Resiina lehti

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Resiina lehti

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Tämän palstan lukijoista aika moni ei taida tietää, että vielä 70-luvun lopussa jatkui rautatie Helsingin Länsisatamasta Katajanokalle. Rautatie ylitti Kolera-altaan kääntösiltaa myöden. Silta on edelleen paikallaan ja taitaa palvella lukittuna venepaikkana (tai ainakin kuvittelen sen olevan sama). Katajanokalla oli kansainvälinen kappaletavaraterminaali.

Tänään tulleessa Resiina -lehdessä oli kuva sillan kupeessa olleesta opastimesta. Ja varsinainen asia on tämä. Samassa kuvassa näkyi osa farmariauton kylkeä, jossa oli Konelan mainosteksti. Kyseessä lienee Elite farmari.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Tuohon rautatieharrastajien Resiina-lehteen voisit avustaa tiedon, että yksi hemmo joka vieraili Pietarissa tuossa 1990-luvun alkupuolella ja puolessavälissä kertoili pitkin läntistä Venäjää huristelleen VR:n liikemerkillä varustettuja farmari Ladoja.
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Tampereella huristelee sillointällöin VR:n vanha farmarikanttilamppulada. Ne VR:n liikemerkit vielä näkyvät ovien maalipinnassa. Muuten on tainnut sekin talo luopua kaikista Ladoistansa.
Laduri
Viestit: 123
Liittynyt: 1.5.2005 15:13

Re: Resiina lehti

Viesti Kirjoittaja Laduri »

Mosse-Aksu kirjoitti:Tämän palstan lukijoista aika moni ei taida tietää, että vielä 70-luvun lopussa jatkui rautatie Helsingin Länsisatamasta Katajanokalle. Rautatie ylitti Kolera-altaan kääntösiltaa myöden. Silta on edelleen paikallaan ja taitaa palvella lukittuna venepaikkana (tai ainakin kuvittelen sen olevan sama). Katajanokalla oli kansainvälinen kappaletavaraterminaali.

Tänään tulleessa Resiina -lehdessä oli kuva sillan kupeessa olleesta opastimesta. Ja varsinainen asia on tämä. Samassa kuvassa näkyi osa farmariauton kylkeä, jossa oli Konelan mainosteksti. Kyseessä lienee Elite farmari.
Ootko rautatieharrastaja?
Keep on truckin'
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

monisivuinen artikkeli Helsingin satamaradasta ja hyviä kuvia:

http://www.seisake.net/satamarata/historia.php
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

kapas vaan.siellähän se farkku seisoo kiltisti muitten joukussa :lol:
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Larzan

Viesti Kirjoittaja Larzan »

tahko kirjoitti:Tampereella huristelee sillointällöin VR:n vanha farmarikanttilamppulada. Ne VR:n liikemerkit vielä näkyvät ovien maalipinnassa. Muuten on tainnut sekin talo luopua kaikista Ladoistansa.
Oulun varikoltakin lähti viimenen pari vuotta takaperin :(
Eikä noita ole liikenteessäkään näkyny, taitavat olla nekin jo oma osansa rautatiehistoriaa..
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Yogi »

...mutta Porin kaupungilla on vielä Ladoja työautoina! Viime viikolla bongasin juuri puistotyöntekijöitä hommissa ja vieressä seisoi kaupungin logoilla varustettu kanttilamppufarmari. Tässä työpaikan pihassa käy kiinteistöpuolen työntekijöitä, he ajavat kaupungin 2107:lla.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Resiina lehti

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Laduri kirjoitti: Ootko rautatieharrastaja?
Kuulun kyllä Rautatiehistorialliseen seuraan. Harrastus on kyllä suurimmaksi osaksi Resiina-lehden lukemista. 16. päivä olisi ollut mielenkiintoinen Lättähattuajelu juuri tuolla Helsingin satamaradoilla. Olisi ollut viimeinen mahdollisuus päästä Merisatamaan kiskoja myöden.
Olin töissä tietenkin.

Resiina lehti on korkeatasoinen harrastejulkaisu. Lehdessä on hyvin tehtyjä juttuja sekä menneestä että myös tulevista asioista. Suomesta ja muilta mailta. On myös paljon nippelitietoa niille, jotka sitä halajavat.

Virasto VR:lle tulivat nuo Ladat samalla tavalla, kuin muillekin virastoille, eli Valtion hankintakeskuksen kautta. Suurin osa on varmasti jo hävitetty. Kouvolan vaunukorjaamolla näyttää olevan vielä yksi. Sille ei taida tulla paljonkaan kilometrejä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

http://www.seisake.net/satamarata/muuku ... a_jr_1.jpg

Se mainitsemani kuva oli tämä, mutta rajattu niin, että tuota ensimmäistä Eliteä ei näkynyt ollenkaan ja tuosta Konela Mossesta näkyi vain etuovesta taakse päin. Näyttää kuvan ottajakin olevan tuttu.

Hieno löytö Samarai, kiitos.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

VR:n Kaipiaisten Kiskohitsaamolla oli 1990-luvun alkupuolella (olisiko ollut 1992) uudenkarhea Samara, jossa oli pienet "harakankuvat" sivupeilien alla, eli herrojen kulkupeli. Liekö jo paalissa tai pistetty kiertoon. Samoin oli v. 2000 kun Kouvolaan oli tekeillä uusi laskumäkiautomatiikka oli niillä (työkunnilla vissiin) vielä farkku-Lada. Se on tiettävästi valokuvattu.
Vastaa Viestiin