Ensimmäinen oma käyttöautoni lada 1500 -90

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ertzu

Ensimmäinen oma käyttöautoni lada 1500 -90

Viesti Kirjoittaja Ertzu »

Eilen tuli sitten tehtyä unelmasta totta, ostin ensimmäisen ladani käyttöautoksi. Juuri leimattu ja hintakaan ei paha, 350 euroa.Kaupat lyötiin lukkoon ja kun kaveri vielä myi, niin epäilystä auton kunnon suhteen ei ollut. Iltasella sitten lähtiin neitsytmatkalle, lada kehräsi kuin kissa ja matka taittui. Yhtäkkiä lataus notkahti ja matkanteko jatkui ilman mitään lisälaitteita (valoja yms.) Kello alkoi lähenemään yhtätoista ja syrjäisellä sivutiellä lada sitten otti ja sammui: akunkenkä oli löysällä. Reipas työntöharjoitus ja taas matka kotia kohti jatkui.

Virta senkun vähentyi ja käytiinpä eräältä varaosa-autolta matkan varrella hakemassa toinen laturikin. n. seitsämän kilometriä kotoa sytytys lakkasi sitten pelaamasta kokonaan (johtuisikohan hieman alhaisesta 8V jännitteestä :wink: ) Parkkeerattiin sitten tien sivuun ja alettiin laturinvaihtohommiin, puoli tuntia siinä vierähti huonoista työkaluista ja hämärästä johtuen, kunnes lada saatiin taas tulille. Ilmeisesti akku oli senverran levännyt että virtaa riitti melkein kotia asti, sillä ei toinenkaan laturi ladannut sen paremmin.

Tänään sitten asiaa tutkittiin ja viaksi paljastui G67 sulake, joka oli päälleppäin ehjä, joskin hieman hapettunut :)
Gessle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gessle »

Ja mie ku kerkesin sil eilen niin huolettomasti heittää rinksan, ei arvannu, että jättää viel (melkein) tielle :D
<?php
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?
tahko

Viesti Kirjoittaja tahko »

On se vaan senverta hankala tuo laturin vaihto, vaikka ei niitä pahimpia remppoja olekaan, että olen yleensä tuon mainitun sulakkeen kunnon tarkastanut ja varmistunut myös siitä että se myös läpäisee virtaa. Sitä varten olen rakennellut johdon, jonka molemmissa päissä on hauenleuka ja välillä pitäisi olla sulake, mutta minullapa ei ole. Tuolla johdolla sitten tarjoan laturille ns. herätevirran (säätäjän kautta kentälle) josko sitten alkaisi lataamaan. Pääsee johdon kanssa aikankin kotia. Se johto on osoittautunut hyödylliseksi myös silloin kun virtalukon sytytyskärjissä on häikkää; saa sähöt suoraan akulta puolalle ilman virtalukkoa. Tällöin ei vaan sitten kone sammu virtalukosta.
dJONY

Viesti Kirjoittaja dJONY »

Mustan vielä kun EAST oli Hellraiserin omistuksesa aj siihen vaihdettiin laturi... (viime vuonna) Tietenkin onnistuin polttamaan siinä käteni, ja palojälki on vielä kädessäni... :( Ja se on kyllä eksi v-mäisimpiä hommia, vähän niinkuim STARTIN VAIHTO... :P

Mutta onnea hankintasi johdosta... (sitä tulet vielä tarvimaan :P )
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
liero

Viesti Kirjoittaja liero »

mä olen jättänny / ottanu poes kaikista takapotkuista sen suojapellin sieltä koneen alta, ilman sitä laturi vaihtuu hetkessä myös kenttä olosuhteissa kun pääse käsiksi sekä ylä ja ala puolelta :)
siitä pellistä en ole löytänyt muuta hyvää kun että se estää talvella suistuessa lunta tunkeutumasta konetilaan...
ja tuo hauenleuka johtokin on hyvä olla olemassa.
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

itse olen tuota sulakehommaa lähestynyt siten että olen ostanut halpakaupasta sulakelajitelman 25kpl ja sitten ladasta kaikki sulakkeet pois näyttänyt 400 vesihiomapaperia joka sulakepitimeen jonka jälkeen taivuttanut niitä hieman kireämmäksi ja sitten uudet sulakkeet paikalle ja hyvin ovat senjälkeen vuosikausia pelanneet tietysti vielä jos sipaisee hieman vaseliinia päihin niin ei ala hapettuakkaan niin helposti ja tietysti kansi kunnolla kiinni
Vastaa Viestiin