lätkiä yhdet lisännyt ja pultteajakin löyty tarpeeks pitkinä. ens talvena olis takotus teettää metalli puolella 2cm korottavat palat ja teetää ladan kannen pulteista pyörän pultit
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Levitys palat on ja ei oo laittomia, sillä jos levityspalat kiinnittää ruuveilla vanteeseen (muistaakseni neljästä kohtaa) lasketaan ne osaksi vannetta, jolloin ne eivät ole laittomia. Ja saatavanahan on myös TÜV-hyväksyttyjä spacereita, jotka kiinnitetään pyöränpulteilla napaan ja vanne näihin lättyihin taas eri pulteilla.
PS. Paljonko pitäisi levityspalalla olla leveyttä, että saisi 49 ET:llä olevan vanteen sopimaan takavetoladaan, 10-15mm?
PS. Paljonko pitäisi levityspalalla olla leveyttä, että saisi 49 ET:llä olevan vanteen sopimaan takavetoladaan, 10-15mm?