Kokemus 1,8L:n Volvo Amazonista vm. 1966
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kokemus 1,8L:n Volvo Amazonista vm. 1966
No yksi poika oli ostanut sellaisen.Koeajon tunnelmia.
-Käsijarru löytyi kuljettajan penkin vasemmalta puolelta.
-vaihdekeppi pitkä kuten Lada 2101:ssa
-ratti vähintään yhtä suuri kuin 2101:ssä ja kahdella kehällä varustettu
-takanäkyvyys ei kovin hyvä auton muodosta johtuen.
-autossa turvavyöt ja laminoitu tuulilasi
-kone jyrähti käyniin ensiyrittämällä ja alkoi käydä nättiä tyhjäkäyntiä.
-taustapeilien näyttö aika pieni koska peilit sijaitsevat lokasuojissa
-ohjaus yllättävän kevyt tehostamattomuudesta huolimatta.
-autossa jyhkeä vanhanajan tunnelma,joka tuo hyvän mielen
-lämmityslaite vaikuttaa varsin tehokkaalta koska auto on tehty pohjolan olosuhteisiin.
-kone vaikuttaa arkikäyttöön varsin vääntävältä
-konepeitto pysyy ylhäällä saranoissa olevien jousien avulla.
Kun vertaa Ladaan niin Lada 2101 oli varsin edistyksellinen auto aikoinaan kun sen perustekniikka ensiesiteltiin jo vuonna 1968 Fiat 124:ssä.
-Käsijarru löytyi kuljettajan penkin vasemmalta puolelta.
-vaihdekeppi pitkä kuten Lada 2101:ssa
-ratti vähintään yhtä suuri kuin 2101:ssä ja kahdella kehällä varustettu
-takanäkyvyys ei kovin hyvä auton muodosta johtuen.
-autossa turvavyöt ja laminoitu tuulilasi
-kone jyrähti käyniin ensiyrittämällä ja alkoi käydä nättiä tyhjäkäyntiä.
-taustapeilien näyttö aika pieni koska peilit sijaitsevat lokasuojissa
-ohjaus yllättävän kevyt tehostamattomuudesta huolimatta.
-autossa jyhkeä vanhanajan tunnelma,joka tuo hyvän mielen
-lämmityslaite vaikuttaa varsin tehokkaalta koska auto on tehty pohjolan olosuhteisiin.
-kone vaikuttaa arkikäyttöön varsin vääntävältä
-konepeitto pysyy ylhäällä saranoissa olevien jousien avulla.
Kun vertaa Ladaan niin Lada 2101 oli varsin edistyksellinen auto aikoinaan kun sen perustekniikka ensiesiteltiin jo vuonna 1968 Fiat 124:ssä.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Kokemus 1,8L:n Volvo Amazonista vm. 1966
Niin ja Amazon esiteltiin 1956...Jaska HKI kirjoitti:Kun vertaa Ladaan niin Lada 2101 oli varsin edistyksellinen auto aikoinaan kun sen perustekniikka ensiesiteltiin jo vuonna 1968 Fiat 124:ssä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Kyllähän tämäkin Volvo tehtiin aikana jolloin puhuttiin Kestokulutushyödykkeistä.Koska Amazonia tehtiin 14 vuotta (1956-1970) niin malli 1966 oli mallisarjan viimeisiä ja luotettava peli kuten Volvot oli aikoinaan.Täytyy kuitenkin muistaa että tekniikka on kehittynyt mutta se yksinkertainen ja jykevä tekniikka hyvin pidettynä teki autosta luotettavan.Autoon on lyöty kuitenkin rautaa Lada 110:n verran.
-sivutuuli tuntuu korin muotojen takia herkemmin kuin nykyautoissa
-etupenkkien etäisyys säädettävissä kiskoilla,selkänoja työkaluilla
-äänieristys ei ole nykyautojen tasalla,mutta muovisten nitinöiden puutteen ansiosta autosta saa hiljaisen jos viitsii nähdä vaivaa.
-auto vaatii huoltoa,jotta se palvelisi luotettavasti:
-rasvausta,öljyjen vaihtoa,ruosteen tarkkailua ja poistoa,pesua,ventiilien säätöä,katkojankärkien säätöä ym....ym
-vanhan auton pito on harrastus ja se vaatii innostusta,aikaa,perehtymistä ja rahaa kuten harrastukset yleensäkkin.
-sivutuuli tuntuu korin muotojen takia herkemmin kuin nykyautoissa
-etupenkkien etäisyys säädettävissä kiskoilla,selkänoja työkaluilla
-äänieristys ei ole nykyautojen tasalla,mutta muovisten nitinöiden puutteen ansiosta autosta saa hiljaisen jos viitsii nähdä vaivaa.
-auto vaatii huoltoa,jotta se palvelisi luotettavasti:
-rasvausta,öljyjen vaihtoa,ruosteen tarkkailua ja poistoa,pesua,ventiilien säätöä,katkojankärkien säätöä ym....ym
-vanhan auton pito on harrastus ja se vaatii innostusta,aikaa,perehtymistä ja rahaa kuten harrastukset yleensäkkin.
Amazonissa suurin osa sähköhäiriöistä johtuu kontaktihäiriöistä sulakkeissa.Jollakin nettisivuilla on nähnyt mainostettavan tällaisia sulakkeita varten "anti corrosion paste".Se on jotain hammastahnamaista sähköä johtavaa tahnaa joka estää uuden korroosion jo puhdistetussa matallipinnassa.Tekis varmaan hyvää Ladallekkin!