Kansien yhteen sopivuus...?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
seppä

Kansien yhteen sopivuus...?

Viesti Kirjoittaja seppä »

Käykä minkään muun ladan kansi 1700i ku sen oma...
Ku oon kantta virittääs niin tarvis saada toinen kansi josta tehdä se viri viri kansi...?
seppä

Viesti Kirjoittaja seppä »

Eikös kukaan tierä...????
seppä

Viesti Kirjoittaja seppä »

En tarvitse enää tietoa löysin netistä ettei mikään muún ladan kansi sovi 1700i koneeseenn... Pitää sit toi oma kansi virittää...
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

mikäs siinä on esteenä ettei käy ?
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Lada_Racing
Viestit: 176
Liittynyt: 24.9.2003 11:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lada_Racing »

niin miksei muka ja mistä löysit tietoa jottei sovi???
seppä

Viesti Kirjoittaja seppä »

Tual ladakerhon tekniikka osiolla luki että 1700i.kansi ei ole yhteen sopiva muiden kansien kanssa...en sit tiiä et miks


tollee luki:

" . 1,7 litran moottoreissa kansi on mallia 21213-1003015 ja silloin puristussuhde on 9,3. 1700:n kansi ei ole yhteen sopiva muiden moottorien kanssa "
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kyllä tuon 1,7 lohkon päälle pitäisi sopia vanhempikin kansi.

Ainakin olen niitä nähnyt tuon lohkon päällä.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kyllähän kaikki saadaan menemään kun vähän tuunaillaan, mutta itse olen kuullut ja/tai lukenut että ihan suoraa ei menisi... mielenkiintoista olisi tietää mikä kansi on näissä uusissa takavedon 1,5 ja 1,6 ruiskukoneissa, niissä varmaan kuitenkin enemmän puristuksia kuin kaasutin versiossa. Onko näissä sitten sama kansi kuin 1700i:ssä?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

No kun kerran kinattiin vastaan niin tein tutkimustyötä. :lol:

Eli 1,7i:n kansi on samalla valulla kuin 1,5 kattikoneessakin eli erilainen valu kuin vanhemmissa ja tyyppinumero siellä imu/pakosarjan puolella. Käytännössä noissakin on vielä ero elikkä 1,5 koneessa on isompi palotila mikä on toteutettu ottamalla 1,7 kannesta n. 1,8mm enemmän pois(mikäli mun 1,7 kansi on alkuperäinen).

Seuraavaksi vertasin noita vanhempaan 21011 kanteen ja kannen tasossa ei eroja löytynyt eli vesireiät yms. on aivan vastaavat. Eli 1,7 koneeseen sopii suoraan myös vanhemmat kannet (pl. oikein vanhat 2101 kannet).

Paras huomio kansissa oli tuon uudemman kannen erittäin hyvä muutos valussa! Näissä kansissa on korjattu vanhojen kansien ongelmakohta eli vesitilaan on tehty kannakkeet palotilan alle. Tämä mahdollistaa että kannesta voi ottaa ilman hitsauttamista enemmän pois eli uudemmat kannet on virittämisen kannalta huomattavasti parempia aihioita.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jankos kirjoitti:No kun kerran kinattiin vastaan niin tein tutkimustyötä. :lol:

Eli 1,7i:n kansi on samalla valulla kuin 1,5 kattikoneessakin eli erilainen valu kuin vanhemmissa ja tyyppinumero siellä imu/pakosarjan puolella. Käytännössä noissakin on vielä ero elikkä 1,5 koneessa on isompi palotila mikä on toteutettu ottamalla 1,7 kannesta n. 1,8mm enemmän pois(mikäli mun 1,7 kansi on alkuperäinen).

Seuraavaksi vertasin noita vanhempaan 21011 kanteen ja kannen tasossa ei eroja löytynyt eli vesireiät yms. on aivan vastaavat. Eli 1,7 koneeseen sopii suoraan myös vanhemmat kannet (pl. oikein vanhat 2101 kannet).

Paras huomio kansissa oli tuon uudemman kannen erittäin hyvä muutos valussa! Näissä kansissa on korjattu vanhojen kansien ongelmakohta eli vesitilaan on tehty kannakkeet palotilan alle. Tämä mahdollistaa että kannesta voi ottaa ilman hitsauttamista enemmän pois eli uudemmat kannet on virittämisen kannalta huomattavasti parempia aihioita.
mikäs noitten uudempien 1,5 kattipelien kannen osanumero on??
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin