Mitäs Jussi sanot tyyppikilvestä, jossa on numerot
020 138. Ja näyttäisi todella olevan nolla eikä O.
Auto Samara euro II Boschin ruiskulla.
Happitunnistin
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kirjoitus virhe tyyppikilvessäesses kirjoitti:Mitäs Jussi sanot tyyppikilvestä, jossa on numerot
020 138. Ja näyttäisi todella olevan nolla eikä O.
Auto Samara euro II Boschin ruiskulla.

variaatio numerot pitäisi kyllä olla 2 numeroisia tässä muutamia esimerkkejä:
00 = standart varustelu
01 = norma varustelu
02 = lux varustelu
20 = monipisteruisku standart (samara, takaveto, niva)
22 = monipisteruisku lux (samara)
40 = yksipisteruisku (takaveto, niva)
Bosch ruiskuisissa on lisättynä eteen kirjain jota ei käytetä yleensä kirjoitettussa tekstissä, koska varustekoodi-variaatio-vuosimalli periaatteessa kertoo saman:
P = Bosch MP7.0 euro-II
R = Bosch M1.5.4 euro-II
S = Bosch MP7.0 euro-III
onko O sitten mahdollisesti M1.5.4 euro-II ???
varustekoodit on taas aina kolmenumeroisia, niissä venäjän mallit alkaa nollalla, vientimallit ykkösellä ja oikealtaohjattavat vientimallit kuutosella, kuten, huomattava myös että varustelu muuttuu mallivuosittain, jos 138:ssa oli jotain edellisenä vuotena ei sitä välttämättä ole seuraavana:
010 = venäjä, perusversio
014 = venäjä, ilmastointi (ainakin 110 mallit, muistaakseni)
110 = vienti, perusversio
130 = vienti, euro-3 perusversio
138 = vienti, ruotsin varustelu
610 = oikealtapuolelta ohjattava perusversio
Numeroiden merkitykset voi vaihdella malleittain ja auton iän mukaan, tämä järjestelmä kun tuli vasta 2000 vuonna käyttöön kaikissa Ladoissa.
oikein kiihoittava esimerkki (osittain olettamuksia): Samara Sedan 1,5i
21099-20-138 1,5i GM US83 Ruotsivarustelu (korkeakojetaulu)
21099-20-141 1,5i GM US83 Suomivarustelu (matalakojetaulu)
21099-O20-138 1,5i Bosch Euro-2 ruotsinvarustelu (kork. kojetaulu, lampunpesurit)
21099-O20-110 1,5i Bosch Euro-2 perusvarustelu (kork. kojetaulu, ei kai lampunpesureita)
21099-S20-130 1,5i Bosch Euro-3 perusvarustelu (euro-3 järjestelmä, tätä ei myyty suomessa)
nää koodit on ihania, kertokaa jos jossain tuli virheellistä tietoa!!

Packard-Samara
No hyvä että noi numerokoodit sai merkityksen. Tää menee vähän asian vierestä. Lomalla ollessani tutkin vähän tarkemmin Samarani (vm.-95) moottoritilaa. Hämmästyin vähän kun huomasin että GM-ruisku Samarani on yhtä kuin Packard-Samara. Ainakin "Ruiskutuslaitteessa" ja tulpanjohdoissa on valmistajaksi merkitty "Packard", tai "Packard, Rochester (Michigan) U.S.A". Ei ihme että moottori apulaitteineen on toiminut aina kiitettävästi. Eikös se Packard ollut aikanaan ihan laatuauto?