Ohjauksesta

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Ohjauksesta

Viesti Kirjoittaja nivailija »

1200L vaeltelee motaria ajettaessa ihan käsittämättömästi, ja rattia saa ihan valehtelematta kääntää useita senttejä, ennen kuin mitään tapahtuu. Suoralla auto menee suoraan, joten en usko aurauskulmien olevan syypää ongelmaan. Ongelma on vain pahentunut viime kesän ajoista.
Voisiko mahdollisesti ohjauksen simpukka (mikälie nyt onkaan...) olla väljä?
Kannattaako ostaa ihan suoraan uusi simpukka ja laittaa se tilalle, kun alkaa kiristelemään vanhaa? Mitäs sellainen uusi maksaa?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kyllä minä ensin tutkisin sitä olemassa olevaa simpukkaa
ja onko kaikki nivelet ja rt-päät kunnossa ettei niissä ole välyksiä
sft

Viesti Kirjoittaja sft »

Miul ainaki fiudes seilaa yli kaheksankympin vauhis aika paljo. Siin se ainaki johtuu siit et apusimpukan pusla on tosi väljä. Ladaanhan löytyy foorumilta edullisesti kuulalaakeroituja apusimpukoita, et varmaa kantsis semmone hankkii, jos jotain vikaa on.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuo simpukkahan on helppo kiristää. Siinä päällä kun näkyy se mutterin ja ruuvin yhistelmä niin se lukitus mutteri vain avataan ja sitten kiristetään sillä ruuvilla. Mutta ei sitten kiristetä liikaa että saadaan vielä käännettyä renkaat kohtuu voimalla ääriasentoihinkin.
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eikös tuo simpuka kiristetä ratti ääri asentoon käännettynä niin silloin välys on normaali keski asennossa
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

pressa kirjoitti:eikös tuo simpuka kiristetä ratti ääri asentoon käännettynä niin silloin välys on normaali keski asennossa
itse muistelen Volgan ajoilta, että ainakin sen simpukkaa kiristettiin pyörät suorassa, "ratin välykseksi" jotain 10mm. Välystä sai säädetyksi siinä vielä säätölevyillä simpukan kannen alta, Ladassa ei varmaankaan tällaisia kansia ole.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Simpukka on oleellinen homma jos vaeltelee. Minulla oli myös tässä keväällä kuskin puolen yläpallo väljä ja johan luki jokaikisen montun ja uran tiestä. Tuossa olen kuunnellut narinaa apurin puolelta ja kun ylöstunkatusta tukivarresta pitkällä rengasraudalla kokeilin, niin on menossa apurinkin yläpallo.
Vastaa Viestiin