Kansien yhteen sopivuus...?
Kansien yhteen sopivuus...?
Käykä minkään muun ladan kansi 1700i ku sen oma...
Ku oon kantta virittääs niin tarvis saada toinen kansi josta tehdä se viri viri kansi...?
Ku oon kantta virittääs niin tarvis saada toinen kansi josta tehdä se viri viri kansi...?
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
- Lada_Racing
- Viestit: 176
- Liittynyt: 24.9.2003 11:16
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kyllähän kaikki saadaan menemään kun vähän tuunaillaan, mutta itse olen kuullut ja/tai lukenut että ihan suoraa ei menisi... mielenkiintoista olisi tietää mikä kansi on näissä uusissa takavedon 1,5 ja 1,6 ruiskukoneissa, niissä varmaan kuitenkin enemmän puristuksia kuin kaasutin versiossa. Onko näissä sitten sama kansi kuin 1700i:ssä?

No kun kerran kinattiin vastaan niin tein tutkimustyötä.
Eli 1,7i:n kansi on samalla valulla kuin 1,5 kattikoneessakin eli erilainen valu kuin vanhemmissa ja tyyppinumero siellä imu/pakosarjan puolella. Käytännössä noissakin on vielä ero elikkä 1,5 koneessa on isompi palotila mikä on toteutettu ottamalla 1,7 kannesta n. 1,8mm enemmän pois(mikäli mun 1,7 kansi on alkuperäinen).
Seuraavaksi vertasin noita vanhempaan 21011 kanteen ja kannen tasossa ei eroja löytynyt eli vesireiät yms. on aivan vastaavat. Eli 1,7 koneeseen sopii suoraan myös vanhemmat kannet (pl. oikein vanhat 2101 kannet).
Paras huomio kansissa oli tuon uudemman kannen erittäin hyvä muutos valussa! Näissä kansissa on korjattu vanhojen kansien ongelmakohta eli vesitilaan on tehty kannakkeet palotilan alle. Tämä mahdollistaa että kannesta voi ottaa ilman hitsauttamista enemmän pois eli uudemmat kannet on virittämisen kannalta huomattavasti parempia aihioita.

Eli 1,7i:n kansi on samalla valulla kuin 1,5 kattikoneessakin eli erilainen valu kuin vanhemmissa ja tyyppinumero siellä imu/pakosarjan puolella. Käytännössä noissakin on vielä ero elikkä 1,5 koneessa on isompi palotila mikä on toteutettu ottamalla 1,7 kannesta n. 1,8mm enemmän pois(mikäli mun 1,7 kansi on alkuperäinen).
Seuraavaksi vertasin noita vanhempaan 21011 kanteen ja kannen tasossa ei eroja löytynyt eli vesireiät yms. on aivan vastaavat. Eli 1,7 koneeseen sopii suoraan myös vanhemmat kannet (pl. oikein vanhat 2101 kannet).
Paras huomio kansissa oli tuon uudemman kannen erittäin hyvä muutos valussa! Näissä kansissa on korjattu vanhojen kansien ongelmakohta eli vesitilaan on tehty kannakkeet palotilan alle. Tämä mahdollistaa että kannesta voi ottaa ilman hitsauttamista enemmän pois eli uudemmat kannet on virittämisen kannalta huomattavasti parempia aihioita.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mikäs noitten uudempien 1,5 kattipelien kannen osanumero on??Jankos kirjoitti:No kun kerran kinattiin vastaan niin tein tutkimustyötä.![]()
Eli 1,7i:n kansi on samalla valulla kuin 1,5 kattikoneessakin eli erilainen valu kuin vanhemmissa ja tyyppinumero siellä imu/pakosarjan puolella. Käytännössä noissakin on vielä ero elikkä 1,5 koneessa on isompi palotila mikä on toteutettu ottamalla 1,7 kannesta n. 1,8mm enemmän pois(mikäli mun 1,7 kansi on alkuperäinen).
Seuraavaksi vertasin noita vanhempaan 21011 kanteen ja kannen tasossa ei eroja löytynyt eli vesireiät yms. on aivan vastaavat. Eli 1,7 koneeseen sopii suoraan myös vanhemmat kannet (pl. oikein vanhat 2101 kannet).
Paras huomio kansissa oli tuon uudemman kannen erittäin hyvä muutos valussa! Näissä kansissa on korjattu vanhojen kansien ongelmakohta eli vesitilaan on tehty kannakkeet palotilan alle. Tämä mahdollistaa että kannesta voi ottaa ilman hitsauttamista enemmän pois eli uudemmat kannet on virittämisen kannalta huomattavasti parempia aihioita.
