1200L vaeltelee motaria ajettaessa ihan käsittämättömästi, ja rattia saa ihan valehtelematta kääntää useita senttejä, ennen kuin mitään tapahtuu. Suoralla auto menee suoraan, joten en usko aurauskulmien olevan syypää ongelmaan. Ongelma on vain pahentunut viime kesän ajoista.
Voisiko mahdollisesti ohjauksen simpukka (mikälie nyt onkaan...) olla väljä?
Kannattaako ostaa ihan suoraan uusi simpukka ja laittaa se tilalle, kun alkaa kiristelemään vanhaa? Mitäs sellainen uusi maksaa?
Ohjauksesta
Ohjauksesta
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Tuo simpukkahan on helppo kiristää. Siinä päällä kun näkyy se mutterin ja ruuvin yhistelmä niin se lukitus mutteri vain avataan ja sitten kiristetään sillä ruuvilla. Mutta ei sitten kiristetä liikaa että saadaan vielä käännettyä renkaat kohtuu voimalla ääriasentoihinkin.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
itse muistelen Volgan ajoilta, että ainakin sen simpukkaa kiristettiin pyörät suorassa, "ratin välykseksi" jotain 10mm. Välystä sai säädetyksi siinä vielä säätölevyillä simpukan kannen alta, Ladassa ei varmaankaan tällaisia kansia ole.pressa kirjoitti:eikös tuo simpuka kiristetä ratti ääri asentoon käännettynä niin silloin välys on normaali keski asennossa
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Simpukka on oleellinen homma jos vaeltelee. Minulla oli myös tässä keväällä kuskin puolen yläpallo väljä ja johan luki jokaikisen montun ja uran tiestä. Tuossa olen kuunnellut narinaa apurin puolelta ja kun ylöstunkatusta tukivarresta pitkällä rengasraudalla kokeilin, niin on menossa apurinkin yläpallo.