Happitunnistin

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
esses

Viesti Kirjoittaja esses »

Mitäs Jussi sanot tyyppikilvestä, jossa on numerot
020 138. Ja näyttäisi todella olevan nolla eikä O.
Auto Samara euro II Boschin ruiskulla.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

esses kirjoitti:Mitäs Jussi sanot tyyppikilvestä, jossa on numerot
020 138. Ja näyttäisi todella olevan nolla eikä O.
Auto Samara euro II Boschin ruiskulla.
kirjoitus virhe tyyppikilvessä :D tai sitten avtovazin kone tekee nollat ja oot saman näköisinä.

variaatio numerot pitäisi kyllä olla 2 numeroisia tässä muutamia esimerkkejä:
00 = standart varustelu
01 = norma varustelu
02 = lux varustelu
20 = monipisteruisku standart (samara, takaveto, niva)
22 = monipisteruisku lux (samara)
40 = yksipisteruisku (takaveto, niva)

Bosch ruiskuisissa on lisättynä eteen kirjain jota ei käytetä yleensä kirjoitettussa tekstissä, koska varustekoodi-variaatio-vuosimalli periaatteessa kertoo saman:

P = Bosch MP7.0 euro-II
R = Bosch M1.5.4 euro-II
S = Bosch MP7.0 euro-III

onko O sitten mahdollisesti M1.5.4 euro-II ???

varustekoodit on taas aina kolmenumeroisia, niissä venäjän mallit alkaa nollalla, vientimallit ykkösellä ja oikealtaohjattavat vientimallit kuutosella, kuten, huomattava myös että varustelu muuttuu mallivuosittain, jos 138:ssa oli jotain edellisenä vuotena ei sitä välttämättä ole seuraavana:

010 = venäjä, perusversio
014 = venäjä, ilmastointi (ainakin 110 mallit, muistaakseni)
110 = vienti, perusversio
130 = vienti, euro-3 perusversio
138 = vienti, ruotsin varustelu
610 = oikealtapuolelta ohjattava perusversio


Numeroiden merkitykset voi vaihdella malleittain ja auton iän mukaan, tämä järjestelmä kun tuli vasta 2000 vuonna käyttöön kaikissa Ladoissa.

oikein kiihoittava esimerkki (osittain olettamuksia): Samara Sedan 1,5i
21099-20-138 1,5i GM US83 Ruotsivarustelu (korkeakojetaulu)
21099-20-141 1,5i GM US83 Suomivarustelu (matalakojetaulu)
21099-O20-138 1,5i Bosch Euro-2 ruotsinvarustelu (kork. kojetaulu, lampunpesurit)
21099-O20-110 1,5i Bosch Euro-2 perusvarustelu (kork. kojetaulu, ei kai lampunpesureita)
21099-S20-130 1,5i Bosch Euro-3 perusvarustelu (euro-3 järjestelmä, tätä ei myyty suomessa)


nää koodit on ihania, kertokaa jos jossain tuli virheellistä tietoa!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Packard-Samara

Viesti Kirjoittaja Jouska »

No hyvä että noi numerokoodit sai merkityksen. Tää menee vähän asian vierestä. Lomalla ollessani tutkin vähän tarkemmin Samarani (vm.-95) moottoritilaa. Hämmästyin vähän kun huomasin että GM-ruisku Samarani on yhtä kuin Packard-Samara. Ainakin "Ruiskutuslaitteessa" ja tulpanjohdoissa on valmistajaksi merkitty "Packard", tai "Packard, Rochester (Michigan) U.S.A". Ei ihme että moottori apulaitteineen on toiminut aina kiitettävästi. Eikös se Packard ollut aikanaan ihan laatuauto?
Vastaa Viestiin